  • Data: 2012-04-11 18:41:27
    Temat: Re: zmiana poziomu napięć sygnałów cyfrowych
    Od: Zbych <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 11.04.2012 02:11, Marcin Wasilewski wrote:
    > Co radzicie użyć do zmiany poziomu napięć 5V <=> 3V3 sygnałów cyfrowych
    > pomiędzy prockiem zasilanym 5V a np. kartą SD, czy SPI w modułach
    > radiowych na niższe napięcie? Wyguglałem ST2378 ale śladowa dostępność i
    > cena na poziomie 6 zł/szt. skutecznie zachęca mnie do znalezienia innego
    > rozwiązania.
    >
    > Dzielników rezystorowych chciałbym jednak uniknąć, a poza tym to ma być
    > w miarę tanie ( 2 zł/szt. do przełknięcia), dwukierunkowe i w miarę
    > dostępne.

    Najtaniej będzie jak obniżysz zasilanie uC do 3V :-)
    A konwersję poziomów musisz robić tylko w dół (5->3V), bo w drugą stronę
    poziom wysoki jest zazwyczaj wystarczający (trzeba sprawdzić kartę
    katalogową uC). Wystarczy ci do tego jakakolwiek bramka tolerująca 5V na
    wejściu przy zasilaniu 3V np. LVC125.