  • 1. Data: 2009-01-29 13:56:21
    Temat: Jaki aparat kompaktowy?
    Od: Marek Witbrot <m...@x...poczta.onet.pl>

    Od paru dni szukam w sieci jakiegoś aparatu kompaktowego, ale nie mogę
    się na nic zdecydować.
    Poszukuję bardzo małego aparatu z zoomem optycznym (wystarczy 3x) i
    jasnym obiektywem. Ilość pikseli nie jest najważniejsza, bo 5M w pełni
    mnie satysfakcjonuje. Ważniejsze są obiektyw i szybkie działanie.
    Wcześniej używałem Minolty x20 i byłem bardzo zadowolony, ale niestety
    nie wytrzymała w konfrontacji z wilgocią. Dlatego dobrze by było, gdyby
    mój nowy aparacik był w miarę odporny na wodę i udary.
    Ważne też, by w warunkach słabego oświetlenia na zdjęciach nie pojawiało
    się zbyt wiele szumów (taka przypadłość niestety trapi Lumixy).

    Wstępnie przyglądam się Samsungom i spodobał mi się i8, ale ta jego
    niska jasność obiektywu trochę mnie niepokoi.

    Jakieś rady wynikające z własnych doświadczeń?

    --
    Marek Witbrot

    www.playmobile.pl/marula

  • 2. Data: 2009-01-29 14:10:22
    Temat: Re: Jaki aparat kompaktowy?
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Marek Witbrot" <m...@x...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:glsci7$thf$1@news.onet.pl...
> [...]

    > niska jasność obiektywu trochę mnie niepokoi.

    > Jakieś rady wynikające z własnych doświadczeń?

    Pisałem wczoraj, albo przedwczoraj. Jeśli priorytetem jest dla Ciebie jakość
    w słabym oświetleniu to masz trzy modele do wyboru:

    Lumix LX3, Canon G10, Fuji F100FD

    Pierwsze dwa to cena ok. 1500zł, a poza ceną mają jeszcze tę wadę, że nie są
    małe :-)
    Fuji kosztuje ok. 1000zł, ale nie łatwo go kupić. Jest za to znacznie
    mniejszy.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 3. Data: 2009-01-29 14:57:16
    Od: "blackmarry" <b...@o...pl>

    Winetoo napisał:

    > Pisałem wczoraj, albo przedwczoraj. Jeśli priorytetem jest dla Ciebie
    > jakość w słabym oświetleniu to masz trzy modele do wyboru:
    >
    > Lumix LX3, Canon G10, Fuji F100FD

    Z Lumixem LX3 coś nie tak.
    To co jest w sklepach to pozostałości.
    Nowych dostaw brak.
    Ile prawdy jest w tej plotce nie wiem, ale coś jest na rzeczy:

    http://www.fotoexpert.pl/kamery-cyfrowe-produkt-1679
    2.html

    bm

  • 4. Data: 2009-01-29 19:52:26
    Od: j...@g...pl

    On 29 Sty, 15:57, "blackmarry" <b...@o...pl> wrote:

> [...]
    > To co jest w sklepach to pozostałości.
    > Nowych dostaw brak.
    > Ile prawdy jest w tej plotce nie wiem, ale coś jest na rzeczy:

    Pewnie zbyt dobry, zbyt tani no i robiłby konkurencję Panasowi G1

  • 5. Data: 2009-01-31 00:51:26
    Od: Marek Witbrot <m...@x...poczta.onet.pl>

    Winetoo pisze:

    > Pisałem wczoraj, albo przedwczoraj. Jeśli priorytetem jest dla Ciebie jakość
    > w słabym oświetleniu to masz trzy modele do wyboru:
    >
    > Lumix LX3, Canon G10, Fuji F100FD

    Lumix faktycznie bardzo jasny (2,0-2,8) ale ta cena- dużo ponad 1500 zł.

    Canon G10 też drogi jak cholera (ponad 1500 zł) a jasność przeciętna
    (2,8-4,5).

    A Fuji choć w miarę tani (ok. 990 zł) to wcale nie jasny- 3,3-5,1.

    Zatem w dostępnym dla mnie budżecie nie ma niczego ciekawego.
    Czyżby jednak opłacało mi się kupić Samsunga i8 za niecałe 500 zł?
    Jasność 3,5-4,5 i co najważniejsze malusie wymiary- prawdziwie
    kieszonkowe. Przy Samsungu boję się jedynie długiego czasu reakcji. I w
    tym największy problem, bo nie mogę znaleźć żadnej opinii posiadacza tej
    zabawki. Miałem nadzieję, że może tu się ktoś trafi.

    --
    Marek Witbrot

    www.playmobile.pl/marula

  • 6. Data: 2009-01-31 08:12:58
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Marek Witbrot wrote:
    > Zatem w dostępnym dla mnie budżecie nie ma niczego ciekawego.
    > Czyżby jednak opłacało mi się kupić Samsunga i8 za niecałe 500 zł?

    W sumie zalezy, co dla Ciebie znaczy "bardzo maly" (wszak X20 az tak maly
    nie jest). Wyjdzie na to, ze znow polecam "swoje", ale... co mi tam. Na
    Panasonica FX100 (i inne z tej serii) patrzyles? Swiatlo 2.8, dobrze
    skorygowany (softem) obiektyw, wysoka... ekm, "kultura pracy". Niektore
    modele z tej serii maja RAW, MF i tryby A, S, M (FX150).

    k,

  • 7. Data: 2009-01-31 12:07:28
    Od: Marek Witbrot <m...@x...poczta.onet.pl>

    KILu pisze:

> [...]
    > skorygowany (softem) obiektyw, wysoka... ekm, "kultura pracy". Niektore
    > modele z tej serii maja RAW, MF i tryby A, S, M (FX150).

    Panasonic mnie zraził swoimi szumami przy słabym oświetleniu- był to
    jakiś Lumix i też miał jasny obiektyw Leici. I dlatego jakoś nie mam
    ochoty dawać za Panasonica więcej niż 500 zł, więc szukam jakiś innych
    firm.

    --
    Marek Witbrot

    www.playmobile.pl/marula

  • 8. Data: 2009-01-31 20:54:55
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Marek Witbrot wrote:
    > Panasonic mnie zraził swoimi szumami przy słabym oświetleniu

    Widziales je w komputerze przy ogladaniu zdjecia w powiekszeniu 100%, czy
    w pomniejszeniu, ew. na odbitce?

    k,

  • 9. Data: 2009-02-02 07:45:50
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Marek Witbrot" <m...@x...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gm07ah$te5$1@news.onet.pl...

    > Lumix faktycznie bardzo jasny (2,0-2,8) ale ta cena- dużo ponad 1500 zł.
    >
    > Canon G10 też drogi jak cholera (ponad 1500 zł) a jasność przeciętna
    > (2,8-4,5).

    Ale ma lepsze wysokie ISO

    > A Fuji choć w miarę tani (ok. 990 zł) to wcale nie jasny- 3,3-5,1.

    Ale ma najlepsze wysokie ISO wśród kompaktów. Więc nadrabia z nawiązką
    trochę ciemniejszy obiektyw.

    > Zatem w dostępnym dla mnie budżecie nie ma niczego ciekawego.
    > Czyżby jednak opłacało mi się kupić Samsunga i8 za niecałe 500 zł?

    IMO Nie ma sensu.

> [...]
    > tym największy problem, bo nie mogę znaleźć żadnej opinii posiadacza tej
    > zabawki. Miałem nadzieję, że może tu się ktoś trafi.

    Jak koniecznie chcesz tanio to Panasonic LZ8

    Pozdrawiam
    Winetoo