    From: arturs <n...@m...mnie.tu>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Wykrywacz wybojów / dziur w drodze
    Date: Thu, 29 Dec 2011 22:47:37 +0100

    Witam..
    Mam małe pytanko, dłubię sobie taki mały komputerek samochodowy...
    dysponuję kilkoma sztukami akcelerometru LIS35..
    wszystko działa ładnie po i2c, podaje wartości przyspieszenia w 3 osiach
    itp..
    czy może ktoś podrzucić pomysł na to jak wykryć że jadący pojazd właśnie
    jedzie po dziurach lekko za szybko, prędkość mam podaną z GPSu
    podłączonego o RSie więc to nie problem.. założenia są takie, że moduł
    jest zamontowany w miarę sztywno w aucie (przykręcony lub magnetycznie)
    ale w pozycji "dowolnej" - czyli nie będzie poziomowany/kalibrowany itp.
    jedyne co jest pewne to to, że można pobrać wartości "początkowe" jak
    samochód stoi (po włączeniu zapłonu, albo jak prędkość jest zerowa) -
    czyli można zebrać z poszczególnych osi wartości startowe.. dodatkowo
    chyba można założyć że jak prędkość samochodu jest odpowiednio duża
    (80-100km/h) to samochód jedzie raczej bez wstrząsów..
    do dyspozycji mam sporo flesza w procesorze/ ramu też raczej nie
    zabraknie więc można po każdym uruchomieniu modułu np. zapisywać
    wartości "zerowe" - choćby po to żeby sprawdzić czy pozycja zerowa jest
    nie zmieniona od ostatniej..
    i tu pytanie - jak to przeliczać żeby stwierdzić że auto jedzie po
    wybojach lekko "przeginając" - czyli jedzie wolno po dziurach to jest
    ok, jak po takich samych dziurach będzie jechał trochę za szybko to żeby
    była jakaś sygnalizacja że amortyzatory krzyczą ;)
    aha - dopuszczalne jazdy testowe ;)