  • 1. Data: 2009-03-13 10:49:41
    Temat: Kulowa czy 3d?
    Od: gervee <g...@g...com>

    Witam!
    Toczy się tu już wątek nt statywu do D90. Tak na marginesie więc zadam
    pytanie odnośnie głowicy do statywu. Czy głowica kulowa ma jakieś
    zalety/wady w stosunku do głowicy 3D? Czy np. do zrobienia panoramy
    cylindrycznej łatwiej będzie wykorzystać głowicę 3D czy też są kulowe,
    które poruszają się tylko wokół osi pionowej? Co oznacza, że głowica
    jest "olejowa"?

    Rafał

  • 2. Data: 2009-03-13 11:16:44
    Temat: Re: Kulowa czy 3d?
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "gervee" napisał
[...]
    =============

    Kulowa nie ma wystających wajch przez co jest z reguły wygodniejsza w
    transporcie.
    Są takie, które mają obrót do panoram niezależny od kuli.
    Jeśli uda Ci się dobrze złapać pion osi obrotu to czy 3D czy kula to raczej
    bez znaczenia.
    Olejowa znaczy, że docisk kuli jest za pośrednictwem tłoka - mocniej trzyma,
    mniejszym ruchem blokujesz.

    adam

  • 3. Data: 2009-03-13 11:22:49
    Od: StaM <v...@u...com>

    On 13 Mar, 11:49, gervee <g...@g...com> wrote:
    > Witam!
    ? Co oznacza, że głowica
    > jest "olejowa"?
    > Rafał
    Olejowe glowice sa przeznaczone do camcorderow, czyli filmowania.
    Amortyzuja nasze "szorstkie" ruchy, co wplywa na plynnosc kadru.
    Mialem taka glowice, i przy fotografowaniu przeszkadzalo mi to, a nie
    mozna bylo wylaczyc.

  • 4. Data: 2009-03-13 11:24:47
    Od: "abpc" <o...@a...com.pl>

    Użytkownik "adam" <j...@o...maile.com> napisał
    w wiadomości news:49ba4090$1@news.home.net.pl...
    > Użytkownik "gervee" napisał
    > Toczy się tu już wątek nt statywu do D90. Tak na marginesie więc zadam
    > pytanie odnośnie głowicy do statywu. Czy głowica kulowa ma jakieś
    > zalety/wady w stosunku do głowicy 3D?

    Kulowa to szybkość działania , 3D to precyzja działania a Ty
    decydujesz .... i nie szukaj uniwersalnej to zawsze jest do d .....

    abpc

  • 5. Data: 2009-03-13 20:59:17
    Od: "KZ" <n...@a...com.pl>

    abpc wrote:

    > Kulowa to szybkość działania , 3D to precyzja działania a Ty
    > decydujesz .... i nie szukaj uniwersalnej to zawsze jest do d

    Nieprawda - dobra głowica kulowa jest bardziej precyzyjna niż jakieś 3D
    Manfrotto...
    Arca, Markins, RRS czy Kirk....

    > abpc

    KZ

  • 6. Data: 2009-03-13 21:19:07
    Od: "abpc" <o...@a...com.pl>

    Użytkownik "KZ" <n...@a...com.pl> napisał w wiadomości

    > Nieprawda - dobra głowica kulowa jest bardziej precyzyjna niż jakieś 3D
    > Manfrotto...
    > Arca, Markins, RRS czy Kirk....

    Pogadaj z ludźmi , którzy ich najczęściej używają czyli pstykami od
    ptaszków ... oni mają inną opinie na temat tej prezycji a
    szczególnie zjawiska tzw. trzymania horyzontu, co innego głowica
    Wimberley ... ale ten ciężar :(
    i nie mów "jakieś" 3D Manfrotto bo chyba takowej nigdy nie używałeś :)

    abpc

  • 7. Data: 2009-03-13 22:56:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    adam pisze:

    > Kulowa nie ma wystających wajch przez co jest z reguły wygodniejsza w
    > transporcie.

    Jakich wajch? Są takie z pokrętłami (z przekładniami zębatymi)/

    > Są takie, które mają obrót do panoram niezależny od kuli.

    Fakt.

  • 8. Data: 2009-03-13 23:55:15
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "KZ" napisał

    > Nieprawda - dobra głowica kulowa jest bardziej precyzyjna niż jakieś 3D
    > Manfrotto...
    > Arca, Markins, RRS czy Kirk....

    Marka tu nie ma znaczenia.
    Miałem Manfrotto 3D 329, potem kulę 488 i fakt, do 329 po 488 w życiu bym
    nie wrócił - wygoda niesamowita, stabilność - zaryzykowałbym stwierdzenie,
    że lepsza.
    Ale jak ją porównać do 3D 410 na przekładniach to sytuacja analogiczna, żal
    się cofać ; )

    adam

  • 9. Data: 2009-03-13 23:55:15
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał

    > Jakich wajch? Są takie z pokrętłami (z przekładniami zębatymi)/

    Ale to raczej margines dla wymagających. Wątpię czy Gervee bierze pod uwagę
    coś wagi M410.

    adam

  • 10. Data: 2009-03-14 00:34:47
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-03-14 00:55:15 +0100, "adam"
    <j...@o...maile.com> said:

> [...]
    > stwierdzenie, że lepsza.
    > Ale jak ją porównać do 3D 410 na przekładniach to sytuacja analogiczna,

    A próbowałeś jej używać w sytuacjach, gdy trzeba szybko przekadrować?
    Tak poza tym głowica świetna, też ją bardzo lubiłem, ale IMHO Manfrotto
    dało dupy nie robiąc możliwości rozblokowania jej na stałe. Pod tym
    względem najlepsze IMHO są "dżojstikowe".

    de Fresz