  • 111. Data: 2009-01-31 20:55:06
    Temat: Re: Pytanie o monitor
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 31 Jan 2009 12:18:09 +0100, Tom01 napisał(a):

    > O tym decydują indywidualne wymagania.

    Wymagania klienta czy wymagania fotoamatora nakręcone opiniami "TN jest do
    d*"?

    > To ma być pytanie retoryczne?

    Nie - bardzo konkretne, które pozwoli określić czy monitor w obróbce
    zdjęcia jest ogniwem bardzo ważnym, ważnym czy może mało istotnym.

    > Zarzuca mi Pan, że nie wiem o czym piszę? Dla Pana informacji, wiele lat
    > robiłem zdjęcia zawodowo. Przede wszystkim reklamowe, masówkę dla
    > hipermarketów, trochę mody, typowe katalogowe zdjęcia rozmaitych
    > produktów, żarcie dla gastronomii do prezenterów, sponsorowane przez
    > coca-colę z ichnimi napojami. Slajd, średni format potem oczywiście
    > cyfra. Wiem jakim rodzajem problemu jest przygotowanie zdjęć z
    > wycieczki, a jakim zafarb na firance.

    I wszystkie były obrabiane na topowych skanerach, monitorach
    i drukarkach dając super dokładne odwzorowanie kolorów na ostatecznym
    wydruku?

    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 112. Data: 2009-01-31 21:11:49
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Henry(k) pisze:
    > Wymagania klienta czy wymagania fotoamatora nakręcone opiniami "TN jest do
    > d*"?

    Nie bardzo nadążam za Pańskim tokiem rozumowania.

    > Nie - bardzo konkretne, które pozwoli określić czy monitor w obróbce
    > zdjęcia jest ogniwem bardzo ważnym, ważnym czy może mało istotnym.

    W dobie fotografii cyfrowej, jednym z głównych.

    > I wszystkie były obrabiane na topowych skanerach, monitorach
    > i drukarkach dając super dokładne odwzorowanie kolorów na ostatecznym
    > wydruku?

    Proszę o wskazanie gdzie tak twierdziłem.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 113. Data: 2009-02-01 15:53:54
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 31 Jan 2009 22:11:49 +0100, Tom01 napisał(a):

    > Nie bardzo nadążam za Pańskim tokiem rozumowania.

    Po prostu stwierdzam że fotoamator kupujący monitor z najlepszą matrycą
    (coś co na stronie określasz jako zastosowania graficzne) jest zwykłym
    onanistą sprzętowym (no chyba że pływa w forsie - to czemu by miał sobie
    żałować).
    Poza tym zgadzam się z tym co wcześniej pisał Janko - wiele pytań o
    monitory ale mało pytań o optymalne natężenie światła w pokoju, zadbanie o
    jego stałość, o świetlówki do jego oświetlenia.

    > W dobie fotografii cyfrowej, jednym z głównych.

    Włączyłem sobie plfoto - jakoś tego nie widać...

    > Proszę o wskazanie gdzie tak twierdziłem.

    Nigdzie - ja bym chciał żebyś napisał że gdyby nie świetne monitory to nie
    byłbyś takim dobrym fotografem - co cały czas wynika z Twoich wypowiedzi
    w tym wątku (na słabych monitorach się psuje zdjęcia).

    Henry

  • 114. Data: 2009-02-01 21:23:03
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Henry(k) pisze:
> [...]
    > (coś co na stronie określasz jako zastosowania graficzne) jest zwykłym
    > onanistą sprzętowym (no chyba że pływa w forsie - to czemu by miał sobie

    Po pierwsze. Matryca nie decyduje o jakości monitora. O ile to nie TN.
    Po drugie. Nie ma nic złego w korzystaniu z rzeczy dobrych jakościowo.
    Jest spora grupa ludzi podzielająca ten pogląd. Sprzętowa asceza? Czemu
    miałaby służyć?

    > Włączyłem sobie plfoto - jakoś tego nie widać...

    Na negatywie, wszystko było artyzmem i techniczną perfekcją, tak? Czy
    się Panu to podoba czy nie, monitor jest jednym z głównych ogniw toru
    obróbki obrazu w fotografii cyfrowej.

    > Nigdzie - ja bym chciał żebyś napisał że gdyby nie świetne monitory to nie
    > byłbyś takim dobrym fotografem - co cały czas wynika z Twoich wypowiedzi
    > w tym wątku (na słabych monitorach się psuje zdjęcia).

    Wcale nie jestem dobrym fotografem. Co najwyżej potrafię zrobić zdjęcie
    poprawne technicznie. W fotografii reklamowej to jest najważniejsze. Nie
    pracuję w branży już ładnych kilka lat. Jednak amatorsko pstrykam sobie
    cały czas i *widzę* kiedy na gównianym monitorze, lub laptopie granatowe
    jeansy kolesia wychodzą na brązowo. Przykład jaskrawy, ale rzeczywiście
    takie defekty kolorystyki to norma, na monitorach za 500 zł.

  • 115. Data: 2009-02-01 21:42:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tom01 pisze:
> [...]
    > jeansy kolesia wychodzą na brązowo. Przykład jaskrawy, ale rzeczywiście
    > takie defekty kolorystyki to norma, na monitorach za 500 zł.

    Takich prosto z pudełka. Cała sztuka polega na tym, że da się to
    skalibrować - nawet kosztem zawężenia rozdzielczości barwnej. I wtedy
    dżinsy nie będą brązowe, co najwyżej będą trochę mniej gładkie - ale
    podobne do oryginału.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 116. Data: 2009-02-01 21:58:47
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Janko Muzykant pisze:
    > Takich prosto z pudełka. Cała sztuka polega na tym, że da się to
    > skalibrować - nawet kosztem zawężenia rozdzielczości barwnej.

    Zawężenie rozdzielczości tonalnej wystąpi zawsze. Skalibrowanie toru
    wyświetlania z hipermarketowym gniotem na końcu jest trudne, o ile w
    ogóle sensowne. Poza tym, proszę pamiętać, że nabywca taniego monitora,
    nie ma pojęcia o kalibracji, a o kalibratorach może słyszał i nie ma w
    planach zakupu. Właśnie do takich ludzi kieruję głos, mówiący o minimum
    jakości. Przedział cenowy najtańszych amatorskich monitorów do koloru
    jest znany, przewija się to cały czas. Nie są hiper drogie, a najgorsze
    defekty mają wyeliminowane. Jeansy będą granatowe bez żadnych czarów.

  • 117. Data: 2009-02-02 08:13:54
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Marek Wyszomirski napisał(a):
    > "John Smith" <u...@e...net> napisa?:

    > Jest miodzio, bo pewnie to 1400x1050 to nie tylko TFT, ale i IPS;-) By?y
    > kiedy? takie matryce - np. w niektórych Thinkpadach.

    Nie Thinkpad, HP/Compaq nc6320
    W manualu nic nie mówią czy IPS.

    --
    Mirek