-
Data: 2010-06-18 23:08:49
Temat: Re: zagadka
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Przemysław Czaja pisze:
>
> Użytkownik "Tomasz Pyra"
>>
>> A co to znaczy "ściąga w prawo"?
>>
>> Auto skręca pomimo kierownicy prosto? Kierownica sama skręca w prawo?
>> Kierownica skręca sama przy hamowaniu/przyspieszaniu? Na równym,
>> nierównym? Przy każdej prędkości?
>
> Hmm - nie wiem jak to wytłumaczyć - tak najprościej auto niezależnie od
> predkości "chce" a raczej chciało zjechać w prawo, czyli na równej
> prostej nawierzchni, gdybym puścił kierownicę, to po przejechaniu
> 200-300 metrów znalazł bym się w rowie, cały czas potrzebne były korekty
> kierownica w lewo.
A na lewym pasie drogi jednokierunkowej też?
Po ściąganie w prawo, to w sumie norma, bo prawy pas ma spadek w prawo.
>> Chociaż nie wykluczone że w końcu wyważyli koła, to i się wszystko
>> poprawiło. Problem z wyważeniem w poprzednim zakładzie może IMO
>> wskazywać że albo felga, albo opona jest mocno nierówna i dopiero
>> optymalizacja ułożenia opony na feldze pomogła. A dużo ołowiu nakleili
>> na te felgi?
>
> No fakt jedna opona pomimo, że nowa okazała się coś nie teges, po
> badaniu wyszło, że ma czegoś tam 11 a jak twierdził szef zakładu
> reklamacje firmy oponiarskie uznają gdy jest powyżej 12 - tylko nie
> bardzo wiem "czego" 11? gram?
Gramy to raczej nie - 11 to by był bardzo dobry wynik.
Nie mam pomysłu co to mogło być.
Jeżeli chodzi o nowe opony, to jest o tyle łatwo, że ich krzywizny
powinny być oznakowane w fabryce kropkami.
AFAIR żółta kropka oznacza tą lżejszą stronę opony. Gumiarz może założyć
na wyważarkę samą felgę w celu określenia jej najlżejszego punktu i
założyć oponę i felgę tak żeby lekkie punkty były po przeciwnych
stronach koła.
Kiedyś czytałem że istotne mogą być też pasy na obwodzie opon którymi
różni producenci, w różny sposób oznaczają nierówności poprzeczne opony.
Ponoć najlepiej tak dobrać opony żeby paski były na lewej i prawej
oponie takie same, ale ułożone symetrycznie.
Tu już nie wiem - nigdy na to nie patrzyłem. Być może to jakieś voodoo,
albo rzeczy które stają się istotne od 300km/h w górę.
Może też zawsze trafiałem symetryczne, albo z niewielkimi różnicami?
Sprawdziłbym też daty produkcji opon - czy jakaś nie odstaje bardziej od
innych. I tak założył opony żeby wyprodukowane niedaleko siebie trafiły
na przednią oś, a ewentualnie z większymi odstępstwami do tyłu.
>> Już kilka przypadków widziałem gdzie jakiś element się zaplątał "nie
>> do pary".
>
> Tak jestem pewien - jak już napisałem śledziłem wedrówke każdej felgi i
> każdej opony, a nie bardzo był z tym kłopot, ponieważ zdejmowali je
> pojedyńczo, Wszystkie felgi sa takie same - oryginalne stalówki Opla a
> opony Hankook k105
U mnie to oryginalne alufelgi Fiata, te same oznaczenia i tak jak
pisałem. Jedna ma 4mm inne odsadzenie. Magia, ale tak już mam...
Jeszcze pytanie jaki stan amortyzatorów, bo im ten gorszy, tym większy
wpływ niewyważenia na prowadzenie się auta.
Już się przekonałem że jeżeli przychodzi taki czas, że mnie cholera
bierze na źle wyważających gumiarzy, to po prostu nie ich wina, a
amortyzatorów.
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
Najnowsze wątki
- 2025-03-11 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-03-11 Łódź => System Administrator (Linux, Active Directory) <=
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-10 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-10 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security