  • 21. Data: 2009-06-10 18:03:38
    Temat: Re: C 70-200/2.8 IS czy bez IS
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    Michal Tyrala pisze:

    > Ja bym obstawial, ze dla pracy bez IS oraz tego co AF puszki umie zrobic ze
    > szklem f/2.8 (lub lepszym).
    >
    > Strzelam, bo sam kupilem 4IS (za ciezar/rozmiary, cene i ostrosc). :)

    wlasnie tez bym tak wolal, ale ostatnio robilem na ISO1600 i musialem
    jeszcze zjechac 2EV zeby miec jakies akcetowalne czasy i to na 24-70/2.8
    W pewnym momencie nie dalo sie juz robic niczym innym ni f/1.8

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 22. Data: 2009-06-10 18:54:52
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    j...@u...at wrote:
    > po co statyw?

    Dla mnie to do efektów specjalnych, bo bardzo długie czasy naświetlania za
    takie uznaję.

    > do statywu IS sie wylacza.

    Wedle instrukcji do canona "ze względu na oszczędność energii".

    > albo statyw albo IS

    I niby oba nie działają razem? To może w canonie :)

    d.

  • 23. Data: 2009-06-10 22:02:43
    Od: u...@g...com

    On 11 Cze, 02:54, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:

    > Wedle instrukcji do canona "ze względu na oszczędność energii".

    > I niby oba nie działają razem? To może w canonie :)

    Przy urzyciu statywu drgania sa duzo (bardzo duzo) mniejsze, ale tez
    wykrywalne przez IS. Natomiast rozdzielczosc stabilizacji jest
    przewaznie wieksza niz te drgania i IS sie "wzbudza" i sam sobie
    generuje drgania obrazu.

  • 24. Data: 2009-06-11 13:25:01
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    u...@g...com wrote:
> [...]
    > wykrywalne przez IS. Natomiast rozdzielczosc stabilizacji jest
    > przewaznie wieksza niz te drgania i IS sie "wzbudza" i sam sobie

    Bzdura.

    d.

  • 25. Data: 2009-06-11 13:36:11
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 10 Jun 2009 20:03:38 +0200, K.M.C. wrote:

    > wlasnie tez bym tak wolal, ale ostatnio robilem na ISO1600 i musialem
    > jeszcze zjechac 2EV zeby miec jakies akcetowalne czasy i to na 24-70/2.8
    > W pewnym momencie nie dalo sie juz robic niczym innym ni f/1.8

    Ja sobie zalozylem: szkla w teren to zoomy f/4, do wnetrz stalki lepsze jak
    f/2 (no dobra, z racji kryzysu mam chwilowo 24/2.8 ;))

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 26. Data: 2009-06-11 14:01:41
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    T.M.F. wrote:
    > Dzialaja. Tylko, ze stabilizacja generuje drgania, ktore wyraznie
    > wplywaja przy tych ogniskowych na jakosc obrazu.

    Czyli twierdzisz, że na statywie IS psuje jakość zdjęc? :)
    Tak jak pisałem - to chyba w canonie.

    > Po prostu bez ISa ze
    > statywu obraz jest ostrzejszy.

    j/w

    > Przy robieniu z reki drgania wywolane
    > przez ISa nie maja znaczenia w porownaniu z korzysciami plynacymi ze
    > stabilizacji drgan reki.

    Czyli stabilizacja w canonie zawsze psuje jakość obrazu bo wprowadza
    drgania, ale trochę redukuje inne drgania - te wprowadzone z ręki?
    Albo głupoty gadasz, albo współczuję Ci tej stabilizacji.

    d.

  • 27. Data: 2009-06-11 14:19:22
    Od: Usjwo <u...@g...com>

    On 11 Cze, 21:25, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:

    > Bzdura.
    >
    > d.

    Moze i bzdura. Ale ze przy IS na statywie jest gorzej niz bez IS to
    wiem z wlasnej praktyki. A teoria do tego jest mniej wazna. BTW T.M.F
    napisal cos mniej wiecej podobnego wiec cos w tym jest, ale upieral
    sie nie bede, gdzies to poprostu wyczytalem.

  • 28. Data: 2009-06-11 15:45:09
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    Michal Tyrala pisze:

    > Ja sobie zalozylem: szkla w teren to zoomy f/4, do wnetrz stalki lepsze jak
    > f/2 (no dobra, z racji kryzysu mam chwilowo 24/2.8 ;))

    do tych stalek daże pomalu, juz sie przekonalem, ze to jest najlepszy
    wybor, ale przy foceniu ludzi na scenie tak naprawde potrzeba stalek od
    70 do gorya z kolei na slubniakach nie mam ochoty na zonglowanie szklami.

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 29. Data: 2009-06-11 16:40:40
    Od: Sylwester Zarębski <kenjiro_usun@spam_irc.pl>

    Dnia Thu, 11 Jun 2009 16:01:41 +0200, dominik napisał(a):

    > Czyli twierdzisz, że na statywie IS psuje jakość zdjęc? :)
    > Tak jak pisałem - to chyba w canonie.

    Nie gadaj, wiesz przecież o co chodzi. Sztywny statyw potrafi wpaść w
    rezonans z daną częstotliwością drgań systemu IS. Dotyczy to każdego
    zestawu 'element drgający' + 'sztywna podpora/element mocujący', a nie
    tylko IS.
    Nie ma tu żadnej magii Canona czy kogokolwiek innego, po prostu czasem
    można trafić na konkretny przypadek 'charakterystyka drgań' + 'odpowiedź
    rezonansowa statywu', który wywołuje niepożądane efekty.
    W związku z tym niektórzy ukuli błędne ogólne stwierdzenie, że IS
    powinien być wyłączony przy korzystaniu ze statywu. Raczej powinno się
    stwierdzić, że w niektórych szczególnych przypadkach tak być musi.

    To, że jeszcze ci się to nie przytrafiło, to nie znaczy, że efekt nie
    istnieje. Być może masz lepszy statyw, być może twój IS wywołuje
    mniejsze/inne drgania, ale daleki byłbym od generalizowania, że nie
    dotyczy to twojego aparatu.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 30. Data: 2009-06-11 17:17:11
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Usjwo wrote:
    > Moze i bzdura. Ale ze przy IS na statywie jest gorzej niz bez IS to
    > wiem z wlasnej praktyki.

    W takim razie nie zazdroszczę Ci tej stabilizacji.
    W moim aparacie (ale stabilizowanym przez matrycę) nie ma różnicy pomiędzy
    zdjęciami na statywie z włączoną lub wyłączoną stabilizację. Te pierwsze
    są nawet lepsze bo przy badziewnych statywach niwelują dodatkowe drgania
    wnoszone np. przez lustro.

    > A teoria do tego jest mniej wazna.
    > BTW T.M.F
    > napisal cos mniej wiecej podobnego wiec cos w tym jest, ale upieral
    > sie nie bede, gdzies to poprostu wyczytalem.

    Dopiero co twierdziłeś że to z własnej praktyki.

    d.