    From: Paweł Kasztelan <P...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Czy regulować prąd dla ogniwa Peltiera?
    Date: Fri, 25 Apr 2014 21:22:18 +0200

    Witajcie.

    Rozebrałem lodówkę samochodową i jestem zdziwiony że nie jest w żaden
    sposób regulowany prąd dla o.Peltiera. Jest ono podłączone
    bezpośrednio do akumulatora. (zapalniczka)
    Czytałem że maksymalną sprawność osiąga o.Peltiera przy jakimś tam
    prądzie. Zbyt duży powoduje że efekt Joule'a niweczy korzyści jakie
    daje zwiększenie prądu.
    Jak myślicie czy warto zbudować jakiś regulator prądu ?
    Czy te proste ogniwa nie wymagają żadnej elektroniki ?

    Tu rysunki żeby naświetlić zagadnienie:
    http://tinyurl.com/lzfdnv9

    Pozdrawiam. PK.