    From: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Justacja AF weryfikacja praktyczna
    Date: Sat, 14 Mar 2009 22:21:10 +0100

    Użytkownik wrote:

    > nalezysz do tej grupy ktora potrafi sila woli ostrzyc .

    Czy ja wiem? Uzywam AF, wciskam przycisk do polowy - AF sie ustawia, potem
    robie fotke. Uzywam sily palca wskazujacego, a nie sily woli. Jesli tak Ci
    wygodnie to mozesz wierzyc nawet w smoki ;-)

    > wierzy w to , ze wystarczy wiedziec ( a nawet wierzysz ze wiesz ) by
    > prawidlowo ostrzyc.
    > O jakosci ostrzenia decyduje glownie system - urzadzenie.

    To jest rzeci rodzaj prawdy goralskiej. Kazdym narzedziem (czy to jest
    mlotek czy komputer czy dSLR) trzeba umiec sie poslugiwać (oraz nabrac
    pewnego doswiadczenia). Jesli myslisz ze aparat bedzie za ciebie myslał to
    sie mozesz mocno rozczarowac.

    > Ja w cuda nie wierze , zaden z dotychczas pomierzonych pod wzgledem
    > precyzji dzialania systemow AF opartych na det fazy nie daje 100%
    > trafnosci .

    Tylko śmierć ma 100% skutecznosci.

    > Rozdzielczosc pomierzona ( nie , nie nie przeze mnie )to
    > rzad nawet tylko ok 16% rozdzielczosci maksymalnej ( wlasnie dslry
    > cxxx).

    Te swoje testy z reki to mozesz...

    > Nie ludz sie , ze pod tym wzgledem masz aparat dobry-. Co najwyzej nie
    > zdajesz sobie z tego sprawy.

    Dobry aparat? Ja chcę mieć dobre zdjecia mieć i tani i wygodny aparat.
    Generalnie zwisa mi czy ktoś go uznasz za dobry :)

    > To nie moja rzecz - jesli wiesz lepiej , to niech tak zostanie.

    No wiem lepiej. Zdecydowanie.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj