  • Data: 2016-01-19 10:18:27
    Temat: Re: 74LS48 a wyświetlacz 7-segment
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bogdan Ryszkiewicz" <s...@s...com> napisał w
    wiadomości news:81900b8e-dbf3-4beb-8bd0-8ba7d619ca87@googlegrou
    ps.com...
    Ukłony Szanownej Grupie.

    Pytanie takie - dostępne schematy pokazują aby wyjścia 7448/74LS48 łączyć z
    segmentami poprzez rezystory, choć niektóre dokumenty mówią, że dodatkowe
    rezystory nie są potrzebne w przypadku tego układu. Niemniej wyliczyłem
    rezystory (150R) i podłączyłem segmenty. Fajnie, ale... ledwo co się jarzą.
    No to podłączyłem bez rezystorów. Efekt taki sam - ledwo co widać, że się
    jarzą. To jak to w końcu powinno być, żeby one chciały się poprawnie
    świecić? Mam wstawiać dodatkowe tranzystory?!

    --------
    Według karty katalogowej z tej strony:
    http://www.ti.com/product/SN7448?keyMatch=7448&tisea
    rch=Search-EN-Everything.
    Na str. 10 jest maksymalny prąd dla wyjść a..g 6.4mA. Jak Ci wyszło 150R?
    Na szybko wygląda mi na to, że jak segment ma się świecić to danego wyjścia
    scalaka jakby nie było (jest HiZ) - czyli o jasności decydują tylko elementy
    na zewnątrz.
    Scalak działa wygaszając te (zabierając im prąd) które nie mają się świecić.
    Bez scalaka Ci się normalnie świeci?
    P.G.