    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: zobaczcie jak ludzie sa naiwni
    Date: Thu, 29 May 2014 21:31:04 +0200

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości
    >Takowoż! Nawet ponoć cały maksymalnie możliwy program mieścił się na
    >ekranie (jako listing).

    Cos nie tak. Ekran mogl zuzyc znaczaca czesc tej pamieci, bo sluzyla
    ona tez do wyswietlania.
    Zuzycie bylo zmienne, bo zalezalo od ilosci znakow na ekranie, ale 792
    bajty mogl zuzyc.
    Plus troche zmiennych systemowych i na program zostawalo tyle co nic
    :-)
    Ale przy krotszych liniach mozliwiwosci sie zwiekszaly :-)

    > ZTCP, rozszerzało się do 16kB, gdzieś dorwałem do poczytania

    Bylo rozszerzenie o 16KB, bylo tez i o 56KB.
    Tylko z zasady dzialania wynikalo ze program sie musi zmiescic w
    dolnych 32KB przestrzenii.
    Tzn kod w assemblerze, bo dane mogly byc w i gornej.

    >literaturę, nawet spora pozycja, opiewająca zastosowanie tego
    >malutkiego komputerka (bo toż przecież chyba 1/4 wielkości Spektruma)
    >w technice

    raczej 2/3 czy 3/4.
    Spectrus duzy nie byl, ale ZX81 miniaturowy tez nie byl.

    J.