  • 301. Data: 2013-04-20 21:45:25
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Trafiony, zatopiony :)

    > Codziennie odprawiałem modły :) Nie wiem, co mnie podkusiło, ale przy
    > którymś kryzysie... sprzedałem w antykwariacie. Jak również wiele
    > innych książek :'(

    Kurcze, ja to czytywałem dla samej przyjemności czytania - ech, lampy z
    serii 11, podstawka Jumbo...

    --
    Darek

  • 302. Data: 2013-04-20 21:50:44
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Czyli co, zrobie kiedyś restart routera ADSL, a serwer DHCP mi powie, że
    > już nie ma dla mnie numeru IP? W takie bajki, to ja nie uwierzę. Kiedyś
    > operatorzy próbowali wciskać ciemnotę, że to wszystko dla oszczędności
    > adresów IP. Dzisiaj większość abonentów ma non stop zalogowany router.
    > A numery po tepsianym 202122 stoją nieprzydzielone i nikt ich nie przenosi
    > do neostrady.

    Spora część operatorów "dla Kowalskiego" przydziela adresy z zakresów
    prywatnych - i już mamy dużą oszczędność bo w wielu sieciach te same
    adresy można dać... Generalnie IPv4 ma dosyć ciasna przestrzeń adresową
    - prędzej czy później trzeba będzie przestać nowe przydziały dawać. IPv6
    chyba nie zabraknie - adresów ma ponoć więcej jak ziaren piasku na tej
    planecie...

    --
    Darek

  • 303. Data: 2013-04-20 22:02:42
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:5172f002$0$26682$65785112@news.neostrada.pl...
    > oscyloskopowa... Oscyloskop w pełni lampowy, grzał tak że chyba jajecznicę
    > można by na nim było usmażyć. Działał, działał, w końcu zdechł - wezwałem
    > więc ekipę naprawiaczy (bo technolodzy naprawami się nie zajmowali, od
    > tego mieliśmy dział techniczny), rozkręcili - i

    Kojarzę... też jak pracowałęm na centrali telefonicznej i się nam przyrząd
    jakiś zaniemógł, to trzeba było oddawać do "laboratorium", żeby coś
    zdziałali... choć z wieloma rzeczami sami byśmy sobie lepiej dali radę.
    Zwłaszcza takie gówno, jak SUS (Sygnałowe Urządzenie Słowne). Którego
    najgorszym problemem było zacieranie sie napędu, oraz mniejszym, psienie
    zapisu magnetycznego. Ja bym ponagrywał porządnie nowe taśmy, oraz porządnie
    nasmarował napęd...
    (dwa mieliśmy, SUS-2 i SUS-3, ten nowszy był gorszy)

    > okazało się że uszkodzenie końcowe polega na zwarciu anody jednej z pentod
    > z siatką trzecią. Wewnętrznym zwarciu - bo rozgrzane szkło

    Czyli siateczka, miast hamować (czy dobrze kojarzę, że ta siatka ma jakieś
    zadania hamujące?), zaczęła dodatkowo przyspieszać? Ale do momentu
    przyciśnięcia chodziło? Lampy są zajebiste, tranzystory dawno by powiedziały
    pożegnalne PUFFF... Tak z ciekawości - czy "przepaliło" szkło na wylot?

    > wciągnięte przez próżnię anodę do trzeciej siatki docisnęło. Uszkodzenie
    > pierwotne oczywiście było inne - powodujące nieprawidłową polaryzację tej
    > pentody i absurdalnie duży prąd anodowy skutkujący nadtopieniem szkła...

    Zimny lut, czy inne zwarcie?

  • 304. Data: 2013-04-20 22:17:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Anerys napisał:

    > Działa... czy nie na zasadzie obejścia, zapewniającego blokadę normalnie
    > otwartego portu, a następnie obejścia tego obejścia...?

    Jeśli uznać, że *w większości przypadków* taka blokada przynosi korzyści
    ogółowi i nie szkodzi abonentowi, to takie rozwiązanie jest dobre. Uważam,
    że tak to mniej więcej wyglądało. Dopisanie prefiksu do loginu w celu
    wyłączenia blokady nie boli. Jedno do czego mógłbym się przyczepić, to to,
    że nie opublikowali instrukcji z kilkutygodniowym wyprzedzeniem.

    A Netia chyba kilka lat temu oferowała klientom jakieś blokady portów
    jako dodatkową usługę (za pieniądze, pierwsze trzy miesiące za darmo).
    Tak to przynajmniej zapamiętałem -- kiedyś przy przedłużaniu umowy mi
    oferowali jakiś "Bezpieczny Internet". Kazałem wyłączyc od razu i nigdy
    więcej podobnych świństw mi nie proponować, bom wrażliwy.

    > Może powyłaczali, uginając się pod naciskami, że jednak klienta szanować
    > należy? Był kiedyś szum... według informacji, które do mnie dotarły, jakiś
    > *.* z Łodzi, demolował strony w Wikipedii. Pomogło dopiero, gdy Wiki
    > zablokowała dostęp z łódzkiej Neostrady.

    Dlatego cały czas uważam, że powinien być ustawowy zakaz sprzedaży usług
    dostępowych ze zmiennym IP.

    > No, wiadomo, że to inny układ. No i zrozumiała sytuacja. A nie to, że ktoś
    > ci za dobrego wujka robi, mimo, że chyba nie kupowałeś takiej usługi?

    Chyba żeby innej na rynku nie było. Jak mam darmowy internet w całej
    Polsce z Aero2, to liczę się z jakimiś jego limitami. Mam też darmowy
    3G na całym świecie w Kindle, ograniczony do przeglądania WWW -- i też
    do dobrego wujka Jeffa nie mam pretensji. Ale w umowie z Netią nie ma
    nic o ograniczeniach, pięć lat było dobrze i nagle spieprzyli. Zerwanie
    umowy terminowej z winy operatora to się nazywa i kara finansowa się
    należy. Ot co.

    --
    Jarek

  • 305. Data: 2013-04-20 22:22:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Spora część operatorów "dla Kowalskiego" przydziela adresy z zakresów
    > prywatnych - i już mamy dużą oszczędność bo w wielu sieciach te same
    > adresy można dać...

    Ale żaden ADS na linii telefonicznej taki nie jest. Oszczędność za pomacą
    NAT jest ok, zwłaszcza jeśli operator oferuje to taniej mniej wymagającym.
    Ale tam, gdzie publiczne IP jest nadawane po zalogowaniu konkretnym loginem
    (tak jak w ADSL tepsy czy netii), nadawanie za każdym razem innego adresu
    jest bez sensu.

    > Generalnie IPv4 ma dosyć ciasna przestrzeń adresową - prędzej czy później
    > trzeba będzie przestać nowe przydziały dawać.

    Już zabrakło, już nie dają. Operatorzy muszą gospodarować tym, czego się
    wcześniej nachapali. Ale przeważnie nie ma bólu.

    > IPv6 chyba nie zabraknie - adresów ma ponoć więcej jak ziaren piasku na
    > tej planecie...

    Chyba nawet trochę więcej niż atomów.

    --
    Jarek

  • 306. Data: 2013-04-20 23:36:53
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2013-04-17 09:46, Waldemar Krzok pisze:

    > Ej tam. Ja pracuję w szpitalu uniwersyteckim na laryngologii. Diagnozy
    > chorób zaburzeń równowagi robi mój kolega i ja. Obaj absolwenci
    > elektrotechniki. Lekarze tylko przepisują do komputera i gotowe. Tylko
    > jedna (z 8) lekarek ma blade pojęcie na ten temat. Tak, że następnym
    > razem patrz, czy u lekarza są inżynierowie ;-)

    :-)
    do końca lipca ubiegłego roku też w szpitalu akademickim na laryngologii
    pracowałem. Tyle, że na endoskopii.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 307. Data: 2013-04-20 23:48:35
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

> [...]
    >
    > Już zabrakło, już nie dają. Operatorzy muszą gospodarować tym, czego się
    > wcześniej nachapali. Ale przeważnie nie ma bólu.

    No to zabraknie. Obiektów do zaadresowania...

    --
    Darek

  • 308. Data: 2013-04-21 00:39:55
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 20.04.2013 22:22, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Oszczędność za pomacą
    > NAT jest ok, zwłaszcza jeśli operator oferuje to taniej mniej wymagającym.

    Zapomnij, to tak nie działa. Jak coś to usługa podstawowa będzie za
    NATem a za IP dopłata niezależnie od pakietu. A co - kiedyś juz tak
    przecież bywało.

> [...]
    >
    > Już zabrakło, już nie dają. Operatorzy muszą gospodarować tym, czego się
    > wcześniej nachapali. Ale przeważnie nie ma bólu.

    Ale zabrakło dlatego, że kiedyś dawano dość hojne alokacje.

    > Chyba nawet trochę więcej niż atomów.

    Jak każdemu by dawali /100 to by mogło zabraknąć dość szybko ;)
    Problemem ipv4 nie jest 4 miliardy kompów w sieci, problemem jest brak
    nieprzydzielonych podsieci.

    Michoo

  • 309. Data: 2013-04-21 00:48:24
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 20.04.2013 16:39, Jarosław Sokołowski wrote:
    > To moje łącze w ofercie Netii występuje pod nazwą "NO LIMITS". Gdy się
    > upomniałem, że w związku z tym nie powinno mieć limitów, ograniczeń,
    > i blokad, to zaczęli coś bredzić, że "to tylko nazwa marketingowa".

    Tak w ogóle to jeżeli sprzedają dostęp do internetu to blokowanie
    jakiegokolwiek portu wbrew woli użytkownika podpada chyba pod łamanie
    warunków umowy. Kto wie czy nawet UKE by się nie zainteresowało...

    > Kiedyś, na antypodach będąc, wszystko robiłem przez port od FTP, który
    > potraktowałem jako SSH. Bo tamtejszy admin (agencji, co się zajmuje
    > bezpieczeństwem nuklearnym) poblokował pozostałe.

    Przebijam ;)
    Słuchałem kiedyś muzyki z radyjek internetowych przez tunel(po ssh), bo
    statefull firewall (czy inny IDS) robił taką sieczkę, że w słuchawkach
    miałem co 2 sekundy cyknięcie (a inne programy w ogóle rwały
    połączenie). Mam nawet log z wiresharka z porównaniem.

    (Wtedy zresztą przyzwyczaiłem się do czytania newsów przez tunel - nntp
    jest tak często cięte, że tak prościej.)

    Michoo

  • 310. Data: 2013-04-21 00:52:30
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 20.04.2013 19:02, ak wrote:

    > Mam do tej pory, wydanie z polowy lat 50. Biblia doslownie!

    Stary, zdecyduj się.

    On 20.04.2013 00:50, ak wrote:
    [..]
    > Ale byc moze za Twoich czasow byl slaby dostep do parametrow
    > technicznych owych lamp.

    Michoo