  • 1. Data: 2009-03-12 23:45:42
    Temat: Nikon D90 bez AF
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Przysluchiwalem sie tu ochom i achom nt tego Nikona... I ze jego
    pojawienie oznacza nieomal zalamanie sie rynku amatorskich kamer
    cyfrowych, zwlaszcza ze nawet kitowy obiektyw to holywood w porownaniu z
    obiektywami tych kamer...
    A dzisiaj sie dowiedzialem, ze w tym D90 w trybie krecenia filmow brak
    AF.
    To prawda?
    To przeciez lipa jest...
    :-(
    TA

  • 2. Data: 2009-03-13 00:16:47
    Temat: Re: Nikon D90 bez AF
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > porownaniu z obiektywami tych kamer...
    > A dzisiaj sie dowiedzialem, ze w tym D90 w trybie krecenia filmow brak

    Co z a roznica? D90 robi taka galarete, że te filmiki i tak sa o kant...
    chyba ze ktos filmuje statyczne sceny, tylko łatwie jest zrodbić zdjęcie
    statycznej scenie niz krecic filmik ;-)

    http://s477.photobucket.com/albums/rr134/jamesmel9/?
    action=view&current=DSC_0012.flv

    Zenada :(

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 3. Data: 2009-03-13 00:50:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Mar 2009, T...@s...in.the.world wrote:

> [...]
    > obiektywami tych kamer...
    > A dzisiaj sie dowiedzialem, ze w tym D90 w trybie krecenia filmow brak

    A, że tak z głupia frant spytam, czy "kamery z Hollywood" używane
    są z autofocusem czy trzeba do ich obsługi dołączyć kwalifikowanego
    filmowca, który umie pokręcic właściwymi...no nie, jak kamera na
    wysięgniku jedzie to chyba czymś a la joystick się nią kieruje?
    :D

    > To przeciez lipa jest...
    > :-(

    Na pewno?
    A próbowałeś filmować fotoaparatem, w ktorych choć trochę "widać GO"?
    Powiem Ci, jako posiadacz aparatu który ma GO duuuużo mniejszą niż
    rzeczony D90 z (otwartym) kitem, iż podstawą jest wyłączenie AF.
    Bo jak AF "ruszy" przypadkiem w złą stronę, to efekt na ogół
    niespecjalnie wygląda :|

    Coś jeszcze - amatorskie kamery filmowe mają matryce *mniejsze*
    niż minikompakty foto. A przynajmniej tak wynika ze spotykanych danych.
    A to oznacza niemierzalną GO z tych kamer - w zasadzie AF nie jest
    w ogóle problemem (w porównaniu do fotoaparatów).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2009-03-13 00:55:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Mar 2009, Mikolaj Tutak wrote:

    > http://s477.photobucket.com/albums/rr134/jamesmel9/?
    action=view&current=DSC_0012.flv

    Ups.... to ja może pozostanę przy kompaktach, dobrze? ;)
    Swoją drogą - ciekawy temat do rozważań "dlaczego" :D
    Czy tam jest migawka w stylu "rolling"?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-03-13 09:25:07
    Od: alboco <a...@h...com>

    T...@s...in.the.world pisze:
> [...]
    > pojawienie oznacza nieomal zalamanie sie rynku amatorskich kamer
    > cyfrowych, zwlaszcza ze nawet kitowy obiektyw to holywood w porownaniu z

    Chyba kpisz. Widziałes kiedys film z porządnej kamery amatorskiej np
    HV30 zmontowany i zakodowany na blu-rayu wyświetlany na dobrym TV? Bo
    mam wrażenie, ze nie. Nic Ci nie przyjdzie z dobrego obiektywu jak
    rejestrator obrazu ruchomego jest do d...

  • 6. Data: 2009-03-13 09:27:55
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <Pine.WNT.4.64.0903130141320.1804@quad>,
    Gotfryd Smolik news nabazgrał:
> [...]
    > filmowca, który umie pokręcic właściwymi...no nie, jak kamera na
    > wysięgniku jedzie to chyba czymś a la joystick się nią kieruje?

    Ja to tylko w Polsce widziałem... I na wysięgniku trzymali
    kamerę z przyczepionym do niej operatorem.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 7. Data: 2009-03-13 09:50:53
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    action=view&current=DSC_0012.flv

    > Ups.... to ja może pozostanę przy kompaktach, dobrze? ;)

    A masz EjczDi? ;)

    > Swoją drogą - ciekawy temat do rozważań "dlaczego" :D
    > Czy tam jest migawka w stylu "rolling"?

    Tak własnie ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 8. Data: 2009-03-13 09:58:00
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    alboco wrote:

> [...]
    > mam wrażenie, ze nie. Nic Ci nie przyjdzie z dobrego obiektywu jak
    > rejestrator obrazu ruchomego jest do d...

    Mowisz, że fajnie wygladał filmik z matrycy wielkości paznokacia ;-) Detali
    tez pewnie była tma cała masa ;-) Nie no troche żartuje sobie, HV30 ma
    matrycę 1/2.7", czyli taka jak najgorsze kompakty, a wieksza niż 99% kamer
    na rynku. Nie wiem tylko czy HV30 ma "rolling shutter" jak D90!?

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 9. Data: 2009-03-15 21:03:27
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 13 Mar, 01:50, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
> [...]
    > filmowca, który umie pokręcic właściwymi...no nie, jak kamera na
    > wysięgniku jedzie to chyba czymś a la joystick się nią kieruje?

    obraz kadruje jedna osoba, ostrością zajmuje się inna osoba a samym
    urządzeniem
    zwanym kranem (od crane) obsługuje inna osoba (ta od kamery na
    szynach czyli inaczej wózku osbługuje wózkarz)

    Poza tym, jeśli byśmy w przemyśle filmowym opierali tylko na AF to by
    była nędza a nie ujęcia.
    Przykład: jakaś reklama chyba z "małym głodkiem". fokus na okna gdzie
    głodek robi pa-pa przez okno,
    potem zmiana fokusa na bliższy nieokreślony - w sekunde później
    wchodzi kobieta w strefę ostrości. Spróbuj to samo z AF.

    Druga kwestia - pomiary odległości od kamery
    Kwestia trzecia - ustawienie planu (każdy ma określone, wyliczone
    miejsce) - ale ma to też związek z tym by aktor drugoplanowy nie
    zasłaniał pierwszoplanowego.

    Oczywiście temat z cyglu NTG.

  • 10. Data: 2009-03-15 21:40:48
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@b...pl>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > Co z a roznica? D90 robi taka galarete, że te filmiki i tak sa o kant...
    > chyba ze ktos filmuje statyczne sceny, tylko łatwie jest zrodbić zdjęcie
> [...]

    Pierwsza fabrycznie naćpana kamera. Ciekawe co jej dali w żyłę... ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    [WRC]