    From: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: to ocali zycie a nie radary
    Date: Mon, 14 Mar 2011 22:59:19 +0000 (UTC)
    <4d7a80ec$0$2484$65785112@news.neostrada.pl> <ilildp$u22$1@news.onet.pl>
    <4d7d294c$0$2436$65785112@news.neostrada.pl>
    <1fzsm3yq9deb2$.dlg@lepper.institute.com>
    <4d7d3670$0$2442$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@l...institute.com>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <illok6$hkf$1@news.onet.pl> <s...@t...dom.local>
    <ilm14u$m6m$1@news.onet.pl>

    Alexy <a...@o...com.pl> napisał(a)
    > Użytkownik "Tomek Kańka" <t...@t...eu.org> napisał w wiadomości

    > Niezupełnie, ponieważ w przypadku zderzeń niesprężystych, suma algebraiczna
    > pędów po zderzeniu jest równa sumie algebraicznej pędów przed zderzeniem,
    > czyli mamy tu spełnioną zasadę zachowania pędu.

    Nie wiem po co wprowadasz jakąś bełkotliwą interpretację zasady
    zachowania pędu, podczas gdy jest to bardzo proste:

    - pęd jest wektorem,
    - jeśli na ukłąd nie działają siły zewnętrzne, pęd jest zachowany.

    Nie ma, żadnego sensu we wprowadzaniu "algebraicznej sumy" pędów. To czy
    zderzenie jest sprężyste, czy nie - nie zmienia powyższych punktów.
    Sprężystość zderzenia oznacza jedynie zachowania energii *mechanicznej*
    (po przemyśleniu sprawy dochodzę do wniosku, że w wątku o Łagiewce
    lepiej wyrażać się ultra-precyzyjnie).

    PS. Energii cieplnej nie zaliczam do energii mechanicznej:).

    --
    Tomek