    From: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: szukam schematu restartera do sieci LAN
    Date: Wed, 18 Nov 2009 13:53:31 +0100

    op23 pisze:

    > Użytkownik "Rafal(sxat)" <g...@o...pl.usunto>
    >
    > .usunto -> .invalid

    > No właśnie o tym myślę, że prędzej RS niż LPT

    > Licznik ?

    Każde rozwiązanie jest dobre jak sie sprawdza w praktyce (USB->Paralel
    pracuje 2 lata). W moim przypadku zdecydowało to ze moduł USB->Paralel
    ma zatrzask i pewnie zachowuje sie w chwili włączenia. Pewnie że
    próbowałem LPT ale na LPT zdarzały mi sie stany nie pewne podczas
    restartu serwera oraz przesądził fakt zasilania dwóch urządzeń (kanałów)
    z portu USB. Ponieważ każdy moduł USB pracuje na swoim serwerze
    zasilanie jest związane z tym serwerem który pracuje. Optoizolacja na
    transoptorach i w wyniku tego potrzebne jest tylko jedno zasilanie do
    części wykonawczej przekaźników. Po tej stronie może być wspólne dla obu
    kanałów.
    Tak wiec trochę korzyści w tym rozwiązaniu chyba, jest.
    pozdr
    AK