    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: świetlówki t5 - sterowanie pilotem
    Date: Fri, 6 Oct 2017 22:25:45 +0200

    ja się przymierzałem. Byłem w siedzibie importera/producenta zobaczyć
    jak to świeci. świeci mocno, ale jeśli światło diodowe ma 50wat, to musi
    mocno świecić. tylko że -moim zdaniem - nie tędy droga.
    Jeśli masz jasny dzień, w normalnym mieszkaniu, to nie świecisz
    żyrandola, bo... jest jasno? nie zawsze, nie całkiem. jest widno, a
    światło wpadające przez kilka okien, sprawia że cienie są miękkie, dużo
    światła odbitego od sufitu i jest jakoś tak przyjemnie. Nasze żyrandole,
    źródła światła są raczej punkowe. Nawet jeśli masz 5 żarówek, albo taki
    panel, jesteś wstanie wskazać skąd świeci światło, no i jeśli coś ci
    upadnie, schylisz się i zrobisz sobie cień. to jest zmora sztucznego
    oświetlenia używanego przez ludzkość. no i diody, a dzieki niskiej cenie
    w taśmach, są najlepszą metodą (może najtańszą a całkiem niezłą) na
    stworzenie rozproszonego światła. Więc jeśli ktoś (wątek długi i w
    zasadzie już nie wiem jaka lampa ma być przerabiana) chce mieć światło
    diodowe punktowe - to raczej zły pomysł. są co prawda coby, ale to
    dlamnie są takie halogenki do wbudowania w cokół mebli kuchennych.
    Podobnie z tym panelem z diodami. tam jest dajmy na to 500 diod. gdyby
    je rozwlec na większej powierzchni - byłoby idealnie. ale to właśnie
    można zrobić tanimi, (przez konkurencje) taśmami led. jeszcze raz to
    napisze, bo może nie dotarło. 500 diodek na taśmie, przyzwolitej
    jakości, kosztuje naście złotych. zasilacz nie więcej niż 10. A
    wspomniane panele 60x60 conajmniej 100zł. warto? Ja stwierdziłem że nie.
    do wszystkich sufitów dokleiłem diody i mam święty spokój. w pokoju 20m,
    mam jakieś 1000diód, coś koło 30-40 wat i 90% czasu świeci to na połowie
    mocy.
    ToMasz

    PS fotki dać?