    Date: Fri, 13 Feb 2015 08:05:41 +0100
    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zaczipowani

    Użytkownik Atlantis napisał:

    > Dlatego tak samo jak z zabezpieczeniami biometrycznymi - w przypadku
    > "grubszych" spraw mogą być co najwyżej ogniwem łańcucha zabezpieczeń, a
    > nie jedynym zabezpieczeniem. Bo nikt chyba nie będzie ryzykował
    > dożywotniego wyroku dla kilku dnia zakupów z limitem 50 zł.
    > A czytnik biometryczny stosowany na poważnie powinien sprawdzać nie
    > tylko, czy mamy do czynienia z ręką albo okiem danego człowieka, ale też
    > czy są one przyczepione do właściciela (pomiar temperatury, przepływu
    > krwi itp.).

    W którejś z książek SF był wątek z tzw. "zdziercami", czyli bandytami
    zdzierającymi z ofiary skórę z dłoni, żeby było i ciepło i pulsująco.
    Smacznego, jeżeli akurat jesz :-)
    Ryzykowanie dożywocia jest bardzo iluzoryczne. Za kilka podrobionych
    banknotów możesz dostać 25 lat, ponieważ to jest zbrodnia. Sprawdź co
    grozi za zatłuczenie człowieka na smierć, jeżeli będzie bronił swojego
    portfela. Nawet jeżeli ofiara tygodniami będzie umierała w szpitalu.
    Podpowiem - litościwi sędziowie (i prawo) traktują to jako pobicie ze
    skutkiem śmiertelnym, bo przecież nie chciał go zabić a że był oporny...
    Za to krótki ból po strzale w głowę i koniec jest już zagrożony
    dożywociem. To tyle na temat wiary w sprawiedliwość.
    Zabezpiecznie ważnego obiektu nie może się opierać tylko ten chip (co
    sam zauważyłeś), więc wracamy do punktu wyjścia. Musi być kilka
    elementów systemu, sprawna ochrona, reagująca np. na faceta z bandażem
    na dłoni, otwierającego drzwi a tu z głośnika dochodzi "Dzień dobry pani
    Kowalska". Moim zdaniem to jest tylko próba sprzedaży nowego produktu
    lub ideologii.