eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikawłączanie silnika przekaźnikiemRe: włączanie silnika przekaźnikiem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED.pc-54028.zdnet.co
    m.pl!not-for-mail
    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: włączanie silnika przekaźnikiem
    Date: Sun, 17 May 2020 00:37:35 +0200
    Organization: http://www.wit.edu.pl
    Message-ID: <r9ppvr$1ehec$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    References: <r9i0p6$3e699$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 16 May 2020 22:37:47 -0000 (UTC)
    Injection-Info: portraits.wsisiz.edu.pl;
    posting-host="pc-54028.zdnet.com.pl:194.150.250.28";
    logging-data="1525196"; mail-complaints-to="a...@w...edu.pl"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.8.0
    In-Reply-To: <r9i0p6$3e699$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:753386
    [ ukryj nagłówki ]

    Ok, tak przemyślałem te wasze pomysły i porady i postanowiłem zrobić
    inaczej. Dorobić dodatkowy moduł mocowany na szynie, w który umieszczę
    odpowiedni przekaźnik, rezystor do pomiaru prądu ze wzmacniaczem i
    zabezpieczenie równolegle do silnika.

    Szczęśliwie dałem kiedyś w tych sterownikach "na wszelki wypadek"
    wejście do pomiaru napięcia podłączonego do jednego ze złącz i to się
    programowo da wykorzystać do nadzoru prądu w tej sytuacji.


    W ten sposób w sterowniku będę musiał tylko poprawić program.
    I będzie bezpieczniej i w razie kolejnej modyfikacji też wygodniej.

    Ale jest takie pytanie ;

    Co dać żeby zminimalizować ryzyko, że silnik zostanie nie wyłączony (
    np. przez sklejenie się styków ) ? Bo to jest najgorsze, co mogłoby się
    stać.

    W oryginalnym obwodzie sterownika mam przekaźnik szeregowo z
    tranzystorem. Żeby włączyć silnik muszą być oba włączone - mało
    prawdopodobne jest uszkodzenie obu elementów na raz.

    Ponadto tranzystor jest tam użyty do softstartu, ale w przypadku
    "dużego" silnika nie jest to potrzebne.

    Oczywiście mogę dać dwa przekaźniki. Albo właśnie przekaźnik + jakiś
    solidny tranzystor. Albo dwa tranzystory.

    Najlepszy byłby przekaźnik, w którym ryzyko sklejenia i nie rozłączenia
    styków nie istnieje. Ale jaki ?









Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: