  • 281. Data: 2013-04-20 16:39:26
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Anerys napisał:

    > No, musiał, jak przeczytał, co wygaduje "helpdesk"...

    Zwykły helpdesk wygaduje jeszcze gorsze rzeczy. Ten zadzwonił jako
    specjalista, po wcześniejszej interwencji kogoś z zarządu, gdy ci
    zwykli pomagacze zaczęli gonić w piętkę. Mógł się zapoznać z obfitą
    korespondencja w tej sprawie, prowadzona od dziesięciu dni, gdzie
    wszystko zostało dokładnie wyłożone.

    > To właśnie ten port mi po głowie chodzi, że Ciociunia Tepsia chciała
    > wprowadzić.

    Ciuciunia Tepsia zablokowała port 25 cztery lata temu. Zrobił się
    wokół tego wielki szum, a po dwóch dniach powszechna już była
    informacja, że wystarczy zmodyfikować login PPP/ADSL, by tej blokady
    nie było. Nie wiem, czy to było wcześniej przygotowane i po protestach
    ujawnione, czy na prędce zrobili modyfikację systemu, ale rozwiązanie
    jest zadowalające.

    > Heh... ja dla swoich prywatnych celów mogę dowolnie zmienić sobie port
    > i co tam jeszcze się da. Ale o łącze od operatora już bym kurwił.

    To moje łącze w ofercie Netii występuje pod nazwą "NO LIMITS". Gdy się
    upomniałem, że w związku z tym nie powinno mieć limitów, ograniczeń,
    i blokad, to zaczęli coś bredzić, że "to tylko nazwa marketingowa".

    > Może się nieściśle wyraziłem - może nie tyle cięcie, że jak trafi na
    > babolską wiadomość, to upierniczy

    Jeśli ktos korzysta z operatora skrzynek pocztowych, to i owszem, może
    tak chcieć i mieć. Ale operator sieci TCP/IP, to co innego. A ja tylko
    do takiej roboty najęłem sobie Netię.

    > No o to właśnie-ż mi chodzi! Żeby znał podstawy tego, z czym wychodzi do
    > ludzi. Żeby się nie ośmieszał. ŻEBY NIE PSUŁ WIZERUNKU FIRMIE, która go
    > zatrudnia.

    Tutaj obowiązuje zasada Petera:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Zasada_Petera
    http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Principle

    Książka wyszła również w Polsce, warto przeczytać. Warto przeczytać, wtedy
    się zrozumie jak działają (a właściwie nie działają) te wszystkie netie
    czy inne banki.

    > Czyli dalej nos dla tabakiery, ja pindolę... Co z tego, że można...
    > Jak kiedyś musiałem, to u siebie w domciu ustawiłem dwa serwerki
    > pośredniczące news, bo tam, gdzie byłem, serwer główny nie puszczał
    > portu 119,

    Kiedyś, na antypodach będąc, wszystko robiłem przez port od FTP, który
    potraktowałem jako SSH. Bo tamtejszy admin (agencji, co się zajmuje
    bezpieczeństwem nuklearnym) poblokował pozostałe. Ale to jednak co innego
    niż prywatne łącze NO LIMITS.

    --
    Jarek

  • 282. Data: 2013-04-20 16:48:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Anerys napisał:

    > Czyli nawet w ich główkach nie urodziło się to, że "Łindołs" nie jest
    > jedyny na tym świecie?

    A dlaczego by miało? Takie wyobrażenie, to standard.

    > Czyli ty abonencie, znaj się na wszystkim, a my tylko sobie na krzesełku
    > posiedzimy i skasujemy od ciebie pieniądze...?

    Też nie tak. Jak abonent zna się na wszystkim, znajdzie rozwiązanie,
    poradzi co i jak mają poistawiać, żeby wszyscy byli zadowoleni, to
    oni i tak tego nie zrobią. Bo nie.

    > Jarku, a może trzeba był złapać podpuchę, sprokurować jakiś alternatywny
    > układ, aby swojego dopieszczonego nie pouszkadzać, i wtedy wciągnąć takiego
    > melepetę w tą jego grę "chuj ci w dupę abonencie", aby wykazać, że z niego
    > taka pomoc, jak z koziej dupy puzon, że w końcu trafiła kosa na kamień...?

    W takim razie opowiem jak to się skończyło. Chcieli, to im zapuściłem
    to całe MTR. No i wyszło przy okazji, że ich router gubi pakiety.
    W takim razie ja im bach, reklamacja, bo jak gubi, to jest awaria,
    a jak jest awaria, to brać mi się zaraz do naprawy (może przy okazji
    rozrtajbujecie ten tandetnie zablindowany port 25) a do tego jeszcze
    korektę faktury za niedziałanie. Pogłówkowali chwilę i piszą, że
    straty pakietów są rzeczą normalną, nie świadczą o awarii i nie mogą
    być podstawą do złożenia reklamacji. Na pytanie, po jakiego grzyba
    było to całe WinMTR, to już jeden z drugim nie potrafił odpowiedzieć.
    Program przecież niczego poza liczeniem strat pakietów nie robi.

    --
    Jarek

  • 283. Data: 2013-04-20 17:15:56
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

> [...]
    > było to całe WinMTR, to już jeden z drugim nie potrafił odpowiedzieć.
    > Program przecież niczego poza liczeniem strat pakietów nie robi.

    A na jakim poziomie miałeś straty? Bo to tak... dziwnie brzmi. Straty są
    normalne od razu na wejściu? Ja mam łącze Netii i TP - Zero strat na
    wyjściu. i nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek miał więcej poza
    awariami, ale wtedy było 100%. A łącze do Netii jest określone jako max
    tego, co się da (faktycznie jakoś koło 15M i może się wahać, ale ja mam
    po kablu jakieś 300m do centrali, więc może to ma jakieś znaczenie).

    Pozdrawiam

    DD

  • 284. Data: 2013-04-20 17:50:29
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości

    > Tego to nie słyszałem - gdzie coś takiego widziałeś? Pośmiałbym się, a na
    > p.l.c. jakoś tak cicho się zrobiło.

    Bo to właśnie do pośmiania się, wzorowałem się na światłowodach jedno i
    wielomodowych.

    > 2N3055 to jednak trochę wolne są.

    Są - i temu nie przeczę. W katalogu widziałem do 2.5 MHz, w innych jeszcze
    mniej... Ale za to wytrzymują uprażenie rezystorów wyrównawczych, przy
    padnięciu stopnia wejściowego, czy drivera... już nie pamiętam, co mi
    dokładnie padło, driver chyba. Głupie zwarcie i mam oświetlenie
    rezystorowe... :)

    > A może piszesz o takiej cenie za "tuningowane" 2N3055? To by dopiero

    Blisko, blisko, ciekawe tylko, co należało by zrobić, by taki tranzystor
    stał się "koszerny". Przypuszczam, że mniej-więcej tak, iż mamy sobie jedną
    parkę tychże, oceniamy po brzmieniu. Jestem niemal pewien, że gdyby zrobić
    im sitko z nadrukiem "Hi-end certified", to dokładnie ta sama para, w tym
    samym układzie, miała by "bardziej wyrównaną i wyeksponowaną górę",
    "miękksze, cieplejsze (1) medium", oraz "soczystcze, pełniejsze basy", etc.

    > było... Czasem się zastanawiam, że gości zajmujących się takimi tematami,
    > to trzeba do marketingu zatrudniać i dać im dobrą kasę. Przecież oni
    > wszystko sprzedadzą. Nie to, co absolwenci szkół

    Jeśli o mnie biega, to ja się nie nadaję. Nie umiałbym kłamać (choc tak w
    ogóle kłamać to ja umiem zupełnie dobrze) klientowi, który w zaufaniu
    przychodzi do mnie po COŚ. Że to coś jest super-hiper-duper, podczas, gdy
    nim nie jest. Czułbym się nieuczciwie wobec klienta robiąc mu taki numer.
    Klient mi zaufał, a ja to zaufanie zawiodłem... (choć on może jeszcze tego
    nie wiedzieć). Rozumiem, nagiąć trochę to i owo, ale nigdy skłamać. Można
    sobie wyobrazić, co czułem, sprzedając (jako kasjer) w sklepie, wzmacniacz
    antenowy, gdzie obwodów strononych zero, jedynie trafko dopasowujące,
    kosztuje 20 PLN, ekranowania tyle co nic, czyli nic, jeden maleńki
    tranzystorek, a wzmocnienie - np. 50-60 dB. Ale nawet 30 szerokopasmowo w
    Warszawie, to... Najwyżej przemilczałem, ale nigdy nie mówiłem, ze to się
    sprawdzi, itd.

    Natomiast chętnie ostro wykpię każdy fałsz.

    > marketingu. Mógłbym wtedy tak się nie wysilać i robić prostsze tematy ;),
    > nie zawracać głowy RoManowi, klient byłby zadowolony, że ma to, co chciał.
    > Same korzyści ;) A tak to trzeba domyślać się co klient może chcieć, potem
    > tłumaczyć, że to, co wymyślił, tak nie do końca ma sens (z pewnym tematem
    > to praktycznie u każdego trzeba to samo tłumaczyć) itd itp.

    Ja czasem tak się zastanawiam, czy te wszystkie szkoły wiedzą, czego uczyć?
    Czasem mam wrażenie, że głównie uczą (wy)dymania klienta, zamiast
    (z)robienia mu dobrze (gra słów zamierzona).

  • 285. Data: 2013-04-20 18:25:09
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2013-04-20 17:50, Anerys pisze:

    > Bo to właśnie do pośmiania się, wzorowałem się na światłowodach jedno i
    > wielomodowych.

    Czyli jednak, żyłka "handlowca" ;)

> [...]
    > wyrównawczych, przy padnięciu stopnia wejściowego, czy drivera... już
    > nie pamiętam, co mi dokładnie padło, driver chyba. Głupie zwarcie i mam

    Wiesz, takie BC107 potrafiły podobno do 200V wytrzymać. Ale to od
    egzemplarza zależy. A ostatnio podałem prawie 19V na 15V transila.
    Parzył, ale wytrzymał.

> [...]
    > sama para, w tym samym układzie, miała by "bardziej wyrównaną i
    > wyeksponowaną górę", "miękksze, cieplejsze (1) medium", oraz

    No, byle kupujący miał nikłe pojęcie o temacie i gotowe.

> [...]
    > nic, jeden maleńki tranzystorek, a wzmocnienie - np. 50-60 dB. Ale nawet
    > 30 szerokopasmowo w Warszawie, to... Najwyżej przemilczałem, ale nigdy

    Są ludzie, którzy takich skrupułów nie maja. Jakbyś powiedział prawdę,
    to pewnie za długo byś nie zagrzał miejsca. Z jednej strony i tak nie
    warto w takim miejscu, a z drugiej czasem człowiek nie ma za dużego
    wyboru. Akurat z moich "problematycznych" spraw to pamiętam tylko
    sytuacje, gdy mój były nauczyciel chciał schemat sprzedawanego
    odbiornika, a że były akurat wakacje, to ja robiłem chwilowo za szefa
    serwisu. No i musiałem mu odmówić, a wtedy temat nieudostępniania
    schematów był nowością u nas. Bardzo podle się wtedy czułem. Zresztą
    gdyby wtedy zagadał, żeby pogadać po godzinach, to ja bym mu ten schemat
    zorganizował - w końcu naprawdę dużo mnie nauczył.

    > Ja czasem tak się zastanawiam, czy te wszystkie szkoły wiedzą, czego
    > uczyć? Czasem mam wrażenie, że głównie uczą (wy)dymania klienta, zamiast
    > (z)robienia mu dobrze (gra słów zamierzona).

    Bardzo zależy od samej szkoły. Są nawet takie, które służą tylko do
    robienia tego z uczniami. I nie jest to margines. A najgorzej, że można
    trafić na takie, gdzie wszystko zależy od tego, na jakiego prowadzącego
    trafisz.

    Pozdrawiam

    DD

  • 286. Data: 2013-04-20 18:39:01
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik ak napisał:
    > RoMan Mandziejewicz wrote:
    >
    > Choć widok

    > Nie lepiej bylo sobie kolorofon zbudowac?

    > Czyli lampy przezyly?

    El-34? To były lampy nie do zaj... Pamiętam taka akcję - szkolna
    dyskoteka, leci blok i raptem ze wzmacniacza dziwny zapach palonego
    kurzu czuć. Obudowa w górę - jedna z czterech El34 ma katodę w kolorze
    wiśni. Blok leci, do przerwy jeszcze z dziesięć minut - nie można
    przerwać. Zapasowa lampa na stół, gruba szmata w łapę i między kawałkami
    szybka podmiana lampy - kręcąc tak chyba czterema na zmianę (jedna
    pracowała, reszta się studziła) dojechaliśmy do przerwy - a na przerwie
    lutownica w łapę i naprawiać wzmacniacz (coś w siatce drugiej poleciało).

    --
    Darek

  • 287. Data: 2013-04-20 18:40:08
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Był doskonały dostęp. Właśnie w literaturze znalazłem taki dobór
    > napięć i polaryzacji umożliwiający osiągnięcie takie mocy z dwóch
    > EL34. Książka jest nadal dostępna w dobrych bibliotekach.

    Stary dobry atlas lamp elektronowych? Kurcze, to była biblia!

  • 288. Data: 2013-04-20 19:00:56
    Od: "ak" <a...@n...pl>

    "Dariusz K. Ładziak" wrote:

> [...]
    > (jedna pracowała, reszta się studziła) dojechaliśmy do przerwy - a na
    > przerwie lutownica w łapę i naprawiać wzmacniacz (coś w siatce

    Ta jakosc tyczyla sie szczegolnie egzemplarzy produkowanych przez Tesle i
    RFT.
    Niestety wielu uzytkownikow docenilo ich zalety dopiero po wielu latach.

  • 289. Data: 2013-04-20 19:02:12
    Od: "ak" <a...@n...pl>

    "Dariusz K. Ładziak" wrote:

    > Stary dobry atlas lamp elektronowych? Kurcze, to była biblia!

    Mam do tej pory, wydanie z polowy lat 50. Biblia doslownie!

  • 290. Data: 2013-04-20 19:05:29
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Operator, który odbiera skargi, powinien po prostu blokować konkretnego
    > usera, którego skargi dotyczą. A jeszcze lepiej by było, gdyby wreszcie
    > skońcono z pomysłem dynamicznych numerów IP. Wtedy operator by nie był
    > w możliwości blokowania osamotniony.

    Tylko to wymaga radykalnego i powszechnego przejścia na IPv6 - bo IPv4
    ma chyba już za małą przestrzeń adresową...

    --
    Darek