eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzagadkaRe: zagadka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!newsfeed00.su
    l.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx02.
    iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neo
    strada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 18 Jun 2010 23:08:49 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zagadka
    References: <hvgiv5$qv3$1@mx1.internetia.pl>
    <4c1bd566$0$2599$65785112@news.neostrada.pl>
    <hvglj5$l30$1@mx1.internetia.pl>
    In-Reply-To: <hvglj5$l30$1@mx1.internetia.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 70
    Message-ID: <4c1be05f$0$19176$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.8.246.97
    X-Trace: 1276895328 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 19176 83.8.246.97:43094
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2290465
    [ ukryj nagłówki ]

    Przemysław Czaja pisze:
    >
    > Użytkownik "Tomasz Pyra"
    >>
    >> A co to znaczy "ściąga w prawo"?
    >>
    >> Auto skręca pomimo kierownicy prosto? Kierownica sama skręca w prawo?
    >> Kierownica skręca sama przy hamowaniu/przyspieszaniu? Na równym,
    >> nierównym? Przy każdej prędkości?
    >
    > Hmm - nie wiem jak to wytłumaczyć - tak najprościej auto niezależnie od
    > predkości "chce" a raczej chciało zjechać w prawo, czyli na równej
    > prostej nawierzchni, gdybym puścił kierownicę, to po przejechaniu
    > 200-300 metrów znalazł bym się w rowie, cały czas potrzebne były korekty
    > kierownica w lewo.

    A na lewym pasie drogi jednokierunkowej też?
    Po ściąganie w prawo, to w sumie norma, bo prawy pas ma spadek w prawo.

    >> Chociaż nie wykluczone że w końcu wyważyli koła, to i się wszystko
    >> poprawiło. Problem z wyważeniem w poprzednim zakładzie może IMO
    >> wskazywać że albo felga, albo opona jest mocno nierówna i dopiero
    >> optymalizacja ułożenia opony na feldze pomogła. A dużo ołowiu nakleili
    >> na te felgi?
    >
    > No fakt jedna opona pomimo, że nowa okazała się coś nie teges, po
    > badaniu wyszło, że ma czegoś tam 11 a jak twierdził szef zakładu
    > reklamacje firmy oponiarskie uznają gdy jest powyżej 12 - tylko nie
    > bardzo wiem "czego" 11? gram?

    Gramy to raczej nie - 11 to by był bardzo dobry wynik.
    Nie mam pomysłu co to mogło być.

    Jeżeli chodzi o nowe opony, to jest o tyle łatwo, że ich krzywizny
    powinny być oznakowane w fabryce kropkami.

    AFAIR żółta kropka oznacza tą lżejszą stronę opony. Gumiarz może założyć
    na wyważarkę samą felgę w celu określenia jej najlżejszego punktu i
    założyć oponę i felgę tak żeby lekkie punkty były po przeciwnych
    stronach koła.

    Kiedyś czytałem że istotne mogą być też pasy na obwodzie opon którymi
    różni producenci, w różny sposób oznaczają nierówności poprzeczne opony.
    Ponoć najlepiej tak dobrać opony żeby paski były na lewej i prawej
    oponie takie same, ale ułożone symetrycznie.
    Tu już nie wiem - nigdy na to nie patrzyłem. Być może to jakieś voodoo,
    albo rzeczy które stają się istotne od 300km/h w górę.
    Może też zawsze trafiałem symetryczne, albo z niewielkimi różnicami?

    Sprawdziłbym też daty produkcji opon - czy jakaś nie odstaje bardziej od
    innych. I tak założył opony żeby wyprodukowane niedaleko siebie trafiły
    na przednią oś, a ewentualnie z większymi odstępstwami do tyłu.


    >> Już kilka przypadków widziałem gdzie jakiś element się zaplątał "nie
    >> do pary".
    >
    > Tak jestem pewien - jak już napisałem śledziłem wedrówke każdej felgi i
    > każdej opony, a nie bardzo był z tym kłopot, ponieważ zdejmowali je
    > pojedyńczo, Wszystkie felgi sa takie same - oryginalne stalówki Opla a
    > opony Hankook k105

    U mnie to oryginalne alufelgi Fiata, te same oznaczenia i tak jak
    pisałem. Jedna ma 4mm inne odsadzenie. Magia, ale tak już mam...

    Jeszcze pytanie jaki stan amortyzatorów, bo im ten gorszy, tym większy
    wpływ niewyważenia na prowadzenie się auta.
    Już się przekonałem że jeżeli przychodzi taki czas, że mnie cholera
    bierze na źle wyważających gumiarzy, to po prostu nie ich wina, a
    amortyzatorów.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: