  • 31. Data: 2009-01-30 15:10:26
    Temat: Re: Pytanie o monitor
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Janko Muzykant pisze:
    > LCD nie są przeostrzone, nie ma tam żadnych mechanizmów zmieniających
    > ostrość obrazów.

    Przeostrzenie o ktorym wspominalem, to wlasnie ten nadmiar detalu,
    ktorego ogladanie do niczego nie jest mi potrzebne -- bo ani tego na
    odbitce widac, ani tym bardziej na wydruku offsetowym. Po co sie mam
    wiec stresowac i sie zastanawiac, czy to wylyzie czy nie? Wole widziec
    to wszystko tak, jak potem z drukarni odbieram. Niepotrzebne mi
    zastanawianie sie, czy to tylko tak ten pier...ny monitor wyswietla, czy
    moze faktycznie jest zaszumione albo przeostrzone...

    > Gdy przesiadłem się na lcd musiałem przerobić całą swoją galerię na www
    > - tego nie dało się oglądać - kupa artefaktów.

    I teraz calosc wazy pewnie 3x tyle co wczesniej. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 32. Data: 2009-01-30 15:21:18
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Dałbym jednemu z drugim posiedzieć przed crt znowu albo popstrykać coś
    > 300D...

    Mam 300D jako, że kompletnie nie opłacało się go sprzedawać :)
    To jest bdb aparat - mając świadomość jego ograniczeń, można robić
    doskonałe foty.

    --
    f1969

  • 33. Data: 2009-01-30 15:23:08
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-30 16:10:26 +0100, "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> said:

> [...]
    > zastanawianie sie, czy to tylko tak ten pier...ny monitor wyswietla,
    > czy moze faktycznie jest zaszumione albo przeostrzone...

    Miałeś styczność z jakimiś dziwnymi LCDkami... U mnie jak widać na
    monitorze, to i na wydruku będzie, jak nie widać, to nie będzie.
    Wyjątkiem jest może drobne schodkowanie, które najczęściej rozmywa się
    w rastrze, a na monitorze widać je wyraźnie.

    de Fresz

  • 34. Data: 2009-01-30 15:34:11
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "John Smith" <u...@e...net> napisał:

    > Mam w notebooku 15" 1400x1050 TFT i jest miodzio. Nota bene odkąd go
    > mam, przestałem używać 17" CRT 1600x1200 do obróbki RAW-ów.

    Jest miodzio, bo pewnie to 1400x1050 to nie tylko TFT, ale i IPS;-) Były
    kiedyś takie matryce - np. w niektórych Thinkpadach.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 35. Data: 2009-01-30 15:39:59
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    de Fresz pisze:
    > Miałeś styczność z jakimiś dziwnymi LCDkami...

    EIZO, Apple, NEC -- w porownaniu do CRT -- kazdy sprawia wrazenie
    przeostrzania.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 36. Data: 2009-01-30 15:46:04
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Paweł W. pisze:
    > OK. Powiedzmy, że jestem gotów wydać na przyzwoity monitor 4000zł. Teraz
    > pojawia się problem - czy nie lepiej wydać 5000zł na telewizor HD 42"

    Hm.... a dlaczego nie na skuter? Albo ponton?

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 37. Data: 2009-01-30 15:55:41
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Tom01 pisze:

    > Hm.... a dlaczego nie na skuter? Albo ponton?

    Ponton i silnik mam, chociaż silnik przydałby się mocniejszy ;)
    Co do skutera, to nie jestem zainteresowany. Ale gdybym miał rozstrzygać
    - Sigma 100-300/4, a monitor, to miałbym ciężki orzech do zgryzienia :)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 38. Data: 2009-01-30 15:59:02
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-30 16:39:59 +0100, "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> said:

    > EIZO, Apple, NEC -- w porownaniu do CRT -- kazdy sprawia wrazenie
    > przeostrzania.

    Ale przeostrzania czego? Podaj jakieś życiowe przykłady.

    de Fresz

  • 39. Data: 2009-01-30 16:02:55
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marek Wyszomirski pisze:
    > Jest miodzio, bo pewnie to 1400x1050 to nie tylko TFT, ale i IPS;-) Były
    > kiedyś takie matryce - np. w niektórych Thinkpadach.

    Wszyscy o nich piszą jakby to był ósmy cud świata, ale rzeczywistość
    była średnia według mnie. Biały w thinkpadach był lekko żółtym.
    Wystarczająco, żeby wkurzyć na ustawiania balansu bieli :)

    --

    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. Dominik, gg:919564

  • 40. Data: 2009-01-30 16:09:40
    Od: "rychu" <r...@w...pl>

    Tom01 napisał:

    > Przyzwoitych monitorów 24" za 2,5 tys zł nie ma. Trzeba jeszcze z
    > tysiąc wysupłać i jest o czym rozmawiać. :)

    A co na przykład? ...bo się nad jakąś sensowną 24'ką zastanawiam.

    rysiek