-
Data: 2014-03-28 14:20:52
Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
Od: AZ <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2014-03-28, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:
> W dniu 2014-03-28 12:55, AZ pisze:
>> On 2014-03-28, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:
>>>
>>> No zaraz - skoro karze im się ZAWSZE (podkreślenie nie moje) sprawdzać
>>> czy ktoś przypadkiem nie jedzie kolejnym pasem i jeszcze twierdzi,
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>>> że mają taki obowiązek to chyba jednak mówi i to nie jedna osoba.
>>>
>> Bo maja zanim postawia noge na jezdni.
>
> Mowa było o przechodzenie przez kolejne pasy jezdni, a nie
> pierwsze wejście.
>
Nie zauwazylem. No to faktycznie obowiazku patrzec nie maja.
>>
>> No przeciez napisalem, ze sprawcami i winnym sa kierowcy. Tylko gdyby ci
>> piesi mimo, ze sa na prawie, uwazali troche bardziej to statystyka by
>> wygladala inaczej.
>
> Napisałem, że raczej niespecjalnie, ponieważ statystyka mówi jasno, że
> na obecną chwilę to kierowcy są problemem, a nie piesi. Nie trafią
> takiego bardziej uważającego to trafią mniej, czy zmęczonego, który
> nie ucieknie...
>
Nie wiem, ja tego nie neguje. Mowie tylko, ze gdyby piesi byli troche
rozwazniejsi to bylo by napewno mniej ofiar.
>
> Akcja "10 mniej ratuje zycie" jak najbardziej jest sensowna.
>
IMHO srednio, proba rozwiazania problemu od dupy strony. Mozna by ja nazwac
sensowna gdyby byla polaczona z rownolegla akcja dla pieszych.
>>
>> a nie "2 spojrzenia wiecej ratuje zycie" - gdzie gosc z zakupami zamiast
>> jak w pierwotnej reklamie wejsc na jezdnie, robi spojrzenie w lewo i sie
>> zatrzymuje a ofiarami sa jedynie zbite kurze jajka w siatce z zakupami ktora
>> to opuscil gdy zobaczyl samochod...
>
> Tak akcje też by się przydały, ale nie w oderwaniu od "wpływu" na
> zachowanie kierowców.
>
J.w.
>>
>> No to jak nie masz widocznosci to zachowujesz wieksza ostroznosc a nie idziesz
>> na pewniaka bo skoro nie widze, to znaczy, ze tam nic nie jedzie.
>
> Hmmm, jak stoi dostawcza przed "twoim" pasem to się wychylasz
> i sprawdzasz czy na drugim pasie coś przypadkiem nie jedzie? Nie żeby
> to nie miało w ogóle sensu, ale zasadniczo to trudno od ludzi oczekiwać
> by tak postępowali zawsze itd.
>
Tak, dokladnie tak robie. Czy jestem juz paranoikiem? :-)
>>
>> A jak mialem ich zauwazyc wczesniej?
>
> Otóż to :) A jak oni mają coś zobaczyć? ;)
>
Wychylic leb a nie isc przed siebie?
>>
>> Jade wolniej bo licze sie z taka
>> ewentualnoscia, gdybym jechal szybciej pewnie wielu bym rozjechal :-)
>
> Sensowne podejście, ale ciężko czegoś takiego oczekiwać od zwykłych
> pieszych - taka jest rzeczywistość. Zresztą, różne zdarzenia z
> motocyklami to kolejna para kaloszy.
>
Ano, ale pokazuje tylko, ze piesi nie sa bez winy. Kiedys widzialem
taka sytuacje kolo Ronda Zeslancow, gosc przebiegal przez jezdnie w
niedozwolonym miejscu, spotkal sie z motocyklista, gosc sie przewrocil
i troche obtlukl samochody obok, pieszy wstal, otrzepal sie i tyle go
widzieli.
>
> Cóż, takie zdarzenia mają czasem miejsce, ale generalnie chodzi
> raczej o typowe sytuacje.
>
Ano. Sytuacje ktorych mozna by uniknac ruszajac troche glowa, doslownie
i w przenosni.
>>
>> Tak, ten gosc z filmiku nie mial obowiazku, teraz juz nie ma totalnie zadnych.
>
> Już pisałem co doprowadziło to tego wypadku i daruj sobie ten patetyczny
> ton, że już nic musi.
>
No co doprowadzilo? Nieszczesliwy splot wydarzen, ktory by nie mial takiego
finalu gdyby gosc uwazal (tak jak pozostali).
>>
>> Idziesz przez
>> jednokierunkowa droge to patrzysz w strone nadjezdzajacych samochodow,
>> idziesz przez dwukierunkowa to przez jedna polowe patrzysz w lewo, przez druga
>> w prawo - nie ma tu zadnej filozofii ani uciazliwosci.
>
> W internetowym tekście wygląda to niby łatwo, prosto i przyjemnie,
> tymczasem IRL wygląda to niekoniecznie tak samo. Zresztą jak
> pisałem - trudno na każdym pasie wypatrywać czy ktoś przypadkiem
> nie uznała za stosowne sobie innych wyprzedzić. Wiem, że napiszesz,
> że z punktu widzenia bezpieczeństwa tak, ale to kwalifikuje
> do paranoi, że należy wszędzie idiotów wypatrywać. Nie tędy
> droga - idiotów trzeba tępić.
>
Ja mowie tylko o delikatnej ostroznosci, nikt nie kaze Ci sie na pasach
skradac czy czaic, po prostu zamiast patrzec przed siebie, mozna patrzec
w bok i zobaczyc ew. niebezpieczenstwo.
>>
>> Ufaj ale kontroluj :-) Nikt nie broni Ci miec zaufania do kierowcy ktory
>> dojezdza do przejscia gdy na nie wchodzisz, ale zdrowy rozsadek podpowiada
>> by miec na niego oko.
>
> Jak jeden stoi, a drugiego nie widzę? Ciężko mieć oko na wszystkich.
> Mógłbym parę rzeczy z życia przytoczyć w tej materii (tak, pasy,
> zachowania i wypadki), ale to może później.
>
To sie patrz gdy dojdziesz do drugiego pasa, nie mowie zebys sie zatrzymywal
i wygladal drugiego samochodu, ale zamiast patrzec w niebo patrz w czy cos
nie jedzie.
--
Artur
ZZR 1200
Następne wpisy z tego wątku
- 28.03.14 14:25 Artur Maśląg
- 28.03.14 14:38 WOJO
- 28.03.14 15:25 Ergie
- 28.03.14 16:02 Czesław Wiśniak
- 28.03.14 16:55 Artur Maśląg
- 28.03.14 17:13 Artur Maśląg
- 28.03.14 17:39 Artur Maśląg
- 28.03.14 17:52 cef
- 28.03.14 18:11 Ergie
- 28.03.14 18:17 Artur Maśląg
- 28.03.14 18:22 Myjk
- 28.03.14 18:31 Artur Maśląg
- 28.03.14 18:41 mk4
- 28.03.14 18:43 Czesław Wiśniak
- 28.03.14 19:00 mk4
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
Najnowsze wątki
- 2025-03-11 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-03-11 Łódź => System Administrator (Linux, Active Directory) <=
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-10 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-10 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security