    From: "R.M." <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zasilanie awaryjne na 1.5V (pobor pradu jak w AA)
    Date: Fri, 16 Oct 2009 10:10:23 +0200

    Paweł wrote:

    > Nie podałeś poboru prądu a to jest dość ważny parametr.
    > Są na rynku dostępne tzw. baterie ładowalne (RAM) w rozmiarze AA. Mają
    > one napięcie 1.5V. Nie przeszkadza im ciągle doładowywane. Podłączasz do
    > takiej baterii przez diodę zasilacz na 1.5V+(spadek napięcia na diodzie)
    > i masz zasilacz buforowy.
    >
    > Paweł

    dziekuje, a gdzie moglbym cos takigo kupic gotowego? albo gdzie w
    internecie lub w jakiej ksiazce, znajde zufany schemat, zeby sie nie
    okazalo, ze zle podlacze bieguny, albo nie prawidlowo wmontuje diode

    obawiam sie aby nie spalic urzadzenia, albo nie wywolac jakiegos pozaru
    - slyszy sie istatnio o wybuchajacych akumulatorach ...

    dlatego mi zalezy na gotowym rozwiazaniu, albo na zaufanym,dokladnym
    schemacie ...

    PS
    nie wiem jeszcze ile bedzie pobierac urzadzenie, ale jest zasilane
    bateria AA, wiec pobor nie moze byc duzy