  • Data: 2014-04-27 19:02:14
    Temat: Re: Czy regulować prąd dla ogniwa Peltiera?
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Dla zabawy? :) Co w tym złego...

    Fajnie że ktoś mnie rozumie :)
    A dodam że mam ogniwa Peltiera z lodówek sam. i żeby zwiększyć
    siłę chłodzenia mam dwie możliwości:
    1) Położyć ogniwo na ogniwo ale wtedy to ogniwo które styka się z
    radiatorem oddającym ciepło powinno być mocniejsze. Ja mam wszystkie
    takie same więc biorę pod uwagę zmniejszenie natężenia prądu dla tego
    ogniwa które odbiera ciepło z komory lodówki. A to górne niech chodzi
    na maksa.
    2) Umieścić dwa ogniwa obok siebie ale wtedy komplikuje się strona
    techniczna. (Brak miejsca na umieszczenie obok siebie dwu ogniw)
    A i spadek temp. będzie pewno mniejszy ale szybszy.
    Pojedyncze ogniwo obniża mi temp. o 12 st.C względem otoczenia a
    chciał bym osiągnąć 20 st.C.
    Dlatego zastanawiam się czy budować jakieś regulatory natężenia prądu.

    Pozdrawiam. PK.