  • Data: 2015-05-26 21:43:02
    Temat: Re: starzenie GPS
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" napisał w wiadomości

    >Nowe odbiorniki tak rzeczywiście robią.
    >Natomiast stare mają typowo 12 "kanałów" (w sensie rozpraszania, nie
    >w sensie radiowym) i niestety nie wiedzą których satelitów mają
    >w danej chwili słuchać. Po to potrzebny im almanach (i względnie
    >aktualny czas i położenie).

    No i stad moze byc efekt, tylko ze ... nie majac polozenia i czasu to
    powinny probowac lapac losowe/kolejne satelity, jak juz jakis zlapia,
    to odczytaja efemeryde z niego.
    A wychodzi mi, ze lapanie powinno pare sekund trwac. Choc z praktyki
    ... gdyby wystarczylo pare sekund, to by nie trzeba bylo czekac
    kilkunastu minut..

    >No ale kiedyś też tak bywało. W mieście zwłaszcza.
    >Musiałbym jednak wyciągnąć jakiś stary odbiornik.

    No, ja wyciagnalem, i wlasnie twierdze ze czas sie wydluzyl :-)
    Tzn - kiedys bywalo ze dlugo startowal, teraz jest nagminne.

    >Ale to inne pasmo, nie powinno tak wpływać. Chyba że bardzo blisko -
    >saturacja odbiornika byłaby niekorzystna.

    No, w porownaniu do satelity to blisko. Teraz w samochodzie moze sie
    spodziewac 4 telefonow w promieniu metra.
    A nierzadko wrzucam do kieszeni razem z telefonem czy dwoma.
    Ale ... dwa z tych starych odbiornikow to same maja BT na pokladzie
    :-)

    >Niespecjalnie. To się nie zmieniło.

    No wlasnie nie jestem pewien, jak czytam
    http://www.gps.gov/systems/gps/space/

    In June 2011, the Air Force successfully completed a GPS constellation
    expansion known as the "Expandable 24" configuration. Three of the 24
    slots were expanded, and six satellites were repositioned, so that
    three of the extra satellites became part of the constellation
    baseline. As a result, GPS now effectively operates as a 27-slot
    constellation with improved coverage in most parts of the world.

    A w ogole to maja 32 czy 34 satelity to juz im wychodzi po 5 na
    orbite, i to z hakiem.

    Dodajac do tego zamieszane z przekrecaniem licznika tygodni,
    dodatkowymi modulacjami sygnalow ...

    >Tak.

    Tym niemniej stare odbiorniki mogly szukac najpierw tego, co naprawde
    na orbicie bylo ..

    >Tak sobie - tam jest zwykle oddzielny moduł GPS (często połączony z
    >GSM i np. BT/WiFi), i czas systemowy oraz jakaś lokalizacja "GSM" nie
    >jest brana pod uwagę.

    Tym niemniej, skoro przewidzieli AGPS, to powinni przewidziec
    podawanie i innych danych ..

    >Prawdopodobne. Jeśli akumulatory są cały czas w środku (naładowane),
    >zegarek powinien pracować.

    Powinien, ale moze tam jednak dorzucili jedna mala bateryjke :-)

    J.