    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Czajnik... Re: jak usunąć nalot?
    Date: Thu, 20 Sep 2018 19:33:17 +0200

    news:5ba3b43a$0$16811$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    >
    > A czemu wyrywasz moje ?
    > No dobra, nie klocmy sie o wyrywanie, szczegolnie ze przewina znikoma :-)

    OK, spoko.

    > Bylo sie nie wcinac w watek, tylko zalozyc nowy, i napisac co to za
    > czajnik.

    Kiedyś poza grupą wyjaśnię przy piwie, w czym rzecz.

    > Elektryczny, wiec bimetal juz ma.
    > I wylaczy sie szybko, wiec gwizdek na pare dlugo nie bedzie gwizdac.

    Jak by nie było, ingerencja będzie.

    > Na pewno chcesz bez ingerencji ?

    na 100%, od wtyczki, do spirali grzejnej, poprzez pudło, nic nie będzie
    ruszone.

    > Wmontowac gwizdek w kanal parowy, albo w pokrywke :-)

    Mógłbym, ale układ ma być uniwersalny.

    > Bo elektrycznie tez mozna, tylko czy chcesz wykrywac koniec poboru pradu,
    > czy brak wzrostu temperatury, a nawet spadek ...

    No właśnie, elektrycznie. Chcę po stronie pierwotnej odjąć ok. 1-2V, co
    czajnikowi nie powinno zrobić istotnej różnicy, ubyło by może 15 W, nikły
    promil rzeczywistości. Poczekam 3 sekundy dłużej na zagotowanie "wsadu"...
    Te odjęte 1-2V, ok. 7-8A, chcę przetransformować mniej-więcej 1:10, dostając
    po stronie wtórnej c.a. 10 V, z prądem powiedzmy 0.2-0.4A, co powinno
    starczyć do zasilenia całego układu. Kombinacja 2 przekaźników, przerzutnika
    i "piszczałki" na UL1111 powinna akurat się nadać. Jak się lepiej poczuję
    (łeb napieprza, już jakby mniej i wszystko po drodze bym gryzł i drapał,
    przepraszam, naprawdę nie jestem dziś w nastroju do rozkminy żartów),
    rozrysuję schemat. Piszczałka będzie jechać z tonacją w trakcie
    rozładowania? Ona ma dać znać, a nie grać pięknie a2, czy a1=440 Hz... Ma
    być ją słychać, podobny generator zrobiłem do drzwi (14V przemiennego,
    dostarczone z zewnątrz) i spisuje się znakomicie - 2 generatory, pierwszy
    moduluje drugim, parametry kondziołów dobrane, aby nie było opóźnień w
    zadziałaniu, a generator ma jakby to określić, ćwierkać. Odpowiednią ilość i
    moc tranzystorów ma właśnie UL1111. Choć ten do drzwi zrobiłem na zwykłych
    tranzystorach wymontowanych z rozebranej elektroniki, tranzystory
    mentalności BC239, czy BF520, już nie pamiętam, co wsadziłem. Działa?
    Działa. Reszta mnie nie interesuje, czy smerf Gapcio wali **jem w czachę
    Ważniaka, czy tranzystory naprzemiennie wchodzą w otwarcie i zatkanie. I
    jestem pewien, ze jak go komuś sprezentuję, a on utrzyma napięcie zasilania,
    to zadzwoni moim/czyimś wnukom, prawnukom, prapra... i ich prapra...
    Ideą mojego układu jest to, aby dla czajnika nie było istotnej różnicy, ma
    nie być ruszany. Aby można było użyć różnych czajników, niezależnych od
    układu. Spali się jeden, wsadzam następny, a uklad działa, jak dotychczas.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.