  • Data: 2016-01-19 18:57:04
    Temat: Re: 74LS48 a wyświetlacz 7-segment
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bogdan Ryszkiewicz" <s...@s...com> napisał w
    wiadomości news:b411bf6b-5abd-4775-897c-28ae469a22eb@googlegrou
    ps.com...

    N, założyłem, że skoro to jest "driver" a nie tylko "decoder" to już nie
    patrzyłem tylko ograniczyłem do oczekiwanych między 20 a 30 mA wychodząc od
    5V (może błędnie). Opierałem się na tym dokumencie:
    http://www.datasheetarchive.com/dl/Datasheet-029/DSA
    00514084.pdf
    Założyłem, że "SIEMENS" wie o czym pisze - na drugiej stronie pokazują jak
    podłączyć "7448" lub ekwiwalent...

    ---------
    Nigdy nic nie projektuj nie zajrzawszy do karty katalogowej.
    Myślałem, że 150 to dałeś jako podwieszenie co przekroczyło by parametry
    scalaka.
    A Siemens nie wie.

    > Na szybko wygląda mi na to, że jak segment ma się świecić to danego
    > wyjścia
    > scalaka jakby nie było (jest HiZ) - czyli o jasności decydują tylko
    > elementy
    > na zewnątrz.
    -------
    Tu ja się pospieszyłem (na szybko), bo nie jest HiZ tylko ma w środku
    podwieszenie ok 2k.

    > Scalak działa wygaszając te (zabierając im prąd) które nie mają się
    > świecić.
    Eee... to by znaczyło, że SIEMENS jednak nie wie o co chodzi, bo schemat
    powyżej zupełnie tego nie przewiduje - czyli należałoby dać z zasilania a
    on (układ) ma działać jako "sink"?

    Z tego co wynika z karty 7448 to jest to tak jak u Siemensa 7449 tylko, że
    RS (2k) są już w 7448 i ewentualnie można dodać coś równolegle.
    P.G.