  • 21. Data: 2009-01-30 13:50:23
    Temat: Re: Pytanie o monitor
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tom01 pisze:

    > Znam kilka modeli TN sprzed 2-3 lat, które są w stanie konkurować ze
    > znacznie poważniejszymi konstrukcjami. Porównania do obecnego chłamu nie
    > ma żadnego.

    Kilka się zawsze znajdzie.
    Ostatnie obserwacje najtańszego sortu dla księgowych (acery, lg,
    samsungi i jakieś noname - wszystko z promocji) utwierdza mnie, że jest
    coraz lepiej. Jedyny ból to analogowe wejścia przy 1680x1050, co jest
    pomyłką. Zresztą koniec końców kobity proszą o 1024x768, bo nic nie
    widzą. Na szczęście te nowe monitory w miarę interpolują sensownie
    (tylko trzeba się wstrzelić w odpowiednią rozdzielczość).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 22. Data: 2009-01-30 13:52:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    marcin.STIG.saldat pisze:

    > Nie bluznij. Mam dwa takie w domu + 2 takie w studio + 4 zapasowe w
    > piwnicy. Pracuje na tym codziennie. Wlasnie dlatego, ze mnie jeszcze
    > zaden LCD nie zachwycil na tyle, zeby sie przesiasc. :)

    Ja nie wytrzymuję dłużej niż kilka minut przy tej rozmemłanej nieostrej
    bańce - może i kolor jest lepszy, ale dziękuję - nigdy więcej :)
    PS. Ze znanych mi grafików (kilkadziesiąt osób) nie znam nikogo, kto
    woli crt.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /siedzę tu sobie garbaty i chudy, choć z brzuchem i odgrzaną pizzę zażeram/

  • 23. Data: 2009-01-30 14:25:01
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Paweł W. pisze:
    > Chciałbym się jednak przesiąść na FullHD z przyzwoitą matrycą, więc te
    > poprawione wersje PVA (S i inne literki) za 2-2,5 byłyby OK. Można się
    > zastanowić.

    Przyzwoitych monitorów 24" za 2,5 tys zł nie ma. Trzeba jeszcze z tysiąc
    wysupłać i jest o czym rozmawiać. :)

    > Tego nie znalazłem, ale pewnie podobny do Eizo.

    Tak.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 24. Data: 2009-01-30 14:26:47
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > widzą. Na szczęście te nowe monitory w miarę interpolują sensownie
    > (tylko trzeba się wstrzelić w odpowiednią rozdzielczość).

    A ci sądzisz o 1920x1200 na 24"? Mi 1280x1024 to trochę za duża
    rozdzielczość na 17". Lepiej byłby mieć 19" z taką rozdzielczością.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

  • 25. Data: 2009-01-30 14:30:44
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:
    > A ci sądzisz o 1920x1200 na 24"?

    Że to fajne jest do wszystkiego.

    > Mi 1280x1024 to trochę za duża
    > rozdzielczość na 17". Lepiej byłby mieć 19" z taką rozdzielczością.

    To nie jest problem, bo można system przeskalować. XP trochę z tym
    kuleje, ale generalnie da się - tak zrobiłem żonie, żeby oczu nie
    straciła przed terminem.
    Trzeba tylko pamiętać, by wszystko ponad 1280x1024 słać cyfrowo, bo
    degradacja się robi koszmarna.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /zamiast telewizora oglądam pralkę - program ten sam, a jeszcze pierze/

  • 26. Data: 2009-01-30 14:32:00
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Paweł W. napisał(a):

    > A ci sądzisz o 1920x1200 na 24"? Mi 1280x1024 to trochę za duża
    > rozdzielczość na 17". Lepiej byłby mieć 19" z taką rozdzielczością.

    Mam w notebooku 15" 1400x1050 TFT i jest miodzio. Nota bene odkąd go
    mam, przestałem używać 17" CRT 1600x1200 do obróbki RAW-ów.

    --
    Mirek

  • 27. Data: 2009-01-30 14:32:02
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    f1969 pisze:

    > Mam 300D jako, że kompletnie nie opłacało się go sprzedawać :)
    > To jest bdb aparat - mając świadomość jego ograniczeń, można robić
    > doskonałe foty.

    Powiedz to temu, co zaczynał od 50D :)
    Też trzymam 300D, na śluby do wide przydaje się - nowy kit chodzi z tym
    wspaniale :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /pisząc słowo ''bomba'' dajesz pracę tajnym służbom - oni też chcą jeść!/

  • 28. Data: 2009-01-30 14:35:05
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Tom01 pisze:

    > Przyzwoitych monitorów 24" za 2,5 tys zł nie ma. Trzeba jeszcze z tysiąc
    > wysupłać i jest o czym rozmawiać. :)

    OK. Powiedzmy, że jestem gotów wydać na przyzwoity monitor 4000zł. Teraz
    pojawia się problem - czy nie lepiej wydać 5000zł na telewizor HD 42"
    ??? Wejścia DVI też ma. Z drugiej strony taka wielka przekątna nie jest
    mi potrzebna, a i pewnie telewizor jest nienajlepszy.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 29. Data: 2009-01-30 14:36:38
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Janko Muzykant pisze:
    > Ja nie wytrzymuję dłużej niż kilka minut przy tej rozmemłanej nieostrej
    > bańce

    No wiesz. Moje sa na szczescie ostre. :) Ale ostre tak jak powinny, a
    nie przeostrzone jak LCD.

    > PS. Ze znanych mi grafików (kilkadziesiąt osób) nie znam nikogo, kto
    > woli crt.

    Niech ich bedzie nawet kilkuset -- w moim przypadku liczy sie _moje_
    zadowolenie. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 30. Data: 2009-01-30 14:50:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    marcin.STIG.saldat pisze:

    > No wiesz. Moje sa na szczescie ostre. :) Ale ostre tak jak powinny, a
    > nie przeostrzone jak LCD.

    LCD nie są przeostrzone, nie ma tam żadnych mechanizmów zmieniających
    ostrość obrazów. To właśnie lcd umożliwiają doskonałą kontrolę
    szczegółów. CRT z racji pracy zawiera filtr dolnoprzepustowy, właściwie
    ''całkujący''. Jeszcze silniejszy taki filtr zawiera technologia
    projektorów - stąd tak fajnie wyglądają na ścianie nawet kiepskie divixy.

    Gdy przesiadłem się na lcd musiałem przerobić całą swoją galerię na www
    - tego nie dało się oglądać - kupa artefaktów.

    Ano to zawsze najważniejsze.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl