  • 41. Data: 2009-01-30 16:18:40
    Temat: Re: Pytanie o monitor
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Paweł W. pisze:
    > Ponton i silnik mam, chociaż silnik przydałby się mocniejszy ;)
    > Co do skutera, to nie jestem zainteresowany. Ale gdybym miał rozstrzygać
    > - Sigma 100-300/4, a monitor, to miałbym ciężki orzech do zgryzienia :)

    :)

    A wracając do monitorów.....

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 42. Data: 2009-01-30 16:22:47
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    marcin.STIG.saldat pisze:

    > Przeostrzenie o ktorym wspominalem, to wlasnie ten nadmiar detalu,

    Ale właśnie to nie jest nadmiar tylko po prostu widać wszystko, co ma
    być widać. Obrabiając na tym zdjęcie masz pewność, że będzie ono dobrze
    pokazane na wszelkich mediach.
    Na początku, po przesiadce wydaje się, że tam coś cudownie ostrzy - ale
    to właśnie crt ''cudownie'' rozmiękcza.

    > I teraz calosc wazy pewnie 3x tyle co wczesniej. ;)

    Nie, zostało wyostrzone ponownie z małym promieniem i pozbawione
    artefaktów rozmyciem lensblur.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 43. Data: 2009-01-30 16:25:34
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    de Fresz pisze:
    > Ale przeostrzania czego? Podaj jakieś życiowe przykłady.

    Wszystkiego. :) Jako, ze najwiecej slecze przy zdjeciach, to generalnie
    zbyt wiele szczegolow wylazi np. przy zdjeciach. Szum spotegowany, a
    calosc wyglada jak cholerna mozaika, a nie zdjecie. Juz o tym
    debatowalismy z kolegami na pewnym forum. Zapewne drazni mnie po prostu
    wielkosc plamki typowego LCD, bo np. na gestych matrycach laptopow to
    "zjawisko" nie wystepuje (pomijajac wszystkie inne wady tych ekranow).
    Od lat pracuje w wysokich rozdzielczosciach, i takie natywne 1900x1200
    na 24", to po prostu dla mnie zbyt krowiaste piksele rysuje. Wraz z
    typowa "wyrazistoscia" LCD -- niestety dla mnie na dzien dzisiejszy
    zaden panel nie jest do przelkniecia.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 44. Data: 2009-01-30 16:30:41
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Janko Muzykant pisze:
    > Ale właśnie to nie jest nadmiar tylko po prostu widać wszystko, co ma
    > być widać.

    Jak juz pisalem -- skoro nie widze tego na odbitce ani na wydruku
    offsetowym, to jednak za duzo. ;)

    > Obrabiając na tym zdjęcie masz pewność, że będzie ono dobrze
    > pokazane na wszelkich mediach.

    Nie. Wlasnie wtedy nie wiem -- co wyjdzie. Ukladanka pikseli na LCD
    wyglada zdecydowanie inaczej niz odbitka czy wydruk.

    > Na początku, po przesiadce wydaje się, że tam coś cudownie ostrzy - ale
    > to właśnie crt ''cudownie'' rozmiękcza.

    No i to mi wlasnie nie lezy, bo jak patrze na odbitki, to taka wlasnie
    sama "miekkosc" (nie mylic z nieostroscia), mam na monitorze.

    > Nie, zostało wyostrzone ponownie z małym promieniem i pozbawione
    > artefaktów rozmyciem lensblur.

    Artefaktow kompresji? Czyli co -- zmeczyles JPGi ponowna obrobka i znowu
    zapisales z takim samym jak wczesniej stopniem kompresji?

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 45. Data: 2009-01-30 16:35:07
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Tom01 wrote:
    > Zaraz będzie kolejny flame, ale ŻE CO???

    Jej. Przy uwzglednieniu, ze przez "CRT" przecietny zjadacz chleba rozumie
    totalne badziewie, jakim zalany byl rynek pod koniec epoki kineskopow
    (oraz uzywanych, czesto "rozjechanych" i ciemnych baniek, jakie mozna
    kupic dzisiaj), wspolczesne, tak, tanie (ale nie najtansze!) TN wypadaja
    zupelnie dobrze w zastosowaniach amatorskich. Wylaczamy poprawiacze
    obrazu, zmniejszamy jasnosc do 20% i... da sie "dla siebie" obrabiac
    zdjecia, naprawde! Jasne - nie jest to poziom dobrego CRT, ale naprawde
    nie ma powodu, by narzekac. Szczegolnie jesli uwzglednimy niska cene. O
    porownywaniu z matryca przecietnego notebooka (szczegolnie nienajnowszego)
    albo tanich monitorow LCD sprzed kilku lat (pna marginesie - w 2002 "tani"
    oznaczal 2000 zl za 15") nie bede nawet wspominac.

    k,

  • 46. Data: 2009-01-30 16:36:51
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Janko Muzykant wrote:
    > Jedyny ból to analogowe wejścia przy 1680x1050, co jest
    > pomyłką.

    Nie w kazdym monitorze i nie na kazdej karcie. Przy dobrze dobranym
    zestawie w ww. rozdzielczosci obraz lecacy po analogu moze miec swietna
    jakosc - w zasadzie nie do odroznienia od DVI.

    k,

  • 47. Data: 2009-01-30 16:55:38
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    marcin.STIG.saldat pisze:

    > Artefaktow kompresji? Czyli co -- zmeczyles JPGi ponowna obrobka i znowu
    > zapisales z takim samym jak wczesniej stopniem kompresji?

    Nie no, wiadomo, że obrabiałem ponownie źródła.
    I miałem na myśli artefakty związane ze zbyt bezkrytycznego i prostego
    ostrzenia (koniecznego także ze względu na rozmywanie przez crt).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /lanza - ech, to był proszek.../

  • 48. Data: 2009-01-30 17:06:13
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał:

    > Wszyscy o nich piszą jakby to był ósmy cud świata, ale rzeczywistość
    > była średnia według mnie. Biały w thinkpadach był lekko żółtym.
    > Wystarczająco, żeby wkurzyć na ustawiania balansu bieli :)

    Może masz bardziej wyczulony wzrok, albo oglądałeś jakiegoś źle
    wyregulowanego Thinkpada. Mnie na moim (po kalibracji spzrzętowej) kolor nie
    wkurza.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 49. Data: 2009-01-30 18:43:00
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > krowiaste piksele rysuje. Wraz z typowa "wyrazistoscia" LCD --
    > niestety dla mnie na dzien dzisiejszy zaden panel nie jest do

    Ty po prostu nienormalny jestes. Ja tez :)

  • 50. Data: 2009-01-30 18:49:32
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    rychu pisze:
    > A co na przykład? ...bo się nad jakąś sensowną 24'ką zastanawiam.

    Eizo S2431W