  • 1. Data: 2009-06-09 09:05:32
    Temat: Jaka karta SDHC? - Extreme III, ultra?
    Od: g...@g...com

    Witam ponownie;)
    W zwiazku z planowanym zakupiem lumixa dmc-ft1 (aparacik 12mpix,
    krecacy filmy w HD), zaczynam sie rozgladac za karta SD do niego.
    Wyczytalem, ze wydajnosc tego aparacika jest scisle zwiazana z
    szybkoscia karty. Czy musze kupowac drogiego sandiska extreme III, a
    moze wystarczy np. ultra II? A moze cos zupelnie innej firmy?
    Poza tym mam jeszcze pytanie skad sie biora roznice w wygladzie i
    predkosci zapisu (20 lub 30MB/s) extreme III?
    I gdzie to kupic? Na allegro pewni 90% to podrobki... Jak rozpoznac
    oryginal?
    pzdr

  • 2. Data: 2009-06-09 09:11:14
    Temat: Re: Jaka karta SDHC? - Extreme III, ultra?
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Uzytkownik wrote:

> [...]
    > predkosci zapisu (20 lub 30MB/s) extreme III?
    > I gdzie to kupic? Na allegro pewni 90% to podrobki... Jak rozpoznac

    Ultra II spokojnie wystarcza (>15MB/s - odczyt i zapis), nie widzialem
    jeszcze uzadzenia SD(HC) wysiagajacego wiecej niz normalne 20-21MB/s. To
    30MB/s to czysta teoria, przynajmniej do czasu powstania kompatybilnych
    uzadzen.

    Oryginaly poznasz po cenie oraz sprzedawcy (podaje dane adresowe, wystawia
    FVAT, przyjmuje zwroty itp.) ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 3. Data: 2009-06-09 11:08:55
    Od: "bikej" <b...@p...fm>

    Uzytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisal w
    wiadomosci news:h0l93i$e3l$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > jeszcze uzadzenia SD(HC) wysiagajacego wiecej niz normalne 20-21MB/s. To
    > 30MB/s to czysta teoria, przynajmniej do czasu powstania kompatybilnych

    Acha. To dobra wiadomosc, bo ultra jest sporo tansza... Mam nadzieje, ze
    filmiki HD nie beda sie ciac;]

    > Oryginaly poznasz po cenie oraz sprzedawcy (podaje dane adresowe, wystawia
    > FVAT, przyjmuje zwroty itp.) ;-)

    OK:] Jakis wizualnych cech, dzieki ktorym mozna odroznic "orginal" (jak
    pisza niektorzy sprzedajacych:) od podrobki nie ma?

  • 4. Data: 2009-06-09 13:04:06
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    bikej wrote:

    > OK:] Jakis wizualnych cech, dzieki ktorym mozna odroznic "orginal"
    > (jak pisza niektorzy sprzedajacych:) od podrobki nie ma?

    Podrobki na allegro sa tak prymitywnie zrobione ze trzebabyc slepym zeby nie
    widziec roznicy... aczkolwiek w chwili obecnej nie widze dostepnych podrobek
    ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 5. Data: 2009-06-09 13:07:57
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Mikolaj Tutak wrote:

    > Podrobki na allegro sa tak prymitywnie zrobione ze trzebabyc slepym
    > zeby nie widziec roznicy... aczkolwiek w chwili obecnej nie widze
    > dostepnych podrobek ;-)

    W necie znajdziesz porównania, np.:
    http://reviews.ebay.co.uk/FAKE-SanDisk-Ultra-Secure-
    Digital-Cards-Exposed_W0QQugidZ10000000001254881

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 6. Data: 2009-06-09 15:49:40
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > W necie znajdziesz porównania, np.:
    > http://reviews.ebay.co.uk/FAKE-SanDisk-Ultra-Secure-
    Digital-Cards-Exposed_W0QQugidZ10000000001254881

    Z tego opisu by wynikało, że te tutaj to podróby:
    http://allegro.pl/item648110006_sdhc_8gb_ultra_ii_15
    mb_s_sandisk_sklep_warszawa.html

    Ale jest to normalny sklep, więc albo sobie lecą, albo ten opis nie jest
    za dobry.

    A.

  • 7. Data: 2009-06-09 16:49:10
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    Arek (G) pisze:

> [...]
    mb_s_sandisk_sklep_warszawa.html

    > Ale jest to normalny sklep, więc albo sobie lecą, albo ten opis nie jest

    No dobra trochę się wygłupiłem, chodziło o karty CF. Na
    usprawiedliwienie mam tylko tyle, że ja raczej mało cyfrowy jestem i te
    wszystkie akronimy są dla mnie dość tajemnicze.

    A.

  • 8. Data: 2009-06-09 18:52:25
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Uzytkownik <g...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > szybkoscia karty. Czy musze kupowac drogiego sandiska extreme III, a
    > moze wystarczy np. ultra II?

    spodziewasz sie strumienia danych wiekszego od 15 mb/s ? ze spokojem
    wystarczy ultra, predzej zreszta sie bufor zapcha niz karta nie nadazy :)

    p, zul

  • 9. Data: 2009-06-09 19:40:38
    Od: g...@g...com

    On 9 Cze, 20:52, "085" <z...@g...pl> wrote:

    > spodziewasz sie strumienia danych wiekszego od 15 mb/s ? ze spokojem
    > wystarczy ultra, predzej zreszta sie bufor zapcha niz karta nie nadazy :)

    To mnie uspokaja:]

  • 10. Data: 2009-06-09 20:09:52
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    g...@g...com wrote:
> [...]
    > szybkoscia karty. Czy musze kupowac drogiego sandiska extreme III, a
    > moze wystarczy np. ultra II? A moze cos zupelnie innej firmy?

    ekonomiczne i ponoć dobre są Transcend (class 6)

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.