  • Data: 2010-09-29 13:30:27
    Temat: Re: [ASB] Przyznaję rację kilku osobom.
    Od: Brzezi <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    śro, 29 wrz 2010 o 03:38 GMT, Filip KK napisał(a):

    > Test 1:
    > Rozpędziłem się do około 70km/h,
    > wrzuciłem tryb manual,
    > wrzuciłem bieg 5-ty (obroty spadły do około 1100 obr/min.),
    > wrzuciłem tryb D (obroty pozostały w tej samej pozycji),
    > wcisnąłem gaz do dechy bez KD (i obserwowałem obrotomierz jak przyspiesza),
    > po kilku sekundach automat zmienił bieg na 4 i po chwili na 5.

    To masz cos nie tak, automat powinien zredukowac do 4 NATYCHMIAST po
    wcisnieciu zdecydowanym gazu

    > Test 2:
    > Rozpędziłem się do 60km/h,
    > wrzuciłem bieg 5 (w trybie manual),
    > wcisnąłem gaz do dechy bez KD.
    > Wynik: Rozpędzał się jak zółw.. Tak na oko na filmiku zajmuje mu to z 7
    > sekund z 60 do 100 km/h.

    To potwirdza potrzebe i zasadnosc redukowania biegow podczas
    przyspieszania, z czym sie tak burzliwie klociles i nie zgadales

    > Ciekawostka: w trybie manual skrzynia nigdy nie zredukuje biegu do 1 gdy
    > się hamuje do 0 km/h. Ale ruszanie z 2 w ogóle nie jest uciążliwe, wręcz
    > prawie się nie odczuwa tego podczas normalnego startu.

    To u mnie w BMW tez tak bylo.
    Jako ciekasowstke dodam, ze w moim MB C140 z ASB(4biegi), domyslnie zawsze rusza z
    2, w trybie "E" w ogole nie da sie zejsc do 1, w trybie "S" zdecydwane
    mocne wcisniecie gazu, ale tylko na samym poczatku przy ruszaniu z
    zatrzymania powoduje redukcje do 1, wiec przy normalnej jezdzie, w 90%
    przypadkow wykorzystywane sa tylkob biegi 2->3->4, bez jedynki :)

    > Test 4:
    > Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (tryb D z wciśniętym kick-down dla
    > sprawdzenia, czy będzie skrzynka odcinała przed czerwonym polem na
    > obrotomierzu),
    > gaz w podłogę (kick-down), dupa w bok i po teście. :)

    Czyli masz popsute/niedzialajace DSC?

    Robiles to na sliskim asfalcie? mokro bylo? bo na suchym asfalcie na
    sprawnych oponach nie udalo mi sie nigdy zabuksowac w wiekszym stopniu
    kolami...

    Pozdrawiam
    Brzezi