-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!newsfeed00.su
l.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx02.
iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neo
strada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 18 Jun 2010 23:08:49 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: zagadka
References: <hvgiv5$qv3$1@mx1.internetia.pl>
<4c1bd566$0$2599$65785112@news.neostrada.pl>
<hvglj5$l30$1@mx1.internetia.pl>
In-Reply-To: <hvglj5$l30$1@mx1.internetia.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 70
Message-ID: <4c1be05f$0$19176$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.8.246.97
X-Trace: 1276895328 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 19176 83.8.246.97:43094
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2290465
[ ukryj nagłówki ]Przemysław Czaja pisze:
>
> Użytkownik "Tomasz Pyra"
>>
>> A co to znaczy "ściąga w prawo"?
>>
>> Auto skręca pomimo kierownicy prosto? Kierownica sama skręca w prawo?
>> Kierownica skręca sama przy hamowaniu/przyspieszaniu? Na równym,
>> nierównym? Przy każdej prędkości?
>
> Hmm - nie wiem jak to wytłumaczyć - tak najprościej auto niezależnie od
> predkości "chce" a raczej chciało zjechać w prawo, czyli na równej
> prostej nawierzchni, gdybym puścił kierownicę, to po przejechaniu
> 200-300 metrów znalazł bym się w rowie, cały czas potrzebne były korekty
> kierownica w lewo.
A na lewym pasie drogi jednokierunkowej też?
Po ściąganie w prawo, to w sumie norma, bo prawy pas ma spadek w prawo.
>> Chociaż nie wykluczone że w końcu wyważyli koła, to i się wszystko
>> poprawiło. Problem z wyważeniem w poprzednim zakładzie może IMO
>> wskazywać że albo felga, albo opona jest mocno nierówna i dopiero
>> optymalizacja ułożenia opony na feldze pomogła. A dużo ołowiu nakleili
>> na te felgi?
>
> No fakt jedna opona pomimo, że nowa okazała się coś nie teges, po
> badaniu wyszło, że ma czegoś tam 11 a jak twierdził szef zakładu
> reklamacje firmy oponiarskie uznają gdy jest powyżej 12 - tylko nie
> bardzo wiem "czego" 11? gram?
Gramy to raczej nie - 11 to by był bardzo dobry wynik.
Nie mam pomysłu co to mogło być.
Jeżeli chodzi o nowe opony, to jest o tyle łatwo, że ich krzywizny
powinny być oznakowane w fabryce kropkami.
AFAIR żółta kropka oznacza tą lżejszą stronę opony. Gumiarz może założyć
na wyważarkę samą felgę w celu określenia jej najlżejszego punktu i
założyć oponę i felgę tak żeby lekkie punkty były po przeciwnych
stronach koła.
Kiedyś czytałem że istotne mogą być też pasy na obwodzie opon którymi
różni producenci, w różny sposób oznaczają nierówności poprzeczne opony.
Ponoć najlepiej tak dobrać opony żeby paski były na lewej i prawej
oponie takie same, ale ułożone symetrycznie.
Tu już nie wiem - nigdy na to nie patrzyłem. Być może to jakieś voodoo,
albo rzeczy które stają się istotne od 300km/h w górę.
Może też zawsze trafiałem symetryczne, albo z niewielkimi różnicami?
Sprawdziłbym też daty produkcji opon - czy jakaś nie odstaje bardziej od
innych. I tak założył opony żeby wyprodukowane niedaleko siebie trafiły
na przednią oś, a ewentualnie z większymi odstępstwami do tyłu.
>> Już kilka przypadków widziałem gdzie jakiś element się zaplątał "nie
>> do pary".
>
> Tak jestem pewien - jak już napisałem śledziłem wedrówke każdej felgi i
> każdej opony, a nie bardzo był z tym kłopot, ponieważ zdejmowali je
> pojedyńczo, Wszystkie felgi sa takie same - oryginalne stalówki Opla a
> opony Hankook k105
U mnie to oryginalne alufelgi Fiata, te same oznaczenia i tak jak
pisałem. Jedna ma 4mm inne odsadzenie. Magia, ale tak już mam...
Jeszcze pytanie jaki stan amortyzatorów, bo im ten gorszy, tym większy
wpływ niewyważenia na prowadzenie się auta.
Już się przekonałem że jeżeli przychodzi taki czas, że mnie cholera
bierze na źle wyważających gumiarzy, to po prostu nie ich wina, a
amortyzatorów.
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=