    From: "Desoft" <N...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zasilanie awaryjne na 1.5V (pobor pradu jak w AA)
    Date: Fri, 16 Oct 2009 10:34:03 +0200

    > dziekuje, a gdzie moglbym cos takigo kupic gotowego? albo gdzie w
    > internecie lub w jakiej ksiazce, znajde zufany schemat, zeby sie nie
    > okazalo, ze zle podlacze bieguny, albo nie prawidlowo wmontuje diode

    Z gotowym może być problem, nie spotkałem się z takim zasilaczem.

    > obawiam sie aby nie spalic urzadzenia, albo nie wywolac jakiegos pozaru -
    > slyszy sie istatnio o wybuchajacych akumulatorach ...

    Jeżeli masz problem z podłączeniem biegunowości, to proponuję aby wykonał to
    ktoś znający się na tym, nawet w serwisie RTV da się załatwić.

    Trzeba sprawdzić czy działa na akumulatorze - polecam NiCd są odporne na
    przeładowania.
    Zmierzyć ile prądu pobiera urządzenie.
    Znaleźć jakiś zasilacz wtyczkowy (wydaje mi się najodpowiedniejszy)
    Otworzyć zasilacz i wmontować do niego rezystor taki, aby prąd płynący przez
    niego wynosił ~120% prądu pobieranego, ale nie mniej niż ~10-20mA
    (w ładowarkach prąd doładowania wynosi 100mA, a o ile pamiętam akumulatorki
    mają znieść ciągłe ładowanie prądem 0,05C)
    Wmontować szeregowo diodę - gdy jest potrzebna, w zasilaczach
    niestabilizowanych nie będzie potrzebna. - zabezpiecza ona przed
    rozładowaniem akumulator gdy zabraknie napięcia sieci.
    Wyjście zasilacza podłączyć do akumulatorka.
    Ważne! nie można podłączać ładowarki bez akumulatorka do urządzenia.
    Podpięcie pod akumulatorek musi to zabezpieczać.

    Nabezpieczniejsze to włożenie akumulatorka do urządzenia (tam gdzie jest
    obecnie bateria) i dolutowanie do niego przewodów.
    Akumulatorków nie wolno lutować, więc trzeba trochę umiejętności lutowania.
    Można zgrzewać, zrobić nakładki itp.

    Schemat jest niepotrzebny, bo to tylko jeden rezystor (ewentualnie dioda
    szeregowo z nim)

    --
    Desoft