  • Data: 2009-06-27 22:14:01
    Temat: Re: zabawy z dzwiekiem
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W tamtych czasach nie było mowy o przetwarzaniu cyfrowym.
    > Zrobione było analogowo.
    > Wiecie jak to było zrobione ANALOGOWO ?

    Może nie te czasy, ale pamiętam gdy zachwycałem się projektem pod tytułem
    Maskofon z miesięcznika Elektronik Hobby 9/92. Zgromadziłem wszystkie
    elementy oprócz tych najważniejszych - filtru elektromechanicznego EMF coś
    tam i kwarców w okolicach 500kHz. Byłem za młody, żeby umieć zdobyć taki
    filtr lub przerobić pod radioamatorskie filtry SSB.
    Tu jest skan: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic477594.html

    Pewnie też pamiętacie czasy, kiedy to Canal+ 'szyfrował' dźwięk. Dokładnie
    ta sama zasada, tylko że częstotliwość wokół której odwracane było widmo
    była 12,8 kHz.

    Ciekawostką jest symetria - ten sam układ jest zarówno 'koderem' jak i
    'dekoderem'.

    Michał