    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Magister Inżynier elektronik
    <kkmcic$rlf$1@mx1.internetia.pl> <kkmmqg$7m0$1@speranza.aioe.org>
    <kkmo9q$21j$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <kko4or$gej$1@mx1.internetia.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <516fbcf1$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkoku6$bjf$1@speranza.aioe.org> <kkrncu$1oa$1@news.vectranet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <kksetl$fcm$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5171ceb4$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <51728cc8$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <kkubf5$a94$1@node2.news.atman.pl>
    Date: 20 Apr 2013 18:38:09 GMT

    Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

    > A na jakim poziomie miałeś straty? Bo to tak... dziwnie brzmi. Straty
    > są normalne od razu na wejściu? Ja mam łącze Netii i TP - Zero strat na
    > wyjściu. i nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek miał więcej poza
    > awariami, ale wtedy było 100%.

    Straty są *tylko* do pierwszego routera za moim ADSL (w moim przypadku
    to jest Warszawa-bras2.inetia.pl) i wynoszą kilka procent. To znaczy
    raz na "jakiś czas" (w zależności od pory dnia może too być kilkanaście
    sekund albo kilkanaście minut) guni sie jeden bądź kilka kolejnych
    pakietów ICMP. To wcale nie jest takie dziwne, jak by się mogło wydawać.
    Współczesne routery są na tyle mądre, że gdy mają coś zgubić przy
    obciążeniu, to wybiorą pakiet diagnostyczny, a przepuszczą ten bardziej
    użyteczny. Dziwnym zbiegiem okoliczności straty zaczęły się pojawiać
    wtedy, gdy zaczęli filtrować ten nieszczęsny port 25. Czy to ma jakiś
    związek ze sobą -- nie będę wnikał, nie moja sieć, nie mój biznes.

    > A łącze do Netii jest określone jako max tego, co się da (faktycznie
    > jakoś koło 15M i może się wahać, ale ja mam po kablu jakieś 300m do
    > centrali, więc może to ma jakieś znaczenie).

    Ja mam 800 metrów i jest zawsze 20M w warstwie ADSL. Łączność TCP/IP
    też do tej pory była taka, jak z techniki wynikało -- przez pięć lat
    i jeden miesiąc nie miałem powodów do narzekań. Jeśli się szybko nie
    ogarną, to zlikwiduję to i pozostałe łącza Netii. Jacy operatorzy BSA
    jeszcze są dostępni w Warszawie? Dawno przestałem się tym interesować
    i trochę wypadłem z tematu.

    --
    Jarek