  • 11. Data: 2009-06-10 07:32:23
    Temat: Re: C 70-200/2.8 IS czy bez IS
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Bez IS uzywalem, zastanawiam sie tylko jak bardzo przydaje ten IS bo
    > opinie sa skrajnie różne. IS ponoc mniej ostry, ponoc IS zakloca prace
    > AF. Do fotografowania głównie na koncertach.
    > Prosze bardziej doswiadczonych praktyków o opinie.

    Ja co prawda jestem Nikonowy, ale majac porownaniue 80-200 bez VR i 70-200 z VR
    specjalnie nie ma sie zastanawiac - zdecydowanie VR.

    Dlugie szkla 2.8 sa stosunkowo ciezkie, ale i tak IS da Ci ze 2 działki na
    bank - nie jest to regula, ale mozna ustrzelic ostra klatke przy 200mm, cropie
    x1.5 dla 1/30s. Tak wiec dla FF'a bedzie jeszcze lepiej :-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 12. Data: 2009-06-10 07:48:46
    Od: j...@u...at

    On 10 Jun., 00:00, "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl> wrote:

    > w sumie prawisz dobrze :-) to jest konkretny argument za. Statyw targam,
    > ale wez go rozloz w takim teatrze wielkim w Lodzi, nabitym na maksa :)
    > przy kamerach tv ktorych operatorzy ciagle bucza, zeby im w kadr nie
    > wchodzic.
    >
    > pzdr
    >
    > --
    > Krzysiek Ciesielski K.M.C.www.uarebeautiful.com

    w dodatku IS nieznacznie ale pozwala tez nieco na wydluzenie czasu
    naswietlania w przypadku obiektow sie poruszajacych.

  • 13. Data: 2009-06-10 08:03:38
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    Adam 'Adak' Kępiński pisze:

    > Dlugie szkla 2.8 sa stosunkowo ciezkie, ale i tak IS da Ci ze 2 działki
    > na bank - nie jest to regula, ale mozna ustrzelic ostra klatke przy
    > 200mm, cropie x1.5 dla 1/30s. Tak wiec dla FF'a bedzie jeszcze lepiej :-)

    no i bardzo dziekuję za rady, wychodzi na to, że trzeb odżałować te
    kilka tysięcy więcej. Z drugiej strony tez sie przymierzałem do takiej
    decyzji, bo znając siebie, jakbym kupił bez IS to później plulbym sobie
    w brode :-), że moze jednak byloby lepiej z.... :)

    pzdr

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 14. Data: 2009-06-10 08:11:51
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    > Do fotografowania głównie na koncertach.
    > Prosze bardziej doswiadczonych praktyków o opinie.

    mialem porownanie szkla z IS i bez na ostrosc nie patrze bo
    generalnie mam w dupsku gleboko, przy tych roznicach na
    odbitce nic nie zobaczysz.
    Jestem slubniakiem i po testach wersji 2.8 w kosciele nawet
    nie mialem cienia watpliwosci i wziolem szklo z IS. Przy
    statycznych obiektach jestem w stanie na 200mm zrobic
    ostre zdjecie na ~1/30sek na dwie trzy klatki jedno jest
    ostre i nie poruszone na bank. Doskonale szklo. Od chwili
    jak wszedlem w jego posiadanie wiekszosc rzeczy foce tym
    szklem, glownie plenery. Domkniete o 1,2 dzialki jest juz
    idealne IMO. Kosztuje w cholere ale uwazam ze to szklo
    to najlepsza rzecz Canona jaka do tej pory kupilem. No i
    udalo mi sie go kupic calkiem niedawno za 5500 pln.

    Z rad sprawdz jak Ci ostrzy z puszka, Canon ma tak
    pojebany ten system AFa, ze mozna by ksiazke o tym
    pisac. Jak masz wiecej puszek sprawdz na wszystkich bo
    moze byc roznie...

    Roger

    --
    Marcin 'Roger' Pojałowski
    fotografia: http://www.studio-roger.pl

  • 15. Data: 2009-06-10 08:15:25
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

> [...]
    > decyzji, bo znając siebie, jakbym kupił bez IS to później plulbym
    > sobie w brode :-), że moze jednak byloby lepiej z.... :)

    Zeby zasiac w Tobie ziarno niepewnosic, napisze tylko ze wersje stabilizowane
    maja opinie stosunkowo czesto psujacych sie (chodzi o mechanizm stabilizacji -
    nic innego) niz wersje ktore go nie posiadaja.
    Ale to raczej oczywiste - te szkla sa calkiem sensowne zbudowane, wiec inne
    uszkodzenie raczej nie wchodzi w gre. Wystarczy zobaczyc ile lat miewaja
    agencyjne N 80-200 i C 70-200 bez stabilizacji.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 16. Data: 2009-06-10 13:49:20
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > byc moze, nigdy z tego nie korzystalem :-)

    Warto sprobowac, roznica jest kolosalna.

    > wytlumacz mi ten tryb prosze. Co to panning wiem, ale jak to
    > zaimplementowano w IS?

    Po prostu IS stabilizuje tylko w jednej osi, dzieki temu mozesz
    przesuwac horyzontalnie, a wertykalnie ciagle masz stabilizacje.
    Czlowiek przy wykonywaniu jednostajnego ruchu nie drzy.

  • 17. Data: 2009-06-10 14:32:36
    Od: "mabit" <m...@g...pl>

    Cześć,
    od siebie dodam ze f4 is wydłuza o 4 działki a f2,8 o 3

    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 18. Data: 2009-06-10 15:24:03
    Od: u...@g...com

    On 10 Cze, 22:32, "mabit" <m...@g...pl> wrote:
    > Cześć,
    > od siebie dodam ze f4 is wydłuza o 4 działki a f2,8 o 3

    Miedzy f4 i f 2.8 jest jedna dzialka, czyli wiekszosc bierze 2.8 tylko
    dla mniejszej GO i ladnego tla??

  • 19. Data: 2009-06-10 16:24:09
    Od: "mabit" <m...@g...pl>

    Użytkownik <u...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    >Miedzy f4 i f 2.8 jest jedna dzialka, czyli wiekszosc bierze 2.8 tylko
    >dla mniejszej GO i ladnego tla??

    Światło to światło i niekoniecznie pokrywa się z IS (drgania aparatu).
    F4 IS ma bardzo ładny bokeh.
    Polecam przeczytać testy na http://www.optyczne.pl

    Maciek.

  • 20. Data: 2009-06-10 17:43:46
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 10 Jun 2009 08:24:03 -0700 (PDT), u...@g...com wrote:

    > Miedzy f4 i f 2.8 jest jedna dzialka, czyli wiekszosc bierze 2.8 tylko
    > dla mniejszej GO i ladnego tla??

    Ja bym obstawial, ze dla pracy bez IS oraz tego co AF puszki umie zrobic ze
    szklem f/2.8 (lub lepszym).

    Strzelam, bo sam kupilem 4IS (za ciezar/rozmiary, cene i ostrosc). :)

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns