  • 1. Data: 2009-06-09 21:32:24
    Temat: C 70-200/2.8 IS czy bez IS
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    Bez IS uzywalem, zastanawiam sie tylko jak bardzo przydaje ten IS bo
    opinie sa skrajnie różne. IS ponoc mniej ostry, ponoc IS zakloca prace
    AF. Do fotografowania głównie na koncertach.
    Prosze bardziej doswiadczonych praktyków o opinie.

    pzdr

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 2. Data: 2009-06-09 21:39:38
    Temat: Re: C 70-200/2.8 IS czy bez IS
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl> napisał w wiadomości
    > Bez IS uzywalem, zastanawiam sie tylko jak bardzo przydaje ten IS bo
    > opinie sa skrajnie różne. IS ponoc mniej ostry, ponoc IS zakloca prace AF.
    > Do fotografowania głównie na koncertach.

    Zakladam, ze na koncercie obiektem zdjec sa muzycy. A muzycy nie stoja
    nieruchomo. Co z tego, ze bedziesz mial nieruchomy kadr, jak obiekt i tak
    bedzie poruszony ?

    Do obiektow ruchomych liczy sie jasnosc obiektywu. Pomijam obiekty
    poruszajace sie liniowo, ale raczej nie ma takich na scenie :]

    Czy IS zakloca AF, to niech sie kto inny wypowie, nie mialem tego szkla w
    rece, jakkolwiek plotki o mydlanosci wersji IS tez do mnie dotarly... moze
    to ci, ktorzy dorabiaja ideologie bo ich nie stac ? ;)

    p, zul

  • 3. Data: 2009-06-09 21:42:29
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    085 pisze:

    > Zakladam, ze na koncercie obiektem zdjec sa muzycy. A muzycy nie stoja
    > nieruchomo. Co z tego, ze bedziesz mial nieruchomy kadr, jak obiekt i tak
    > bedzie poruszony ?

    racja, ja na szczescie ostatnio foce jazz a tam raczej nikt nie lata po
    scenie jak opetany ;)

    > Do obiektow ruchomych liczy sie jasnosc obiektywu. Pomijam obiekty
    > poruszajace sie liniowo, ale raczej nie ma takich na scenie :]

    no ale pytam o obiektywy o tej samej jasnosci :-)

    > Czy IS zakloca AF, to niech sie kto inny wypowie, nie mialem tego szkla w
    > rece, jakkolwiek plotki o mydlanosci wersji IS tez do mnie dotarly... moze
    > to ci, ktorzy dorabiaja ideologie bo ich nie stac ? ;)

    ja wlasnie IS tez nie mialem i zastanawiam sie, czy warto doplacic, co
    za te pieniadze zyskuje a co trace :-)

    pzdr

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 4. Data: 2009-06-09 21:43:40
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    K.M.C. pisze:
> [...]
    > AF. Do fotografowania głównie na koncertach.
    > Prosze bardziej doswiadczonych praktyków o opinie.

    Nie wyobrazam sobie tego obiektywu bez ISa. Przy ogniskowej 200mm, a
    uzywam go takze z ekspanderem 2x i cropie 1,6 to masakra. Zeby zaklocal
    prace AF to nie zauwazylem, chociaz istotnie obraz jest mniej ostry -
    ale zdecydowanie mniej ostry jest bez ISa :) Przy tej ogniskowej to
    nawet klapniecie lustra powoduje pogorszenie ostrosci, stad tez mirror
    lock up jest przymusowy.
    Z fajnych rzeczy - jego IS ma tez tryb panningu, co daje swietne efekty.

  • 5. Data: 2009-06-09 21:57:04
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    K.M.C. wrote:
> [...]
    > AF. Do fotografowania głównie na koncertach.
    > Prosze bardziej doswiadczonych praktyków o opinie.

    Zdecydowanie bierz ten z IS. Właśnie w takich ogniskowych stabilizacja
    pokazuje najwięcej zalet. Co z tego, że w takim 50mm stabilizowanym na
    upartego można zrobić zdjęcie nawet 1/10s ostre w piksel, skoro i tak przy
    takim czasie niemalże każdy człowiek się poruszy. Oczywiście szkłem z
    tematu raczej nie zrobisz 1/10s, ale stabilizacja Ci skróci czas z pewnych
    1/200s do pewnych 1/50s, a na takim czasie jest znacznie lepiej.
    Oczywiście zaraz Ci ktoś napisze, żebyś targał statyw :)

    d.

  • 6. Data: 2009-06-09 21:58:18
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    T.M.F. pisze:

    > Nie wyobrazam sobie tego obiektywu bez ISa. Przy ogniskowej 200mm,

    jakos dawalem rade :-) najwyzej szlo ISO 1600 a czasem wyzej, fatkem
    jednak jest ze czasem reka drgnela :)

> [...]
    > ale zdecydowanie mniej ostry jest bez ISa :) Przy tej ogniskowej to
    > nawet klapniecie lustra powoduje pogorszenie ostrosci, stad tez mirror
    byc moze, nigdy z tego nie korzystalem :-)

    > Z fajnych rzeczy - jego IS ma tez tryb panningu, co daje swietne efekty.
    wytlumacz mi ten tryb prosze. Co to panning wiem, ale jak to
    zaimplementowano w IS?

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 7. Data: 2009-06-09 22:00:27
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    dominik pisze:

> [...]
    > pewnych 1/200s do pewnych 1/50s, a na takim czasie jest znacznie lepiej.
    > Oczywiście zaraz Ci ktoś napisze, żebyś targał statyw :)

    w sumie prawisz dobrze :-) to jest konkretny argument za. Statyw targam,
    ale wez go rozloz w takim teatrze wielkim w Lodzi, nabitym na maksa :)
    przy kamerach tv ktorych operatorzy ciagle bucza, zeby im w kadr nie
    wchodzic.

    pzdr

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 8. Data: 2009-06-09 23:47:37
    Od: u...@g...com

    Jak masz kase to bierz z IS. Fakt przy dynamicznych scenach i tak nie
    wydluzysz czasu, ale napewno robisz zdjecia tez nie tylko na
    koncertach. Tak czy inaczej przy 200mm naprawde ciezko jest utrzymac
    obiekt w miejscu, chyba ze masz imadlo w rekach. Co do ostrosci to
    slyszalem ze f4 jest lepszy, ale moze to dlatego ze nikt go nie
    otworzyl do 2.8 ;). Jakosc mozesz porownac raczej tylko na testach w
    necie, bo pewnie malo kto ma 20-700 z IS i bez.

    > ponoc IS zakloca prace

    tam jest taki przelacznik IS OFF jakby co.

  • 9. Data: 2009-06-10 05:19:08
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    Guzik prawda. Jesli juz, to poprawia. Dzieki stabilizacji masz mozliwosc
    precyzyjnego ustawienia wybranego punktu AF na fotografowanym przedmiocie,
    co ma znaczenie zwlaszcza przy najdluzszej ogniskowej. To jest duza przewaga
    optycznej stabilizacji w obiektywie nad stabilizacjami matrycy w korpusach,
    w których obraz w wizjerze nadal lata jak szalony.

  • 10. Data: 2009-06-10 05:30:56
    Od: j...@u...at

    po co statyw?

    do statywu IS sie wylacza.