  • 91. Data: 2009-01-31 12:14:35
    Temat: Re: Pytanie o monitor
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Janko Muzykant pisze:
    > W 99% wypadków dowolny sprawny obiektyw (także zoom) o ogniskowej 35mm.

    Dowolny obiektyw trzeba zamknąć do 4-5.6 albo lepiej, żeby uzyskać to,
    co 35L daje przy 2.

    > Jasności poniżej 2,8 używa się bardzo rzadko - jest to może efekciarskie

    Zależy od planu, odległości. Ja np, bardzo często pstrykam na całej lub
    niemal pełnej dziurze. Papierowa GO, to tylko specyficzny przykład
    kombinacji przesłony i odległości od obiektu.

    > ale w praktyce klient tak nie chce, ryzyko
    > nietrafienia jest zbyt duże, albo po prostu za mało treści zawiera się w
    > go.

    To jest kwestia doboru odpowiedniego narzędzia do pracy, a nie dowód
    przeciwko stałkom.

    > Istnieje pytanie - czy warto walczyć o tę różnicę jakości pomiędzy 2,8 i 4.

    Czasami tak, czasami nie. Jak to w życiu. Istnieją sytuacje zdjęciowe,
    kiedy jasny obiektyw ratuje sytuację, jak i takie, gdzie jasny tele w
    torbie urywa łapę, a równie dobrze sprawdziłby się kompaktowy f4.

    > I jeszcze jedna uwaga - dobry zoom pracuje dobrze od pełnej dziury. Nie
    > ma natomiast ultrajasnych stałek, które by się tak zachowywały.

    Manipuluje Pan faktami. Dobry zoom może pracować znośnie od pełnej
    dziury, ale ona wynosi co najwyżej 2,8. Przy takiej przysłonie chyba
    każda, nawet najtańsza, stałka na rynku, rżnie oglądaczy ostrością na
    plasterki. Gorzej może być przy pełnej dziurze, ale po pierwsze mówimy o
    elkach a nie masówce, po drugie pełna dziura w nich to 1.4-1.2 (!), i po
    trzecie to mydło jest z reguły zauważalne przez pstrykaczy linijek.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 92. Data: 2009-01-31 12:18:43
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Paweł W. pisze:
    > Rozmawiają tu dwa światy - ja, "domowy pstrykacz"

    Właśnie dlatego, czasem warto wstrząsnąć "domowym pstrykaczem". Czasem
    ktoś dojdzie do wniosku, że są rzeczy których nie widział, nawet nie
    zdawał sobie sprawy z ich istnienia.

  • 93. Data: 2009-01-31 12:24:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tom01 pisze:

    > Dowolny obiektyw trzeba zamknąć do 4-5.6 albo lepiej, żeby uzyskać to,
    > co 35L daje przy 2.

    No nie zupełnie.

    > Zależy od planu, odległości. Ja np, bardzo często pstrykam na całej lub
    > niemal pełnej dziurze. Papierowa GO, to tylko specyficzny przykład
    > kombinacji przesłony i odległości od obiektu.

    Tylko jak pisałem, takie zdjęcia robi się rzadko, bo to nie wygląda
    dobrze i nikt tego nie chce (poza klientelą for foto, którzy lubią
    właśnie takie ujęcia).

    > To jest kwestia doboru odpowiedniego narzędzia do pracy, a nie dowód
    > przeciwko stałkom.

    To nie żaden dowód tylko statystyka.

> [...]
    > dziury, ale ona wynosi co najwyżej 2,8. Przy takiej przysłonie chyba
    > każda, nawet najtańsza, stałka na rynku, rżnie oglądaczy ostrością na

    Jak pisałem - niezupełnie. Ale nie chce mi się dalej ciągnąć tej jałowej
    dyskusji. Ja wiem swoje, Ty swoje.

    A tak jeszcze formalnie - albo skończ z ''Panowaniem'' w internecie -
    albo konsekwentnie, zmień w stopce nieco tę formułę - bo tam już
    jesteśmy na ty i walimy sobie śmiało :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 94. Data: 2009-01-31 12:24:31
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Tom01" <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f> napisał:

    > [...]
    >
    > Sprzętowej? To są 8 bitowe panele, nie ma możliwości ich sprzętowej
    > korekcji.
    >[...]

    Sprzętowej w sensie użycia sprzętowego kalibratora. Nie wnikałem, czy
    kalibracja ustawia charkterystykę samego panela czy korekcji dokonuje w
    karcie graficznej. Dla mnie ważny jest efekt końcowy - że kolory są do moich
    oczu wystarczająco dobre (znacznie lepsze niż na wszelkich innych
    notebookach które zdarzało mi się oglądać, również większość monitorów
    'powszechnego użytku' od mojego Thinkpada zdecydowanie odstaje).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 95. Data: 2009-01-31 12:32:33
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Tom01 pisze:

    > Właśnie dlatego, czasem warto wstrząsnąć "domowym pstrykaczem". Czasem
    > ktoś dojdzie do wniosku, że są rzeczy których nie widział, nawet nie
    > zdawał sobie sprawy z ich istnienia.

    Ja wiem, ale nadal nie widzę. To tak jak ze słuchem: są zupełnie głusi i
    ludzie ze słuchem absolutnym, oraz cała gama ludzi pomiędzy ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

  • 96. Data: 2009-01-31 14:32:14
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Marek Wyszomirski pisze:
    > Sprzętowej w sensie użycia sprzętowego kalibratora.

    Sens użycia fachowej terminologii nie jest rzeczą dowolną.

    Kalibracja sprzętowa ingeruje w sprzęt, programowa w oprogramowanie.
    Taka jest różnica. Oba rodzaje mogą wykorzystywać sprzęt pomiarowy lub nie.

  • 97. Data: 2009-01-31 14:36:22
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Janko Muzykant pisze:
    > Tylko jak pisałem, takie zdjęcia robi się rzadko

    A co to ma do rzeczy?

    > Jak pisałem - niezupełnie.

    Nie niezupełnie, tylko takie są fakty. Sprawdzalne, mierzalne. Polecam
    doświadczenia. Ale ok, EOT.

  • 98. Data: 2009-01-31 15:00:03
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tom01 pisze:

    > A co to ma do rzeczy?

    Że możemy tą drogą iść dalej i rozpatrywać sprzęt do zdjęć z Marsa -
    ciekawe, ale szkoda czasu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /w niebie każdy będzie miał iphona, ipoda i ibooka/

  • 99. Data: 2009-01-31 15:48:35
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 31 Jan 2009 12:56:47 +0100, Tom01 wrote:

    > Stałki L są tak samo ciężkie jak zoomy, a i z wymiarami wcale nie jest
    > takie oczywiste.

    Stalki Lki tak, są zwykle duze i ciezkie. Chodzilo mi o to, ze innym od
    jakosc/jasnosc powodem zakupu stalki jest to, ze jesli to nie jest
    topowa jasnosc, to zwykle jest to malutkie i lekkie szklo. A i czesto
    optycznie dosc ok.

    > PS. "Rozsądnego światła"? Jaki zoom o analogicznej ogniskowej, ma lepsze
    > światło od stałki?

    Chodzi o to, ze w kryterium wymiarowo-wagowe stalkom moga się rownac
    tanie zoomy pod cropa, tylko ze wtedy najczesciej dostaje się 3.5-5.6.

    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 100. Data: 2009-01-31 16:17:12
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał:

    > Ale jak Ty go chcesz regulować? Przecież tam nie ma możliwości zmiany
    > jakiegokolwiek parametru prócz jasności.
    >[...]

    Bezpośrednio z klawiatury faktycznie można tylko jasność podświetlania, ale
    przecież są inne metody - przy pomocy software'u - np. poprzez zmianę LUT
    karty graficznej - jest możliwość oddzielnej regulacji krzywej dla każdego z
    kanałó RGB.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)