  • 41. Data: 2009-06-13 13:31:02
    Temat: Re: C 70-200/2.8 IS czy bez IS
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    T.M.F. wrote:
    > Dosc jasno jak sadze napisalem, ze na odbitce 10x15 tego nie widac,

    No daj spokój.. na odbitce 10x15 to nie widać czy robisz zdjęcie elką za
    10 tysięcy czy heliosem za 5zł. Czemu zawsze jak ktoś nie ma argumentów to
    sprowadza wszystko do odbitki 10x15?

    > widac to tylko jak ogladasz pojedyncze pixele jako delikatne rozmazanie
    > obrazu.

    Zadefiniuj słowo "delikatne". MTF ile spada?

    > Tu masz linki do tego problemu:
    > http://photo.net/canon-eos-digital-camera-forum/00Et
    l9
    > http://digital-photography-school.com/image-stabiliz
    ation-on-tripods

    > Jesli bardzo chcesz to gdzies wystawie swoje cropy.

    Bardzo proszę.
    Specjalnie dla Ciebie zrobiłem swój test i nie widzę jakiejkolwiek różnicy
    pomiędzy stabilizacją włączoną i wyłączoną, więc wystawiać cropów nie ma
    sensu. Do testu użyłem A700 + 70-200/2.8 i oczywiście stabilizacji
    matrycowej.

    > Nie obrazam sie. Tylko autorytatywnie piszesz o czyms w czym nie masz
    > racji.

    Napisałem Ci wprost - że albo nie masz racji twierdząc, że IS psuje
    zdjęcia w takich warunkach w canonie (i wobec tego ogólnie z IS zdjęcia są
    delikatnie gorsze), albo - jeśli to prawda to strasznie się cieszę, że nie
    mam canona. Gdzie tu jakieś autorytatywne twierdzenie? Nie wolno mi mieć
    swojego zdania?

    > A jak na zywo na malym wizjerku mam to zauwazyc? To widac wylacznie na
    > fotkach ogladanych w skali 1:1 z nosem przy monitorze.

    Chwila, w jaki sposób widzisz drgania powstałe przez kłapanie lustrem? Bo
    jak przez efekt to równie dobrze to może być pięć innych czynników.

    > Nie psuje, psuje jesli jest zle stosowany. Jesli nie ma potrzeby do
    > stosowania ISa to sie go wylacza.

    Jeśli psuje na statywie, to ma szansę robić to w innych okolicznościach.
    Po drugie pamiętanie o wyłączeniu/włączeniu jest wyjątkowo wkurzające. U
    siebie raz się dziwiłem czemu mam tak nieostre zdjęcia na tak wydawałoby
    się rozsądnych czasach i się skapnąłem, że wyłączyłem dla jakiegoś testu
    stabilizację wcześniej.

    > Byc moze nie ma. Niemniej od tego mam przelacznik on/off, zeby z niego
    > korzystac co likwiduje mi problem.

    Średnie to pocieszenie. Ludzie potrafią się zapomnieć i zrobić reportaż na
    iso6400 (na ekraniku nie widać często szumu nawet, a zdjęcia wyglądają na
    ostre). Sam jak wspominałem raz zapomniałem właczyć SSS i miałem nieostro.

    > Z kolei jak ktos celnie zauwazyl
    > stabilizacja w obiektywie ulatwia mi kadrowanie i lapanie ostrosci,
    > czego nie daje stabilizacja matrycy. Ale tego tematu proponuje nie
    > ciagnac, bo sie zrobi kolejny flame nie na temat.

    Zdecydowanie nie rozmawiamy o kadrowaniu w wizjerze i tego jak wpływa na
    to IS, bo o tym wątków była masa, a to nie jest argumentem tej akurat
    dyskusji.

    > Znaczy do jakiego? Zrob proste porownanie ze stabilizacja wlaczona i
    > wylaczona.

    Mam A700 + 70-200/2.8, kolega ma 5D + 70-200/2.8IS. Wybierzemy się gdzieś
    z statywami to przy okazji zrobię test czy rzeczywiście prawdą jest to co
    powiedziałeś.

    > Jak znajde czas to moze zrobie fotki z 70-200 IS i wersja tego obiektywu
    > bez ISa.

    To odpowiesz na pytanie czy wersja IS psuje zdjęcia, albo czy sam IS w
    ogóle psuje zdjęcia w różnych warunkach.
    Ja Ci mogę z góry podpowiedzieć, że to nie tyczy stabilizacji matrycowej,
    a przynajmniej mojego aparatu, po prostu nie rozróżnisz zdjęć z i bez
    stabilizacji.

    d.

  • 42. Data: 2009-06-13 14:22:08
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    Roger from Cracow pisze:

    > Z rad sprawdz jak Ci ostrzy z puszka, Canon ma tak
    > pojebany ten system AFa, ze mozna by ksiazke o tym
    > pisac.

    Roger, idź lecz kompleksy gdzie indziej

    --
    f1969

  • 43. Data: 2009-06-13 23:34:57
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Roger, idź lecz kompleksy gdzie indziej

    sam idz gdzies indziej jak masz problem. Ewentualnie
    zapraszam do Krakowa, pozbieram sprzet od znajomych
    poloze Ci na stole od eLek po korpusy od 40D do
    5D MKII z jakas 1D cos tam i jak to wszystko bedzie
    ze soba dobrze wspolpracowac to zezre jeden obiektyw
    na Twoich oczach a jak nie bedzie to Ty zezresz...

    Poza tym pokielbasilo Ci sie ja nie mam kompleksow
    w niczym. Wyglada ze Ty masz na moim punkcie -> KF
    polecam.

    Roger

  • 44. Data: 2009-06-14 16:31:03
    Od: Sylwester Zarębski <kenjiro_usun@spam_irc.pl>

    Dnia Sat, 13 Jun 2009 15:31:02 +0200, dominik napisał(a):

> [...]
    > Ja Ci mogę z góry podpowiedzieć, że to nie tyczy stabilizacji matrycowej,
    > a przynajmniej mojego aparatu, po prostu nie rozróżnisz zdjęć z i bez

    To, że do tej pory nie napotkałeś problemu (lub nie byłeś zbyt uważny w
    tym temacie), nie znaczy, że go nie ma.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 45. Data: 2009-06-14 16:49:04
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Sylwester Zarębski wrote:
    > To, że do tej pory nie napotkałeś problemu (lub nie byłeś zbyt uważny w
    > tym temacie), nie znaczy, że go nie ma.

    ...ale to że go nie ma u mnie nie oznacza automatycznie, że jest, tylko
    akurat ja na niego nie trafiam :P

    d.