    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <kkmcic$rlf$1@mx1.internetia.pl> <kkmmqg$7m0$1@speranza.aioe.org>
    <kkmo9q$21j$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <kko4or$gej$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <516fbcf1$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkoku6$bjf$1@speranza.aioe.org> <kkrncu$1oa$1@news.vectranet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5171c392$0$26689$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <51728866$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: Magister Inżynier elektronik
    Date: Sat, 20 Apr 2013 21:26:55 +0200

    news:slrnkn5a4t.hel.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Zwykły helpdesk wygaduje jeszcze gorsze rzeczy. Ten zadzwonił jako
    > specjalista, po wcześniejszej interwencji kogoś z zarządu, gdy ci
    > zwykli pomagacze zaczęli gonić w piętkę. Mógł się zapoznać z obfitą
    > korespondencja w tej sprawie, prowadzona od dziesięciu dni, gdzie
    > wszystko zostało dokładnie wyłożone.

    No to jeszcze qźva lepiej... Podziwiać wiedzę takich szpecyjalystuff... :P

    > Ciuciunia Tepsia zablokowała port 25 cztery lata temu. Zrobił się

    No, pamiętam, jak się puszyli, jacy ważni byli.

    > wokół tego wielki szum, a po dwóch dniach powszechna już była
    > informacja, że wystarczy zmodyfikować login PPP/ADSL, by tej blokady
    > nie było. Nie wiem, czy to było wcześniej przygotowane i po protestach
    > ujawnione, czy na prędce zrobili modyfikację systemu, ale rozwiązanie
    > jest zadowalające.

    Działa... czy nie na zasadzie obejścia, zapewniającego blokadę normalnie
    otwartego portu, a następnie obejścia tego obejścia...?
    Może powyłaczali, uginając się pod naciskami, że jednak klienta szanować
    należy? Był kiedyś szum... według informacji, które do mnie dotarły, jakiś
    *.* z Łodzi, demolował strony w Wikipedii. Pomogło dopiero, gdy Wiki
    zablokowała dostęp z łódzkiej Neostrady.

    > To moje łącze w ofercie Netii występuje pod nazwą "NO LIMITS". Gdy się
    > upomniałem, że w związku z tym nie powinno mieć limitów, ograniczeń,
    > i blokad, to zaczęli coś bredzić, że "to tylko nazwa marketingowa".

    Jako żywo, przypomina mi to spędzanie starszych osób na jakieś pokazy,
    oferując "każdemu" jakiś fajny prezent "za darmo". Albo się okazuje, że
    gówno w tym prezencie jest, albo, że jednak trzeba ileś-tam (niekoniecznie
    mao) za niego zapłacić, bo sobie wymyślą, że darmowy tak, ale tylko jego
    otrzymanie, ale sam prezent już nie. Oczywiście, też gówno w nim, do
    kupienia za ułamek sumy w normalnym sklepie. Tak mi się to ich bredzenie
    kojarzy.

    > Jeśli ktos korzysta z operatora skrzynek pocztowych, to i owszem, może
    > tak chcieć i mieć. Ale operator sieci TCP/IP, to co innego. A ja tylko
    > do takiej roboty najęłem sobie Netię.

    Widzisz, jaki jesteś niewdzięczny? :)) Oni chcą tak dobrze dla Ciebie,
    blokują ci port, aby te przebrzydłe spamerstwo odsiać, a ty... :)))
    Też bym się wkurwił.

    > Tutaj obowiązuje zasada Petera:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Zasada_Petera
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Principle

    Czyli coś synonimicznego do "suma inteligencji ludzkości jest stała, ale
    rośnie jej ilość", czy jakoś tak... takim mi to podobieństwem mentalnym
    capi...

    > Książka wyszła również w Polsce, warto przeczytać. Warto przeczytać, wtedy
    > się zrozumie jak działają (a właściwie nie działają) te wszystkie netie
    > czy inne banki.

    Przeczytam, jeśli starczy mi cierpliwości...

    > Kiedyś, na antypodach będąc, wszystko robiłem przez port od FTP, który
    > potraktowałem jako SSH. Bo tamtejszy admin (agencji, co się zajmuje
    > bezpieczeństwem nuklearnym) poblokował pozostałe. Ale to jednak co innego
    > niż prywatne łącze NO LIMITS.

    No, wiadomo, że to inny układ. No i zrozumiała sytuacja. A nie to, że ktoś
    ci za dobrego wujka robi, mimo, że chyba nie kupowałeś takiej usługi?