  • 1. Data: 2009-01-29 15:30:37
    Temat: Klopot z "wypadaniem" Tamrona 18-250
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    Gdy odwroce swojego Tamronka do pozycji pionowej lub do niej zblizonej - to
    mi sie samoczynnie wysuwa. Kto zna jakas srubke coby to przyhamowala? Jest
    cos takiego dostepnego latwo, bez rozbiorki?

    Pozdrawiam .. Krzys' -Radom

  • 2. Data: 2009-01-29 18:31:36
    Temat: Re: Klopot z "wypadaniem" Tamrona 18-250
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Pikus' wrote:

    > Gdy odwroce swojego Tamronka do pozycji pionowej lub do niej
    > zblizonej - to mi sie samoczynnie wysuwa. Kto zna jakas srubke coby
    > to przyhamowala? Jest cos takiego dostepnego latwo, bez rozbiorki?

    Taki przelaczniczek "lock"?!

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 3. Data: 2009-01-29 22:19:10
    Od: "Zbig T." <z...@z...net>

    Pikus' pisze:
    > Gdy odwroce swojego Tamronka do pozycji pionowej lub do niej zblizonej - to
    > mi sie samoczynnie wysuwa. Kto zna jakas srubke coby to przyhamowala? Jest
    > cos takiego dostepnego latwo, bez rozbiorki?

    Na "zachodzie" wymyślono temu nawet nazwę - "focus creep". Sposób na to
    jest - specjalna przesuwana blokada, która w Tamronach montowana jest na
    obiektywach, w których... zjawisko wyjeżdżania zupełnie nie występuje a
    konkretnie mam na myśli 17-50 2.8 :-) Chodzi on na tyle ciężko,
    (przynajmniej egzemplarz niezużyty), że ta blokada nigdy mi się nie
    przydaje ;-)

    Zbig T.

    (Trzy dolary w temacie sprawią, że email dojdzie)

  • 4. Data: 2009-01-29 22:33:17
    Od: "akara0" <a...@W...onet.pl>

    Użytkownik "Zbig T." napisał
> [...]
    > konkretnie mam na myśli 17-50 2.8 :-) Chodzi on na tyle ciężko,
    > (przynajmniej egzemplarz niezużyty), że ta blokada nigdy mi się nie
    miałem OIDP tamrona 24-75 f2.8 i blokada się przydawała, po miesiącu
    używania obiektyw sam zoomował ;)

  • 5. Data: 2009-01-29 23:52:52
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    akara0 pisze:
    > Użytkownik "Zbig T." napisał
    > miałem OIDP tamrona 24-75 f2.8 i blokada się przydawała, po miesiącu
    > używania obiektyw sam zoomował ;)

    A w mojej Sigmie 17-70 jeszcze się nie przydaje a mam ją od pół roku. No
    ale to nie jest tak jasne szkło - jedynie 2.8-4.5. :)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

  • 6. Data: 2009-01-30 00:22:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 29.01.2009 Zbig T. <z...@z...net> napisał/a:
> [...]

    Pionowo do góry też? :)

> [...]
    > konkretnie mam na myśli 17-50 2.8 :-) Chodzi on na tyle ciężko,
    > (przynajmniej egzemplarz niezużyty), że ta blokada nigdy mi się nie

    W 18-250 jest taka blokada z tym, że pytającemu chodziło raczej o hamulec.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2009-01-30 01:22:13
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    > W 18-250 jest taka blokada z tym, że pytającemu chodziło raczej o hamulec.

    wiem o blokadzie i uzywam jej , ale w Tamronie 18-250 mozna ja wlaczyc tylko
    w dolnym krancowym polozeniu ogniskowej i juz przy lekkim wysunieciu
    obiektywu nie mozna dokonac blokady. Chodzi mi o to: czy wewnatrz obiektywu
    jest jakis regulowany uklad cierny , ktory zapewnia mozliwosc regulacji sily
    tarcia jakas latwo dostepna srubka (jest tam ich pare) i tym samym
    zapobiegnie autowysuwaniu w pozycji pionowej lub bardzo zblizonej do
    pionowej. Zjawisko odwrotne, po odwroceniu o 180 stopni nie wystepuje.