    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Przedłużacz mini USB
    Date: Mon, 18 Dec 2017 01:54:50 +0100

    Witam,

    Albo mnie coś przymuliło, albo coś jest nie tak ze standardem USB
    (mini). Temat jest następujący. W aucie jest wideorejestrator (Mio Vue
    792 Dual) podłączany poprzez mini USB. To nie tylko zasilanie ale także
    współpraca z tylną kamerą. Fabryka dała kabel typu Y umożliwiający
    połączenie obu kamer i zasilania USB (czyli 5V). Sęk w tym, że ten kabel
    jest naprawdę imponujący. Jeśli chciałbym go używać przy rejestratorze,
    to stanowiłby on główny element pola widzenia. Za lusterkiem wstecznym
    też go nie schowam gdyż jego majestat zakłóciłby pracę czujników
    umieszczonych w tylnej części lusterka. One muszą "widzieć" szosę. Taka
    bolączka zelektronizowanych aut...

    W związku z tym postanowiłem pozbyć się tej chimery poprzez umieszczenie
    jej w podsufitce na przedłużaczu mini USB łączącego "to coś" z
    rejestratorem. Aby wszystko ładnie wyglądało to wymyśliłem, że umieszczę
    gniazdo mini USB w okolicach podsufitki, z którego subtelnym kabelkiem
    podłączę rejestrator a ową chimerą. Będzie to łatwe do rozłączania itp.

    No i tu powstaje problem. Otóż gniazda panelowe (w sensie montowania w
    obudowach) zawsze są typu żeńskiego. Przedłużacze zawsze są z jednej
    strony żeńskie, a z drugiej męskie. Jak zatem zrealizować kabelek
    łączący "żeński" rejestrator z żeńskim gniazdem? Kupić dwa wtyki mini
    USB i je połączyć? Owszem, mógłbym tak zrobić lecz będzie to moje
    prywatne rozwiązanie. Czy da się to załatwić w sposób standaryzowany bez
    takich przeróbek?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek