  • Data: 2010-03-29 12:19:38
    Temat: Re: wspominki...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > To był pierwszy PC-et na całej PG. Nie było wtedy jak kupić takiego
    > komputera w Polsce. Ludzie to jakoś przywozili prywatnie z Tajwanu
    > i sprzedawali instytucjom państwowym - nie wiem jak to się odbywało.

    Też już wszystkich szczegółów nie pamiętam, ale kluczowe słowo, to
    była "darowizna". Ustrój socjalistyczny zakładał chyba, że wszyscy
    powinni być dla siebie dobrzy, więc im więcej ludzie się nawzajem
    obdarowywali, tym milsze to było dla władzy i tym łaskawiej parzyła
    ona na poczynania obywateli. Najlepiej więc, jak dolary na zakup
    podarowała teściowa. Ten co się poświęcił i leciał do Singapuru, już
    na lotnisku ze wzruszenia obdarowywał dopiero co nabytym sprzętem
    witającego go szwagra. Dopiero on okazywał się niewdzięcznikiem i nie
    chciał pamiątki rodzinnej oddać Politechnice, tylko kazał sobie za nia
    płacić. I to kilkakrotnie więcej niż warte były dolary teściowej.

    --
    Jarek