  • 1. Data: 2013-04-14 23:07:29
    Temat: Zasilane modułu GSM z akumulatorków AAA
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Po chwili przerwy zabrałem się w końcu za montaż telefonu komórkowego w
    wersji "retro" o którym pisałem wcześniej. Na razie wytrawiłem
    tymczasową wersję PCB*, z elementami do montażu przewlekanego. W chwili
    obecnej płytka nie zawiera obwodu zasilania - tymczasowo planuję zasilać
    ją po prostu z trzech bateryjek AAA. Zastosowany moduł GSM (Motorola
    D15) nie jest zbyt wybredny co do zasilania, napięcie musi się mieścić
    między 3V a 6V.

    Zastanawiam się tylko jak zachowa się układ, gdy akumulatorki zaczną się
    wyczerpywać. Czy stwarza to jakieś zagrożenie dla modułu?

    * W chwili wolnego czasu spróbuję zrobić wersję SMD, ze zintegrowanym
    układem ładowania i akumulatorkiem od komórki.

    BTW: Jakie tranzystory SMD będą najbliższymi odpowiednikami BD139 i BD140?

    BTW2: Czy napięcia zmiana zasiania wspomnianego modułu GSM (z około 5V
    do około 3,7V) może znacząco wpłynąć na poziom sygnału na wyjściu
    słuchawkowym? Czy powinienem się liczyć z możliwością, iż poziom sygnału
    spadnie na tyle, że będzie konieczne poszukanie lepszego wzmacniacza
    (np. jakiś scalak zasilany ze step-upa)?

  • 2. Data: 2013-04-15 13:31:54
    Temat: Re: Zasilane modułu GSM z akumulatorków AAA
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2013-04-14 23:07, Atlantis pisze:
    > W chwili
    > obecnej płytka nie zawiera obwodu zasilania - tymczasowo planuję zasilać
    > ją po prostu z trzech bateryjek AAA.

    Weź pod uwagę, że GSM, życzy sobie 2-3 A przy nawiązywaniu połączenia i
    musisz zapewnić, że jak łyknie te 3A to na jego pinie zasilającym nadal
    będzie ponad 3V.
    Jak widzę te trzy AAA i pół metra "jakiś" kabelków to już wyczuwam posty
    "GSM mi nie działa".

    --
    AWa.

  • 3. Data: 2013-04-15 19:15:01
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-04-15 13:31, Andrzej W. pisze:

    > Weź pod uwagę, że GSM, życzy sobie 2-3 A przy nawiązywaniu połączenia i
    > musisz zapewnić, że jak łyknie te 3A to na jego pinie zasilającym nadal
    > będzie ponad 3V.

    Aż tak źle jest z tymi akumulatorkami? Kierowałem się tym, że przecież
    dość powszechnie używa się ich do zasilania sprzętu mobilnego, a
    gabarytowo nie odstają od maleństw zasilających współczesne komórki...
    Oczywiście sprawdzenie napięcia pod obciążeniem byłoby pierwszą rzeczą,
    jaką bym zrobił.

    Mam rozumieć, że to ślepy zaułek. A akumulatorki AA?

  • 4. Data: 2013-04-15 21:24:00
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > jaką bym zrobił.
    >
    > Mam rozumieć, że to ślepy zaułek. A akumulatorki AA?

    Motorola D520 miała oryginalnie akumulator NiCd 4xAAA. Po wymianie pokrywy
    baterii mozna było w to miejsce włożyć zwykłe baterie 4xAA (to dawna
    historia, więc stawiałbym że zwykłe=alkaiczne)

    --
    Desoft

  • 5. Data: 2013-04-16 09:30:12
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2013-04-15 19:15, Atlantis pisze:
    > Mam rozumieć, że to ślepy zaułek. A akumulatorki AA?

    Nie tyle zły pomysł, co należy go wykonać ze starannością po czym
    sprawdzić oscyloskopem jak zachowuje się napięcie nie na baterii a na
    zacisku modułu.

    --
    AWa.