  • 291. Data: 2013-04-20 19:08:57
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik ak napisał:

    > Proponuje zajrzec do slownika i dowiedzec sie co oznacza slowo "aranzacja"
    > Tutaj chodzi o realizacje dzwieku.

    Nie. Tu chodzi o całokształt -poczynając od instrumentacji utworu
    wszystko było podporządkowane ograniczonemu pasmu transmisji AM.
    Realizacja dźwięku to znacznie dalszy etap.

    --
    Darek

  • 292. Data: 2013-04-20 19:25:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Dariusz,

    Saturday, April 20, 2013, 6:40:08 PM, you wrote:

    > Stary dobry atlas lamp elektronowych?

    Trafiony, zatopiony :)

    > Kurcze, to była biblia!

    Codziennie odprawiałem modły :) Nie wiem, co mnie podkusiło, ale przy
    którymś kryzysie... sprzedałem w antykwariacie. Jak również wiele
    innych książek :'(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 293. Data: 2013-04-20 20:38:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

    > A na jakim poziomie miałeś straty? Bo to tak... dziwnie brzmi. Straty
    > są normalne od razu na wejściu? Ja mam łącze Netii i TP - Zero strat na
    > wyjściu. i nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek miał więcej poza
    > awariami, ale wtedy było 100%.

    Straty są *tylko* do pierwszego routera za moim ADSL (w moim przypadku
    to jest Warszawa-bras2.inetia.pl) i wynoszą kilka procent. To znaczy
    raz na "jakiś czas" (w zależności od pory dnia może too być kilkanaście
    sekund albo kilkanaście minut) guni sie jeden bądź kilka kolejnych
    pakietów ICMP. To wcale nie jest takie dziwne, jak by się mogło wydawać.
    Współczesne routery są na tyle mądre, że gdy mają coś zgubić przy
    obciążeniu, to wybiorą pakiet diagnostyczny, a przepuszczą ten bardziej
    użyteczny. Dziwnym zbiegiem okoliczności straty zaczęły się pojawiać
    wtedy, gdy zaczęli filtrować ten nieszczęsny port 25. Czy to ma jakiś
    związek ze sobą -- nie będę wnikał, nie moja sieć, nie mój biznes.

    > A łącze do Netii jest określone jako max tego, co się da (faktycznie
    > jakoś koło 15M i może się wahać, ale ja mam po kablu jakieś 300m do
    > centrali, więc może to ma jakieś znaczenie).

    Ja mam 800 metrów i jest zawsze 20M w warstwie ADSL. Łączność TCP/IP
    też do tej pory była taka, jak z techniki wynikało -- przez pięć lat
    i jeden miesiąc nie miałem powodów do narzekań. Jeśli się szybko nie
    ogarną, to zlikwiduję to i pozostałe łącza Netii. Jacy operatorzy BSA
    jeszcze są dostępni w Warszawie? Dawno przestałem się tym interesować
    i trochę wypadłem z tematu.

    --
    Jarek

  • 294. Data: 2013-04-20 20:39:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

    > Tylko to wymaga radykalnego i powszechnego przejścia na IPv6 - bo IPv4
    > ma chyba już za małą przestrzeń adresową...

    Czyli co, zrobie kiedyś restart routera ADSL, a serwer DHCP mi powie, że
    już nie ma dla mnie numeru IP? W takie bajki, to ja nie uwierzę. Kiedyś
    operatorzy próbowali wciskać ciemnotę, że to wszystko dla oszczędności
    adresów IP. Dzisiaj większość abonentów ma non stop zalogowany router.
    A numery po tepsianym 202122 stoją nieprzydzielone i nikt ich nie przenosi
    do neostrady.

    --
    Jarek

  • 295. Data: 2013-04-20 20:42:02
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:5172cba9$0$26697$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie. Tu chodzi o całokształt -poczynając od instrumentacji utworu wszystko
    > było podporządkowane ograniczonemu pasmu transmisji AM. Realizacja dźwięku
    > to znacznie dalszy etap.

    Darku, a czy ma tu znaczenie taki "pierwiastek", żeby wyższe harmoniczne,
    wyższe dźwięki instrumentów i w ogóle, nie interferowały ze sobą na jakichś
    niedoskonałościach? Bardzo często na nagraniach z tamtych czasów,
    niezależnie czy polskich, czy hamerykańskich - słyszałem przestery, czyli
    nieliniowości Podobne w charakterze... czy nie na podobnym sprzęcie
    nagrywane? Nie pomiesza się ze sobą np. werbel z hihatem, trąbka ze
    skrzypcami (wciąż chodzi mi o harmoniczne, czy w ogóle dźwięki, powyżej tych
    4500Hz), itd...? A pomieszanie tego będzie słychać, jak się wysokie od
    wysokiego odejmie... Nie przejaskrawiam? Nie gównię za bardzo w rzeźbie?

  • 296. Data: 2013-04-20 20:54:22
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości
    (Jarek, straty pakietów)
> [...]
    > tego, co się da (faktycznie jakoś koło 15M i może się wahać, ale ja mam po
    > kablu jakieś 300m do centrali, więc może to ma jakieś znaczenie).

    Powiem tak, miałem kiedyś, że mi net zaczął kuleć, bardzo kuleć. Już niejako
    odruchowo robię wtedy baterię pingów/traceroute, dzięki czemu +- wiem, gdzie
    owo okulawienie nastąpiło.
    Straty - są, ok. 20 %. już od 10 zaczynam mieć wyraźne kłopoty z
    połączeniami. 20 to już jest mocno źle, gdyz już najprostsze połaczenia
    stają się problematyczne. Ale rosło i doszło do 50, że nawet GG już nie
    bardzo chciało, rekordem było 90 i to do bramy domyślnej. A skoro brama już
    nie bangla (i wlaściwie nic dalej nie banglało już), to modem musi być
    padł. Rozkręcam dyskretnie (plomb niet) i jest wybujały kondzior w
    zasilaniu. Wymieniłbym, bo miałem, ale nie mój modem, niech oni się bujają,
    skręciłem, zapyskowałem, że jest be. Na szczęście nie czynili wstrętów,
    przyszedł monter i bez zbędnych pytań wymienił, ruszyło z kopyta. Jarek to
    musi chyba mieć pecha do zbutwiałej obsługi... Chyba, że to był wyjątek,
    który i tak nie powinien zaistnieć...

  • 297. Data: 2013-04-20 20:57:52
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:5172c4a5$0$1212$65785112@news.neostrada.pl...
    > kurzu czuć. Obudowa w górę - jedna z czterech El34 ma katodę w kolorze
    > wiśni. Blok leci, do przerwy jeszcze z dziesięć minut - nie można

    Katodę? Nominalnie katoda jest grzana i raczej powinna być pomarańczowa, lub
    chociaż wyraźnie jasnoczerwona...
    A tu nie anoda przyadkiem płonęła niewinnością?

  • 298. Data: 2013-04-20 21:26:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Apr 2013 19:08:57 +0200, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):
    > Nie. Tu chodzi o całokształt -poczynając od instrumentacji utworu
    > wszystko było podporządkowane ograniczonemu pasmu transmisji AM.
    > Realizacja dźwięku to znacznie dalszy etap.

    Mowisz ? Sens to ma, ale zeby ci artysci dali sie tym inzynierom
    wtloczyc w jakies waskie ramki ... to cos mi sie nie chce wierzyc :-)

    No ale zaraz ... Wielka orkiestra symfoniczna PR to miala jakis inny
    sklad niz przecietna filharmonia ?

    A tak od drugiej strony - te klasyczne instrumenty o nie maja pasma
    naturalnie, moze nie tyle obcietego, co juz niewielka moca wystajacego
    ponad 4.5kHz ? Bo przeciez muzyczka w radiu od dawna byla, jakby bylo
    potrzebne wiecej, to by zrobili wiecej :-)

    J,

  • 299. Data: 2013-04-20 21:26:55
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Zwykły helpdesk wygaduje jeszcze gorsze rzeczy. Ten zadzwonił jako
    > specjalista, po wcześniejszej interwencji kogoś z zarządu, gdy ci
    > zwykli pomagacze zaczęli gonić w piętkę. Mógł się zapoznać z obfitą
    > korespondencja w tej sprawie, prowadzona od dziesięciu dni, gdzie
    > wszystko zostało dokładnie wyłożone.

    No to jeszcze qźva lepiej... Podziwiać wiedzę takich szpecyjalystuff... :P

    > Ciuciunia Tepsia zablokowała port 25 cztery lata temu. Zrobił się

    No, pamiętam, jak się puszyli, jacy ważni byli.

    > wokół tego wielki szum, a po dwóch dniach powszechna już była
    > informacja, że wystarczy zmodyfikować login PPP/ADSL, by tej blokady
    > nie było. Nie wiem, czy to było wcześniej przygotowane i po protestach
    > ujawnione, czy na prędce zrobili modyfikację systemu, ale rozwiązanie
    > jest zadowalające.

    Działa... czy nie na zasadzie obejścia, zapewniającego blokadę normalnie
    otwartego portu, a następnie obejścia tego obejścia...?
    Może powyłaczali, uginając się pod naciskami, że jednak klienta szanować
    należy? Był kiedyś szum... według informacji, które do mnie dotarły, jakiś
    *.* z Łodzi, demolował strony w Wikipedii. Pomogło dopiero, gdy Wiki
    zablokowała dostęp z łódzkiej Neostrady.

    > To moje łącze w ofercie Netii występuje pod nazwą "NO LIMITS". Gdy się
    > upomniałem, że w związku z tym nie powinno mieć limitów, ograniczeń,
    > i blokad, to zaczęli coś bredzić, że "to tylko nazwa marketingowa".

    Jako żywo, przypomina mi to spędzanie starszych osób na jakieś pokazy,
    oferując "każdemu" jakiś fajny prezent "za darmo". Albo się okazuje, że
    gówno w tym prezencie jest, albo, że jednak trzeba ileś-tam (niekoniecznie
    mao) za niego zapłacić, bo sobie wymyślą, że darmowy tak, ale tylko jego
    otrzymanie, ale sam prezent już nie. Oczywiście, też gówno w nim, do
    kupienia za ułamek sumy w normalnym sklepie. Tak mi się to ich bredzenie
    kojarzy.

    > Jeśli ktos korzysta z operatora skrzynek pocztowych, to i owszem, może
    > tak chcieć i mieć. Ale operator sieci TCP/IP, to co innego. A ja tylko
    > do takiej roboty najęłem sobie Netię.

    Widzisz, jaki jesteś niewdzięczny? :)) Oni chcą tak dobrze dla Ciebie,
    blokują ci port, aby te przebrzydłe spamerstwo odsiać, a ty... :)))
    Też bym się wkurwił.

    > Tutaj obowiązuje zasada Petera:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Zasada_Petera
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Principle

    Czyli coś synonimicznego do "suma inteligencji ludzkości jest stała, ale
    rośnie jej ilość", czy jakoś tak... takim mi to podobieństwem mentalnym
    capi...

    > Książka wyszła również w Polsce, warto przeczytać. Warto przeczytać, wtedy
    > się zrozumie jak działają (a właściwie nie działają) te wszystkie netie
    > czy inne banki.

    Przeczytam, jeśli starczy mi cierpliwości...

    > Kiedyś, na antypodach będąc, wszystko robiłem przez port od FTP, który
    > potraktowałem jako SSH. Bo tamtejszy admin (agencji, co się zajmuje
    > bezpieczeństwem nuklearnym) poblokował pozostałe. Ale to jednak co innego
    > niż prywatne łącze NO LIMITS.

    No, wiadomo, że to inny układ. No i zrozumiała sytuacja. A nie to, że ktoś
    ci za dobrego wujka robi, mimo, że chyba nie kupowałeś takiej usługi?

  • 300. Data: 2013-04-20 21:44:02
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Anerys napisał:

> [...]
    > lub chociaż wyraźnie jasnoczerwona...
    > A tu nie anoda przyadkiem płonęła niewinnością?

    Pfu, szybciej w klawisze stukam jak myślę - jasne że anodę. Z innych
    smaczków przegrzanej anody - miałem kiedyś w robocie stary, radziecki
    oscyloskop z pamięcią. Analogową pamięcią, specjalna lampa
    oscyloskopowa... Oscyloskop w pełni lampowy, grzał tak że chyba
    jajecznicę można by na nim było usmażyć. Działał, działał, w końcu
    zdechł - wezwałem więc ekipę naprawiaczy (bo technolodzy naprawami się
    nie zajmowali, od tego mieliśmy dział techniczny), rozkręcili - i
    okazało się że uszkodzenie końcowe polega na zwarciu anody jednej z
    pentod z siatką trzecią. Wewnętrznym zwarciu - bo rozgrzane szkło
    wciągnięte przez próżnię anodę do trzeciej siatki docisnęło. Uszkodzenie
    pierwotne oczywiście było inne - powodujące nieprawidłową polaryzację
    tej pentody i absurdalnie duży prąd anodowy skutkujący nadtopieniem szkła...

    --
    Darek