  • 1. Data: 2013-04-16 20:31:49
    Temat: Agregaty z wojska - sinusoida
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czesc,

    Ktos wie, czy powojskowe agregaty np. PAB-1/2 daja "czysta sinusoide"?

    Mozna takie cudo kupic za kilka stowek, a ja potrzebuje czegos, co raz-dwa
    razy w roku zasili mi komputer przez czas dluzszy, niz pozwala UPS
    (niekosztujacy kosmicznych pieniedzy). Ewentualnie chodzil by na tym kociol
    gazowy do CO.

    Ciezko sie polapac, bo wojskowe oznaczenia modeli moga byc takie same dla
    produkcji sowieckich i DDR-owskich, a moze i polskich.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2013-04-16 20:45:22
    Temat: Re: Agregaty z wojska - sinusoida
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Maciek wrote:
> [...]
    > same
    > dla produkcji sowieckich i DDR-owskich, a moze i polskich.

    powinna być sinusoida bo to "zwykły" alternator
    zwróć jednak uwagę na jaką jest częstotliwość bo są też na 400Hz - do
    radarów czy czegoś tam

    jeffrey

  • 3. Data: 2013-04-16 20:49:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał:

    > Ktos wie, czy powojskowe agregaty np. PAB-1/2 daja "czysta sinusoide"?

    We wojsku powiadają, że sinus w warunkach bojowych może przybierać
    wartości większe od jednego. Więc trzeba do tego podchodzić z ostrożnością.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2013-04-16 21:36:28
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia 16 Apr 2013 18:49:39 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > We wojsku powiadają, że sinus w warunkach bojowych może przybierać
    > wartości większe od jednego. Więc trzeba do tego podchodzić z ostrożnością.

    Dlatego pytam :) Jest tego troche na rynku, ceny niewysokie, wiec licze, ze
    moze ktos to juz cwiczyl w praktyce.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 5. Data: 2013-04-16 21:44:51
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-04-16 20:31, Maciek pisze:

    > Czesc,
    >
    > Ktos wie, czy powojskowe agregaty np. PAB-1/2 daja "czysta sinusoide"?
    PAB-2 używałem, sinusoida to nie jest na pewno. Prąd generuje tam zwykły
    generator "indukcyjny", kształt napięcia zależy mocno od obciążenia, ani
    w stanie jałowym, ani pod pełnym obciążeniem sinus to nie jest, ale w
    sieci też sinusa nie masz. Ważniejsze jak się rozkładają harmoniczne.
    W Pab-2 obroty w takt zmian obciążenia dość znacznie pływają, przez co
    częstotliwość też pływa (mechaniczny regulator obrotów "daje rade" w
    bardzo przybliżonym zakresie, i dość wolno się dostosowuje do zmian, a i
    tak ciężko go wyregulować na 50Hz). UPSy APC Smart 1400 i 2200 w ogóle
    nie chciały z tego pracować, jakiś stary toporny fideltronik ruszał, ale
    równolegle z nim był wpięty halogen 150W - bez niego zbyt niestabilne
    zasilanie i się też przełączał na baterie.

    Ale do betoniarki się nadaje - czyli dowolny inny silnik indukcyjny też
    pogoni.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2013-04-16 21:50:36
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    On 16 Kwi, 20:49, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > We wojsku powiadają, że sinus w warunkach bojowych może przybierać
    > wartości większe od jednego. Więc trzeba do tego podchodzić z ostrożnością.

    =========

    Toś mnie ubiegł w odpowiedzi... To nie żart, nie z dupy wyssana
    anegdotka!! Dokładnie tego się dowiedziałem na studium wojowym w roku
    '81. !! Inne jajca:

    - Panie (upss.., wtedy Obywatelu) Pułkowniku, na jakiej zasadzie
    działa ten wykrywacz min? Odp.: Na zasadzie baterii.

    - Zapamiętajcie se qrva studenci: pocisk wyszczelony z moździerza
    spada szybciej niż wylatuje z lufy. Pytanie dlaczego? Odp. trepa: bo
    qrva jak wypier..li, to widać jak on tam ździu, ździu do góry.. A jak
    pie..lnie na dół, to jest takie sruuuu..

    - Pytanie do trepa: na jakiej zasadzie działa bomba jądrowa? Odp.: Na
    zasadzie po ch..ju fali uderzeniowej..

    Tych pytań i odpowiedzi nie da się zapomnieć !!

  • 7. Data: 2013-04-16 22:09:25
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    On 16 Kwi, 21:50, Stachu Chebel <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > zasadzie po ch..ju fali uderzeniowej..
    >
    > Tych pytań i odpowiedzi nie da się zapomnieć !!

    Aaaaa, najlepsze na zajęciach z "politycznego" : Chebel, kurwa twoja
    mać do tablicy, bo na ostatnich zajęciach dostaliście w pizdu luf !!!

  • 8. Data: 2013-04-16 22:31:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Stachu Chebel napisał:

> [...]
    > zasadzie po ch..ju fali uderzeniowej..
    >

    > Tych pytań i odpowiedzi nie da się zapomnieć !!

    Nie wszyscy tak aktywnie uczestniczyli w dyskusjach. Niektórzy korzystali
    z dobrodziejstw, jakie dawało ogłoszenie na drzwiach sali wykładowej
    "Zaliczenia Studium Wojskowego można dokonać przez odbyt" -- zgłaszali
    swoją obecność i siedzieli cicho zajmując się swoimi sprawami.

    Jarek

    --
    Takich pytań sto
    bardzo dużo to,

  • 9. Data: 2013-04-16 22:44:37
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Ciezko sie polapac, bo wojskowe oznaczenia modeli moga byc takie same dla
    > produkcji sowieckich i DDR-owskich, a moze i polskich.

    google:
    Instrukcja-pab-2-1-230.pdf

    g.

  • 10. Data: 2013-04-16 23:11:13
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Apr 2013 22:44:37 +0200, Grzegorz napisał(a):

    > google:
    > Instrukcja-pab-2-1-230.pdf

    Sciagnalem, ale chyba jestem slepy, bo ja tam tej informacji nie widze.
    Jesli jest miedzy wierszami, to sorry - nie mam wiele wspolnego z elektryka
    ani elektronika.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał