  • 21. Data: 2009-03-14 17:54:00
    Temat: Re: Justacja AF weryfikacja praktyczna
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-03-14 17:35:06 +0100, j...@a...at said:

    > nie rozumiem kompletnie , o czym mam decydowac , nie wiem szczerze o
    > co Ci chodzi ?
    Już dawno to zauważyłem.

    > am i
    > alez naturalnie - wiekszosc tak robi , ja tez oceniam za pomoca oczu ,
    No i właśnie o to chodzi.

    > wyniki sa pouczajace - jesli ktos uwaza ze wie lepiej bo widzi na oko
    Nie "wie lepiej", tylko nie widzi potrzeby, a to spora różnica.

    > to ma prawo tak sadzic .
    > mnie to nie wystarcza.
    > to kwestia wymagan - widac mam inne .
    Nie wymagań, tylko przeświadczenia i potrzeb. Ja nie czuję potrzeby
    zmian, jeżeli nie widzę ich efektu.

    > nie rozumiem o co chodzti , czy o ostrosc zdjec ?- w podanym na
    > poczatku tego watku linku jest wykres i na prawo dwa zdjecia
    > zrobione dla roznych wartosci poprawek okreslonych na podstwie
    > wykresu- o0cen am ktore jest bardziej ostre.
    Już Ci napisałem, że ocenię na papierze i Tobie tę metodę też polecam.
    Jak bez lupy zobaczysz różnicę, to ok.

    > Nie ma sie co oburzac , ze tak jest jak na wykresie.
    > To jest zwykla zaleznosc wystepujaca w urzadzeniu skonstruowanym przez
    > czlowieka.
    > Zaleznosc pomiedzy wielkoscia poprawki a rozdzielczoscia zdjecia.
    > Ze takich wykresow i badan nikt wczesniej nie publikowal to nie powod
    > zeby od razu tracic jezyck w gebie i sadzic ze na oko to lepiej widac.
    Języka w gębie nie zapominam.
    A nie przyszło Ci do głowy, że skoro nikt ich nie publikował, to może
    (UWAGA MOŻE) oznaczać, że ich praktyczne zastosowanie jest równe
    okrąglutkiemu zeru?

    > Na oko nie widac lepiej - jak pewnie doskonale wiesz na oko to chlop w
    > szpitalu umarl.
    Znam wielu, którzy nie umarli.

    > Ostatecznie to nie wazne czy AF myli sie o 1 lub 3 cm , a wazne jest
    > jak taka pomylka przeklada sie na ostrosc obrazu.
    Nareszcie. Tylko proszę nie używaj lupy do oceny ostrości obrazu.
    Oceniaj cały obraz.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2009-03-14 18:11:46
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-03-14 17:51:21 +0100, j...@a...at said:

    > mamy rozne wymagania - kiedy pierwszy raz spojrzalem w celownik 400d
    > odrzucilo mnie tak na pol metra jesli nie dalej. Nigdy nie czulem
    > pozniej potrzeby wziecia tego " przyjemnego aparacika " do rak.

    Nie dam Ci żyć.
    Czym fotografujesz?

  • 23. Data: 2009-03-14 18:18:33
    Od: j...@a...at

    On 14 Mrz., 19:11, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > Nie dam Ci żyć.
    > Czym fotografujesz?
    > --
    > Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    > Pozdrawiam
    > JAwww.skanowanie-35mm.pl

    aktualnie mam z 5 aparacikow a moze wiecej , nie wiem dokladnie chyba
    wiecej
    testy robilem c50d i musze z perspektywy doswiadczen powiedziec ze c50
    d ma wspanialy AF - najlepszy jakim sie poslugiwalem do tej pory w
    detekcji fazy.
    na s1d mnie nie namowisz co najwyzej na c5d mkII - ale nie tesknie.
    sadze ze przez 5-7 lat 50d spelni moje porzeby .

  • 24. Data: 2009-03-14 18:54:26
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Użytkownik wrote:

    > mamy rozne wymagania - kiedy pierwszy raz spojrzalem w celownik 400d
    > odrzucilo mnie tak na pol metra jesli nie dalej. Nigdy nie czulem
    > pozniej potrzeby wziecia tego " przyjemnego aparacika " do rak.

    No co zrobić, ale ciesze się iż posiadasz aparacik spełniajacy Twoje
    wymagania ;-)))) Choc patrzac na wykresy to marnie idze Ci uzywanie tego
    AF... ;-))))

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 25. Data: 2009-03-14 19:24:01
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-03-14 19:18:33 +0100, j...@a...at said:

> [...]
    > na s1d mnie nie namowisz co najwyzej na c5d mkII - ale nie tesknie.
    > sadze ze przez 5-7 lat 50d spelni moje porzeby .

    Nie chodzi mi o namawianie Cię na kupowanie aparatu.
    Śmiesznie w kontekście tego co piszesz brzmi Twoja odraza w stosunku do
    celownika C450D.
    A miałeś w rękach OM-1?, czy któregoś z pentaxów serii M?

  • 26. Data: 2009-03-14 19:24:43
    Od: j...@a...at

    On 14 Mrz., 19:54, "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*...@send.no.spam>
    wrote:

    > No co zrobić, ale ciesze się iż posiadasz aparacik spełniajacy Twoje
    > wymagania ;-)))) Choc patrzac na wykresy to marnie idze Ci uzywanie tego
> [...]

    nalezysz do tej grupy ktora potrafi sila woli ostrzyc .
    wierzy w to , ze wystarczy wiedziec ( a nawet wierzysz ze wiesz ) by
    prawidlowo ostrzyc.
    O jakosci ostrzenia decyduje glownie system - urzadzenie.

    Ja w cuda nie wierze , zaden z dotychczas pomierzonych pod wzgledem
    precyzji dzialania systemow AF opartych na det fazy nie daje 100%
    trafnosci . Rozdzielczosc pomierzona ( nie , nie nie przeze mnie )to
    rzad nawet tylko ok 16% rozdzielczosci maksymalnej ( wlasnie dslry
    cxxx).
    Nie ludz sie , ze pod tym wzgledem masz aparat dobry-. Co najwyzej nie
    zdajesz sobie z tego sprawy.
    To nie moja rzecz - jesli wiesz lepiej , to niech tak zostanie.

  • 27. Data: 2009-03-14 19:58:10
    Od: j...@a...at

    On 14 Mrz., 20:24, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

> [...]
    > celownika C450D.
    > A miałeś w rękach OM-1?, czy któregoś z pentaxów serii M?

    rozmawialismy o celowniku 400d - najmniejszy jaki zrobil canon.-
    fatalny.
    450 ma wiekszy - uwazam ze jest juz akceptowalny - na granicy
    tolerancji , ale jednak lepszy.
    om 2 kiedys to bylo dawno
    z analogowych pozostal mi jeszcze c5
    jak na dzisiejsze warunki wspanialy celownik w stosunku do aps-c
    ( ale to zrozumiale bo matowka wieksza)
    choc daleko mu do leici - a te mialy bezkonkurencyjny .

    odraze w stosunku do 450 d mam nie z powodu celownika , a bardzo
    zawodnego systemu AF.

    Wiem , zaraz sie znajdzie ktos , kto powie ze jego rysuje wspaniale.
    I tak kiedys bylo juz tutaj , kiedy pokazal zdjecie o co poprosilem ,
    wszyscy ogladajacy jekli z przerazenia.
    pomiedzy systemem af 450d a 50 d jest przepasc - i jej nie wyrownaz
    opowiesciami , ze wiesz jak sie ostrzy.
    Dla mnie jesli , ktos uzywa argumentu ze wie lepiej niz inni - i jest
    to jedyny argumnet jakiego potrafi uzyc , moze sobie oszczedzic
    wywodow - jest niepowazny. tak naiwny to ja nie jestem by w takie
    opowisci uwierzyc.

    nie mam zadnych uprzedzen .
    wrecz przeciwnie jestem b otwarty na nowosci.

    XXX

  • 28. Data: 2009-03-14 21:21:10
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Użytkownik wrote:

    > nalezysz do tej grupy ktora potrafi sila woli ostrzyc .

    Czy ja wiem? Uzywam AF, wciskam przycisk do polowy - AF sie ustawia, potem
    robie fotke. Uzywam sily palca wskazujacego, a nie sily woli. Jesli tak Ci
    wygodnie to mozesz wierzyc nawet w smoki ;-)

    > wierzy w to , ze wystarczy wiedziec ( a nawet wierzysz ze wiesz ) by
    > prawidlowo ostrzyc.
    > O jakosci ostrzenia decyduje glownie system - urzadzenie.

    To jest rzeci rodzaj prawdy goralskiej. Kazdym narzedziem (czy to jest
    mlotek czy komputer czy dSLR) trzeba umiec sie poslugiwać (oraz nabrac
    pewnego doswiadczenia). Jesli myslisz ze aparat bedzie za ciebie myslał to
    sie mozesz mocno rozczarowac.

    > Ja w cuda nie wierze , zaden z dotychczas pomierzonych pod wzgledem
    > precyzji dzialania systemow AF opartych na det fazy nie daje 100%
    > trafnosci .

    Tylko śmierć ma 100% skutecznosci.

    > Rozdzielczosc pomierzona ( nie , nie nie przeze mnie )to
    > rzad nawet tylko ok 16% rozdzielczosci maksymalnej ( wlasnie dslry
    > cxxx).

    Te swoje testy z reki to mozesz...

    > Nie ludz sie , ze pod tym wzgledem masz aparat dobry-. Co najwyzej nie
    > zdajesz sobie z tego sprawy.

    Dobry aparat? Ja chcę mieć dobre zdjecia mieć i tani i wygodny aparat.
    Generalnie zwisa mi czy ktoś go uznasz za dobry :)

    > To nie moja rzecz - jesli wiesz lepiej , to niech tak zostanie.

    No wiem lepiej. Zdecydowanie.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 29. Data: 2009-03-15 07:29:34
    Od: j...@a...at

    > Te swoje testy z reki to mozesz...

    ja wiem co ja z nimi moge zrobic. bede mogl wykorzystac rozdzielczosc
    obiektywowo , wiedzac ze lepiej sie nie da .
    Innymi slowy dostane to za co zaplacilem , w przeciwinstwie do
    nieoptymalnie ostrzacych systemow AF gdzie uzyskuje sie tylko jakas
    czesc mozliwej rozdzielczosci obiektywu.

    to nie moja sprawa czy jestes w stanie wlaczyc na chwile wlasna
    mozgownice i jej uzyc zgodnie z przeznaczeniem , czy tez wolisz myslec
    linkami i klepac to co gdzies zanalzles pod jakims linkiem.
    wyjasniam wiec ew pozostalym.
    oczywiscie ze dokonalem rowniez porownania i to na wstepie w roznicy
    rozdzielczosci wynikow uzyskanych z reki i aparatem na stytywie.
    W tych warunkach ( oswietlenie lampa blyskowa) roznicy nie ma.

    coz to bylby za system AF , ktory aby ostrzyl prawidlowo musialby byc
    ustawiony na statywie ?. Zdecydowana wiekszosc zdjec robimy z reki a
    wiec i test ma sens w takich warunkach. Stytyw ma za zadanie
    wykluczenie poruszenia . lampa blyskowa wyklucza poruszenie.

    i wreszcze najwyzsza rozdzielczosc pomierzylem tez na zdjeciach
    robionych z reki przy uzyciu lv , gdzie aparat jest duzo , dozo
    trudniej utrzymac stabilnie niz przy twarzy ( nie jest spelniona
    zasada 3 punktow ) . Zdjecia sa znacznie ostrzejsze - widac wyraznie
    stabilnosc zamocowania aparatu w tych warunkach nie ma znczenie na
    prace AF

    i tak jest rzeczywiscie : skutecznosc AF nie zalezy od sposobu
    zamocowania aparatu !!!

    Jesli ktos sadzi ze poprawi prace AF w swoim aparacie , jesli
    przykreci go do statywu to sie myli - ale to chyba tak oczywiste ze
    podkreslac nie musze.
    Jedynie niejaki Mikolaj Tutak sadzi ze tak jest .

    chyba nie musze tego uzasadniac.

    Nie jest to test na wyznaczeniw najwyzszej mozliwej rozdzielczosci
    obiektywu a na skutecznosc , precyzje , powtarzalnosc AF.
    Taki test winen byc robiony z REKI ! - jesli ma sie przelozyc na
    praktyke.

    O teorii podobienstwa ( nie myl prawdopodobienstwa ) pewnie nie
    slyszales.

    XXX

  • 30. Data: 2009-03-15 08:39:32
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>