  • 1. Data: 2009-03-13 14:00:21
    Temat: Justacja AF weryfikacja praktyczna
    Od: j...@a...at

    Witam

    Ponizej przykladowa krzywa justacji obiektywu 400 mm

    I na jej podstawie zrobione 2 zdjecia
    Jedno z poprawka -3 , drugie -8

    czas nasw. 1/1600 sek - z reki z odl. ok 10 m

    Ta niewielka roznica w justacji decyduje jaka jest ostrosc
    odwzorowania.
    Zdjecie bez justowania AF sa zdecydowanie mniej ostre , choc w
    powiekszeniu do wielkosci moniotora wydawac sie moga ostre.

    Przegladajac w prawo - zdjecia.
    Klikajac na lupe w powyzej zdjecia w prawym , gornym roku pojawia sie
    obraz w skali 100%

    Czy ktos watpi jeszcze w prawidlowosc i sens tych pomiarow ?

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/PomiarObiekt
    ywow#5312667993129858818

    XXX

  • 2. Data: 2009-03-13 14:10:22
    Temat: Re: Justacja AF weryfikacja praktyczna
    Od: Corvus5 <c...@e...net.pl>

    j...@a...at pisze:
    > Czy ktos watpi jeszcze w prawidlowosc i sens tych pomiarow ?

    Tak. Metoda przeprowadzania badań jest wg mnie nieścisła. Czy
    fotografowana była tablica czy coś innego? Czy ostrość to MFT i czy jest
    wyznaczana dla całej powierzchni zdjęcia, czy tylko wybrany fragment?
    Czy wzięto pod uwagę, że płaszczyzna ostrości nie jest do końca płaszczyzną?

    --
    Corvus

  • 3. Data: 2009-03-13 14:30:54
    Od: j...@a...at

    On 13 Mrz., 15:10, Corvus5 <c...@e...net.pl> wrote:

    > Tak. Metoda przeprowadzania badań jest wg mnie nieścisła.

    jak jestes w stanie ocenic skoro nie otrzymales jeszcze odpowiedzi na
    postawione pytania. ?

    Czy nastepne pomiary , ktore wykonalem , ale jeszcze nie opublikowalem
    wiesz juz ze tez sa niescisle ?

    Czy
    > fotografowana była tablica czy coś innego?

    tablica przeporzadna cena ok 200 usd

    Czy ostrość to MFT

    mtf 50
    przeliczona w parach lini na milimetr
    wyjasniam ze moge przeliczyc rowniez na dlugosc pokuju w ktorym
    robilem pomiary bedzie to rozdzielczosc ok 966 000 lini / dlugosc
    pokoju.
    mozna przeliczyc na odlglosc do ksiezyca.
    ksztalt krzywej sie nie zmieni -zmiwnia sie tylko liczby na osi
    pionowej

    i czy jest
    > wyznaczana dla całej powierzchni zdjęcia, czy tylko wybrany fragment?

    centrum kadru o wymiarach 80 *150 px - obejmowany przez sensor
    centralny krzyzowy.

    > Czy wzięto pod uwagę, że płaszczyzna ostrości nie jest do końca płaszczyzną?

    nie ma takiej potrzeby.
    pod uwage mozna brac , nagiac sie plaszczyzny nie da.

    opis jak jest robiona calosc , znajdziesz jesli przeszukasz w lewo
    do opis nr 1.

    acha zdjecia ostrzone na ten wiszacy woreczek - dla scislosci. to
    pokarm dla sikorek , aby jeszcze uscislic ;-)

    XXX

  • 4. Data: 2009-03-13 14:40:55
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
> [...]

    Ja.

    > tablica przeporzadna cena ok 200 usd

    Do dziś myślałem, że najgłupiej wydane pieniądze to zakup czegoś takiego:
    http://www.fotografuj.pl/Article/Recenzja_CBL_Lens_/
    id/125/page/1

    Od dziś wiem, że można wydać je jeszcze głupiej :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 5. Data: 2009-03-13 15:06:42
    Od: j...@a...at

    On 13 Mrz., 15:40, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > różne takie tam:www.smialek.prv.pl
    > /a może teraz coś przerażającego? RMF ma już dziesięć milionów słuchaczy.../

    Drogi Adasiu

    jak zwykle mylisz sie i tym razem

    mozna jeszcze glupiej :

    http://www.canon.de/For_Home/Product_Finder/Cameras/
    Digital_SLR/EOS_450D/index.asp

    XXX

  • 6. Data: 2009-03-13 15:26:35
    Od: Corvus5 <c...@e...net.pl>

    j...@a...at pisze:

    > jak jestes w stanie ocenic skoro nie otrzymales jeszcze odpowiedzi na
    > postawione pytania. ?
    >
    > Czy nastepne pomiary , ktore wykonalem , ale jeszcze nie opublikowalem
    > wiesz juz ze tez sa niescisle ?

    Metoda jest nieścisła, gdy nie jest dokładnie określone w jakich
    warunkach i w jaki sposób zostały przeprowadzane pomiary.

    > i czy jest
    >
    > centrum kadru o wymiarach 80 *150 px - obejmowany przez sensor
    > centralny krzyzowy.

    Rozumiem, że zmiany w pozycji sensora, a tym, co widać w wizjerze, są
    pomijalne?

    > nie ma takiej potrzeby.
    > pod uwage mozna brac , nagiac sie plaszczyzny nie da.

    W takim wypadku zaznaczyłbym, że są przypadki, gdzie takie nastawianie
    autofocusa jest nienajlepsze i błędy działania są częściowo celowe.
    Przykładowo fotografując grupę ludzi i mając nierówną płaszczyznę
    ostrzenia (np. sferę) wolałbym, żeby środkowy sensor miał lekki BF.
    Oczywiście to skrajny przypadek, ale np. wystrojenie sensora
    pogorszyłoby tu obraz.

    Dodatkowo w obiektywach może być zawarta informacja o korekcji AF i to
    niekoniecznie w taki sposób, który sugerujesz, a w taki, o którym ja piszę.

    > opis jak jest robiona calosc , znajdziesz jesli przeszukasz w lewo
    > do opis nr 1.

    Znalazłem tam większość odpowiedzi, ale nie wszystkie.

    Na zdjęciu 11. jest drobny błąd: Wartość średnia dla 3,5 dla 28 jest
    nieco większa niż wartość maksymalna. Podobnie na 17. zdjęciu przy 5,6.
    Są to przesunięcia rzędu piksela, ale jednak coś oznaczają.

    Oczywiście nie twierdzę, że to nie ma sensu. Dosyć dobre ostrzenie
    zapewne można by uzyskać przy 4-elementowej tablicy korekcji dla
    obiektywu zmiennoogniskowego i 2-elementowej tablicy dla obiektywu
    stałoogniskowego uwzględniając skrajne ogniskowe oraz skrajne odległości
    ostrzenia. Jednak że nie odczuwam żadnych problemów u siebie przy
    zdjęciach, to się tym absolutnie nie martwię.

    --
    Corvus

  • 7. Data: 2009-03-13 15:32:22
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik wrote:

    > Drogi Adasiu
    > jak zwykle mylisz sie i tym razem
    > mozna jeszcze glupiej :
    > http://www.canon.de/For_Home/Product_Finder/Cameras/
    Digital_SLR/EOS_450D/index.asp

    Bardzo przyjemny aparacik, osobiscie posiadam 400D (jeszcze gorszy niz 450D)
    i nie specjalnie moge mu cos zarzucic. Oczywiscie ty nawet młotek umiesz
    obsluzyc tak zeby nie działał, mało tego umiesz to poprzec seria
    bezsensownych testów...

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 8. Data: 2009-03-13 15:36:03
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    takiego:http://www.fotografuj.pl/Article/Recenzja_CB
> [...]

    Wiesz, ten aparat zarobił już ponad 30 tysięcy. Od sierpnia. Właściwie
    to przy przeliczeniu na jego cenę jest znacznie lepiej zarabiającym
    aparatem od 300D :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /moja głowa jest bardzo cenna, gdzie kupię folię ochronną na czoło?/

  • 9. Data: 2009-03-13 15:37:45
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Janko Muzykant wrote:

    > Wiesz, ten aparat zarobił już ponad 30 tysięcy. Od sierpnia. Właściwie
    > to przy przeliczeniu na jego cenę jest znacznie lepiej zarabiającym
    > aparatem od 300D :)

    A jak robiłeś justacje AF aby fotki z reki były wyśmienicie ostre?

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 10. Data: 2009-03-13 15:40:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mikolaj Tutak pisze:
    > A jak robiłeś justacje AF aby fotki z reki były wyśmienicie ostre?

    Poczytałem książkę, w której jest napisane jak się używa af. Chyba
    pisali prawdę :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /dojrzałość następuje z chwilą, gdy kończy się chemia, a zaczyna fizyka/