  • 1. Data: 2009-03-13 15:10:09
    Temat: Do speców od 4/3
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Jaki obecnie (niekoniecznie nowość z półki, może być schodzący z rynku)
    aparat formatu 4/3 oferuje optimum pod względem poniższych preferencji:
    - jak najmniejszy korpus (marzy mi się taki w parze z 25 mm Zuiko)
    - jak najwyższa jakość obrazu.

    Marka obojętna (nie mam uprzedzeń), mile widziany dobry wizjer i sprawny AF.

    ???

    Mam powoli wyżej uszu klamotów na APS-C - dobry aparat to taki, który ma się
    ochotę wziąć w kieszeń, a nie tachać dedykowany plecak bez miejsca np. na
    żarcie, mój coraz częściej zostaje w domu.
    FF już definitywnie wykluczam, więc pozostawanie przy formacie oferowanym
    przez liderów (Canon/Nikon/Sony) przestaje mieć dla mnie sens.

    Kompakt raczej wykluczam ponieważ oprócz amatorsko-zaawansowanej fotografii
    wycieczkowo-krajobrazowo-makro-rodzinnej dość często potrzebuję czegoś co
    daje się uzyskać jedynie z formatu matrycy, który przekracza kompaktowe
    standardy.
    Wymienna optyka i GO nie sięgajaca "stąd do wieczności" jest dla mnie
    warunkiem koniecznym.
    Przeleciał mi przez myśl Canon G10 ale z powodu wspomnianych zastrzeżeń
    odpuściłem.

    Dublować sprzętu nie zamierzam - filozoficznie irytuje mnie nadmiarowość,
    nie lubię posiadać czegoś co sporadycznie używam.

    adam

    ps.: gdyby udało się uniknąć flejma byłoby rewelacyjnie ; )))) chcę
    zasięgnąć chłodnej opinii wolnej od religijnego żaru.

  • 2. Data: 2009-03-13 15:20:52
    Temat: Re: Do speców od 4/3
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    adam wrote:

    > ps.: gdyby udało się uniknąć flejma byłoby rewelacyjnie ; )))) chcę
    > zasięgnąć chłodnej opinii wolnej od religijnego żaru.

    Oto moja chłodna opinia:

    http://www.dxomark.com/index.php/eng/Image-Quality-D
    atabase/Compare-cameras/(appareil1)/300|0/(appareil2
    )/240|0/(appareil3)/298|0/(onglet)/0/(brand)/Olympus
    /(brand2)/Panasonic/(brand3)/Panasonic

    Jeśli zależy ci na ISO wyższych niż 400 to weź G1 albo czekaj na E620 albo
    czekaj na m4/3. E420 ma nieprzyjemny banding już od ISO800.

    Na aparat do kieszeni kup Sigmę DP1.

  • 3. Data: 2009-03-13 15:22:43
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    Tez mam podobne jak ty preferencje to sie odezwe.
    Dobrze szukasz. Jesli chcesz przyzwoita jakosc a kwestia wagi i rozmiaru
    jest istotna, to u Olka znajdziesz to czego tam zazdroszcze - mały
    korpus + obiektyw o ekwiwalencie ogniskowej 300mm miesci sie niemal w
    dloni. Oczywiscie ciemny i plastikowy ale za to lekki i cos za cos.
    Mozesz sie rozejrzec za wschodzaca gwiazda Panasonikiem G1 (sam go
    jeszcze nie widzialem) oraz najmniejszymi korpusami innych producentow,
    tez duzo wieksze nie sa.

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 4. Data: 2009-03-13 15:23:50
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Waldemarrr wrote:
> [...]
    > Mozesz sie rozejrzec za wschodzaca gwiazda Panasonikiem G1 (sam go
    > jeszcze nie widzialem) oraz najmniejszymi korpusami innych producentow,

    Nikon ma wypuścić swoje mikro w drugiej połowie roku.

  • 5. Data: 2009-03-13 15:24:45
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "adam" <j...@o...maile.com> napisał
    w wiadomości news:49ba7744$1@news.home.net.pl...
> [...]
    > - jak najwyższa jakość obrazu.
    >
    > Marka obojętna (nie mam uprzedzeń), mile widziany dobry wizjer i sprawny

    Jak dasz radę to poczekaj jeszcze pół roku i kup coć u4/3. Jakość ta sama co
    4/3, a rozmiar sporo mniejszy. Jeśli rozmiar ma znaczenie to nie ma sensu
    bawić się w 4/3 w stosunku do APS-C niewiele zyskasz.

    Jeśli nie chcesz czekać to możesz albo wziąć już dzić Panasonika G1, a
    później zmienić na coś bardziej dopracowanego. W Olku w zasadzie nie masz
    wyboru seriea e4xx jest znacznie mniejsza niż e5xx, ale nie ma stanilizacji,
    a stabilizowanych szkiełek olek nie robi. Pozostaje więc coś z linii e5xx,
    ale to już niewiele mniejsze od APS-C.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 6. Data: 2009-03-13 15:25:04
    Od: j...@a...at

    On 13 Mrz., 16:10, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:
> [...]

    > ps.: gdyby udało się uniknąć flejma byłoby rewelacyjnie ; )))) chcę
    > zasięgnąć chłodnej opinii wolnej od religijnego żaru.

    ja watpliwosci nie mam
    panasonica G1 wprawdzie m4/3 ale tym lepiej

    z powodow :

    1.
    wielkosc 1 px - 4 mikrometry - porownywalna z wielkosci pixeli w
    apsc
    stopien pokrycia powierzcni matrycy przez elemnty swaitloczule to
    prawie 70% - a wiekszosci aps c to ok 55 % lub mniej.
    To wszystko rokuje ze a priori szanse na lepsza jakosc obrazu niz
    sie potoczeni sadzi . lub mozna sie spodziewac

    2. Od ok 4 lat posluguje sie poprzednikami - hybrydami panasonica - z
    perspektywy czasu moge wyrazic sie w samych superlatywach. W
    aktualnym modelu moze byc tylko lepiej.

    3 - z przejsciowkami otwiera sie swiat obiektywow manulanie
    ostrzonych m 39 , m 42 . i oczywiscie 4/3

    jesli bagnet m 4/3 ni przeszkadza nie zastanawialbym sie wiecej .

    wyjasniam ze nie mam osobiscie ale bawilem sie dluzej w
    zaprzyjaznionym sklepie - wrazenia jak najlepsze.

    XXX

  • 7. Data: 2009-03-13 19:16:19
    Od: Maciek <m...@p...pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > Nikon ma wypuścić swoje mikro w drugiej połowie roku.

    Słyszałem o planowanym Samsungu ale mikro Nikon to dla mnie nowość.
    Możesz podrzucić coś więcej?
    Maciek

  • 8. Data: 2009-03-13 23:24:17
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    >stopien pokrycia powierzcni matrycy przez elemnty swaitloczule to
    >prawie 70% - a wiekszosci aps c to ok 55 % lub mniej.

    Skąd te dane? Masz może bardziej szczegółowe informacje?

    --
    Lol

  • 9. Data: 2009-03-13 23:55:15
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Waldemarrr" napisał
> [...]
    > nie widzialem) oraz najmniejszymi korpusami innych producentow, tez duzo

    No więc to G1 istotnie pozostaje jako jedyne w polu zainteresowania chociaż
    z przejściówką na 4/3 zaczyna się robić smętnie (gabaryty).

    adam

  • 10. Data: 2009-03-13 23:55:16
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik <j...@a...at> napisał

    3 - z przejsciowkami otwiera sie swiat obiektywow manulanie
    ostrzonych m 39 , m 42 . i oczywiscie 4/3
    Dziękuję bardzo - temat ręcznie domykanych szkieł mam już przechorowany i
    jestem na to dożywotnio uodporniony ; )
    Manualnie to tylko Nikon i Pentax.

    adam