    From: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Justacja AF weryfikacja praktyczna
    Date: Sat, 14 Mar 2009 18:54:00 +0100
    <gpduha$6cf$1@news.wp.pl> <gpeger$qum$1@inews.gazeta.pl>
    <4...@z...googlegroups.com>
    <gpem5h$lle$1@inews.gazeta.pl>
    <b...@j...googlegroups.com>
    <gpfu2a$ldv$1@inews.gazeta.pl>
    <0...@l...googlegroups.com>

    On 2009-03-14 17:35:06 +0100, j...@a...at said:

    > nie rozumiem kompletnie , o czym mam decydowac , nie wiem szczerze o
    > co Ci chodzi ?
    Już dawno to zauważyłem.

    > am i
    > alez naturalnie - wiekszosc tak robi , ja tez oceniam za pomoca oczu ,
    No i właśnie o to chodzi.

    > wyniki sa pouczajace - jesli ktos uwaza ze wie lepiej bo widzi na oko
    Nie "wie lepiej", tylko nie widzi potrzeby, a to spora różnica.

    > to ma prawo tak sadzic .
    > mnie to nie wystarcza.
    > to kwestia wymagan - widac mam inne .
    Nie wymagań, tylko przeświadczenia i potrzeb. Ja nie czuję potrzeby
    zmian, jeżeli nie widzę ich efektu.

    > nie rozumiem o co chodzti , czy o ostrosc zdjec ?- w podanym na
    > poczatku tego watku linku jest wykres i na prawo dwa zdjecia
    > zrobione dla roznych wartosci poprawek okreslonych na podstwie
    > wykresu- o0cen am ktore jest bardziej ostre.
    Już Ci napisałem, że ocenię na papierze i Tobie tę metodę też polecam.
    Jak bez lupy zobaczysz różnicę, to ok.

    > Nie ma sie co oburzac , ze tak jest jak na wykresie.
    > To jest zwykla zaleznosc wystepujaca w urzadzeniu skonstruowanym przez
    > czlowieka.
    > Zaleznosc pomiedzy wielkoscia poprawki a rozdzielczoscia zdjecia.
    > Ze takich wykresow i badan nikt wczesniej nie publikowal to nie powod
    > zeby od razu tracic jezyck w gebie i sadzic ze na oko to lepiej widac.
    Języka w gębie nie zapominam.
    A nie przyszło Ci do głowy, że skoro nikt ich nie publikował, to może
    (UWAGA MOŻE) oznaczać, że ich praktyczne zastosowanie jest równe
    okrąglutkiemu zeru?

    > Na oko nie widac lepiej - jak pewnie doskonale wiesz na oko to chlop w
    > szpitalu umarl.
    Znam wielu, którzy nie umarli.

    > Ostatecznie to nie wazne czy AF myli sie o 1 lub 3 cm , a wazne jest
    > jak taka pomylka przeklada sie na ostrosc obrazu.
    Nareszcie. Tylko proszę nie używaj lupy do oceny ostrości obrazu.
    Oceniaj cały obraz.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam