  • Data: 2009-06-07 16:08:26
    Temat: Re: strzelnica 2 - bariera optyczna w słońcu
    Od: grg12 <g...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

    ToMasz pisze:

    > laserkiem udać. Myśle aby swiatło laserka nie było stałe tylko
    > przerywane, np 1khz. czy to sie da w jakiś prosty sposób wyłapać?
    > Dokłaniej mówiac, zrobić układ którynie zareaguje na swiatło otoczenia,
    > laserek ciagły a zareaguje na ten przerywany 1khz. Druga sprawa, czym to

    Dobry pomysł, to czego szukasz to "filtr górnoprzepustowy". Ewentualnie
    - użyć gotowego odbiornika podczerwieni (takiego jak w telewizorze) i
    "zasilić" laser ze starego pilota tv.

    > swiatło odebrać? Próbowałem z fotorezystorem ( i swiatłęm ciągłym) -
    > działa, ale odpada przez zbyt małą powieżchnie czujnika - nikt tak
    > precyzyjnie nie trafi. Najlepsza była by bateria sloneczna z tych lamp
    > ogrodowych z diodką. Ma powierzchnie paczki zapałek. Niemam jednak
    > takiej baterii. jak myślicie - da sie tak zrobić? a moze jakieś inne
    > roziwazanie podpowiecie?

    Bateria słoneczna nie jest najlepszym pomysłem - są dość powolne i nie
    będą przenosiły sygnałów szybkozmiennych a używanie światła ciągłego nie
    jest dobrym pomysłem - pomyśl o ile zmieni się prąd takiej baterii po
    oświetleniu 5 miliwatowym laserkiem kiedy słońce pakuje na ten sam
    obszar (całej baterii) coś w okolicy 500mW? Najprościej jako celu użyć
    jakiegoś półprzeźroczystego przedmiotu (np. przeciętej na pól piłeczki
    pingpongowej) a sensor (fotodiodę, fototranzystor) zamontować kawałek z
    tyłu.
    Pozdrawiam
    Grg